تحویل اولین تیگو 8 پرو e پلاس با دو شارژر
قرمز 1381: در تاریخ 15 آذرماه، شرکت مدیران خودرو تیگو 8 پروe+ را به افتخار خریداران اول این خودرو با دو شارژر قابل حمل و دیواری تحویل داد.
این خودرو، اولین خودروی پلاگین هیبرید تولید داخلی است و به عنوان قویترین خودروی مونتاژی شناخته میشود. مدیران شرکت خودرو دو شارژر وال باکس (قابل نصب بر روی دیوار پارکینگ) و یک شارژر همراه (قابل حمل) را به اولین خریداران این خودرو تحویل دادهاند. این خودرو در ظاهر به تیگو8 پرومکس شباهت دارد و با نسخه پرو برخی تفاوتهایی نظیر چراغهای جلو و عقب و در پنجره دارد، در حالی که در داخل کابین، امکانات آن مانند تیگو 8 پرومکس است. قیمت این محصول 2.764 میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.
اعلام قیمت تیگو 8 هیبرید
در تاریخ هفتم آبان ماه سال 1402، در همزمان با اعلام قیمت پایه تیگو 8 هیبرید توسط شورای رقابت، شرکت مدیران خودرو نیز قیمت نهایی این خودرو جدید را اعلام کرد.
قیمت پایه شورا | 2,519,119,000 |
---|---|
قیمت مصوب نهایی | 2,764,700,000 |
تومان قیمت، طبقه اول شئز وانیتیکس، بالکن، آشپزخانه مجهز، پارکینگ اختصاصی
رونمایی و معرفی رسمی تیگو 8 پلاگین هیبرید
تیر ۱۴۰۲: فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس (یا فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV)، اولین خودروی کراس اوور پلاگین هیبرید مونتاژی کشور، در تاریخ ۱۸ تیرماه به صورت رسمی معرفی شد.
تیگو 8 پرو E-Plus به ظاهر تیگو 8 پرومکس مشابه است. این خودرو علاوه بر درب باک بنزین، یک درب برای دسترسی به شارژ باتریهای موتور برقی نیز دارد که روی گلگیر قرار دارد. جایگاه اتاق موتور این خودرو در قسمت زیرین اتاق و بین صندلیهای ردیف اول و دوم قرار دارد و این باعث شده است که فاصله کف این خودرو از سطح زمین کاهش یابد. علاوه بر این، ترتیب خروجیهای اگزوز نیز تغییر کرده است و اگزوزها از نمای جانبی قابل مشاهده هستند.
نسخهای که معرفی شد، یک کابین کاملاً سیاه دارد و به عنوان یک لوآپشن عرضه میشود. اما مدیران خودرو مدعی هستند که این نسخه فقط جنبه نمایشی دارد و برای عرضه، نسخه فولآپشن در نظر گرفته شده است. این نسخه کابینی مشابه تیگو 8 پرو و پرو مکس و تجهیزاتی در سطح تیگو 8 پرو مکس IE دارد.
یکی از تفاوتهای کابین نسخه پلاس تیگو 8 پرو e با نسخههای پرو و پرو مکس، شیفتر دنده است. این شیفتر دنده در ظاهر به شکل و شمایل شبیه به نسخه پرو مکس طراحی شده است، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ به شکل لوزی اجرا شده است تا بر روی ویژگی هیبریدی بودن این خودرو اشاره کند. علاوه بر این، در کنسول مرکزی دو کلید برای حالت رانندگی EV تماماً برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی قرار دارد. نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نمایش سطح شارژ باتریهای موتور برقی و سایر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی تغییراتی کرده است. نمایشگر مالتی مدیا نیز تغییراتی در زمینه اپلیکیشنها و کنترلرها دارد.
نسخه پرو E Plus پلاگین هیبرید تیگو 8 دارای موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر تولید میکند. این خودرو همچنین دارای دو موتور برقی است که به ترتیب قدرت 55 کیلووات و 70 کیلووات را تولید میکنند. با استفاده از سیستم پلاگین هیبرید، وقتی باتری به طور کامل شارژ شده است، قدرت و گشتاور به ترتیب 326 اسب بخار و 510 نیوتن متر میتواند تولید شود. از این رو، این نسخه قدرتمندترین نسخه تیگو 8 است.
باتری خودرو فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV دارای ظرفیت 19.27 کیلووات ساعت است. با توجه به ولتاژ 350 ولت خودرو، این باتری میتواند طی 30 تا 40 دقیقه از طریق یک شارژر سریع شارژ شود. اگر از یک شارژر خانگی سطح یک استفاده شود، زمان شارژ باتری تا حدود 3 تا 4 ساعت به دلیل دمای هوا متغیر است. با باتری های پر شارژ، خودرو به مدت 75 کیلومتر در حالت تماماً الکتریکی قابل حرکت است و نیازی به استفاده از موتور بنزینی ندارد. با 45 لیتر بنزین و باتری های پر شارژ، میتوانید تقریباً 950 کیلومتر را طی کنید.
مصرف سوخت خودروی تیگو 8 پرو e پلاس در بهترین شرایط حدوداً ۱٫۵۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اگر موتور بنزینی در حالت فعالیت باشد، مصرف سوخت این خودرو حدوداً ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برخلاف بعضی خودروهای دیگر، تیگو 8 پرو e پلاس از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک برخوردار نیست و تمام نیرو توسط سه موتور به چرخهای جلو منتقل میشود. شتاب خودرو نیز طبق دادههای کاتالوگ، حدوداً ۷٫۶ ثانیه است.
این خودرو دارای یک گیربکس DHT سه سرعته است که با تمام گیربکس های اتوماتیکی که قبلاً تجربه کرده اید متفاوت است. عملیات تعویض دنده در این گیربکس به طور قابل ملاحظه انجام نمیشود. این گیربکس شامل سه ورودی است که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی است و نیرو را به چرخ های جلو منتقل میکند.
تیگو 8 پرو e پلاس دارای امکانات و تجهیزات فراوانی است. این خودرو شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و اتوهلد را دارا است. همچنین از دیگر ویژگی های آن می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل خودرو در سرازیری اشاره کرد. امکاناتی نظیر هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر و کمکی حفظ خودرو بین خطوط نیز در این خودرو وجود دارد. همچنین تیگو 8 پرو e پلاس از قابلیت های دیگری مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور و دوربین دید 360 درجه برخوردار است. ضمناً سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک و قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس نیز در این خودرو وجود دارد. علاوه بر این، تیگو 8 پرو e پلاس دارای ویژگی هایی مانند چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران و هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی است. در داخل خودرو نیز نمایشگرهای دیجیتالی 12.3 اینچی و فرمان برقی با کلیدهای کنترلی قرار گرفته اند. صندلی های راننده و سرنشین جلویی از نوع برقی بوده و دارای گرمکن و سردکن هستند. همچنین، صندلی های ردیف دوم نیز دارای گرمکن هستند و سانروف پانورامیک نیز در این خودرو قرار دارد. به طور کلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی و شیفتر دنده پشت فرمان نیز از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.
تجربه رانندگی با تیگو 8 پلاگین هیبرید
تیر ۱۴۰۲: پیش از هر چیز، کابین نسخه پلاگین هیبرید بشدت شبیه به تیگو ۸ پرو است و در کل از لحاظ طراحی و امکانات کاملاً قابل قبول به نظر می رسد. در گذشته، خودروهای ساخت چین خودرو شاپشین های داخلی قابل مقایسه بودند، اما اکنون کاملاً با خودروهای کره ای قابل مقایسه هستند و به جز چند مشکل جزئی در ارگونومی، کابین تیگو ۸ پرو e+ هیچ نقصی ندارد.
گزینهی اول
اما شما با یک خودروی تک دیفرانسیل توان 326 اسب بخار که برای انتقال قدرت به چرخهای جلو استفاده میشود، سوار شدهاید و باید توجه داشته باشید که کمی کنترل فرمان بیشتری نسبت به خودروهای مشابه خواهید داشت. یک نکته جالب در رانندگی با تیگو 8 پرو e+ این است که با نسخه بنزینی آن، دندهبکس دستی b± استفاده میشود. این خودرو قابلیت رانندگی با یک پدال را فراهم میکند، که توانایی بازیابی انرژی ترمز (Regenerative braking) را دارد و نیروی ترمز را به سمت باتریها برمیگرداند. شدت عملکرد این سیستم توسط کنترلگر در اهرم دنده تنظیم میشود و به شما آزادی عمل زیادی میدهد.
آغاز جریان سبز فونیکس با تیگو 8 هیبرید
در تیر ماه ۱۴۰۲ ، برند فونیکس با هدف ارائه تکنولوژیهای پیشرفته و محصولات لوکس به مشتریان، نام تیگو ۸ پرو e پلاس را معرفی خواهد کرد. این برند همواره بر نوآوری و تحقیق و توسعه تمرکز داشته است.
پاراگراف بازنویسی شده:
تیگو 8 پرو e پلاس یک اتومبیل هیبریدی با سوخت پلاگین (PHEV) است که به علاوهی استفاده کمتر از بنزین (1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر) و کاهش آلایندها، امکان شارژ در پارکینگ خانهها را نیز فراهم میکند. این خودرو به منظور رانندگی از حالتهای مختلفی استفاده میکند و هنگامی که سوخت به پایان برسد و حالت تمام برقی فعال شود، میتواند تا 75 کیلومتر به شما همراهی کند. این عدد بسیار قابل توجهی است در مقایسه با میانگین جهانی.
شرکت فونیکس، به عنوان ارائه دهنده خدمات، یک گارانتی 7 ساله برای باتری تیگو 8 پرو پلاس ارائه میدهد. این گارانتی به معنای فراتر از گارانتی عمومی محصول است. از طرف دیگر، موتورهای برقی این خودرو قابلیت شارژ از طریق حرکت چرخها و نیروی ترمزها را دارند. فونیکس همچنین برنامههای ویژهای برای توسعه زیرساختهای شارژ خودروهای برقی از جمله پروژههای پارکینگ VIP دارد.
عرضه تیگو 8 پرو +e در سال 1402
مراسم جشن سالانه شرکت مدیران خودرو در ماه اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. این مراسم با حضور برخی از مشتریان و دارندگان محصولات شرکت آغاز شد. در این مراسم، اعلام شد که دو محصول جدید به خانواده فونیکس اضافه میشوند. اولین محصول یک سدان نیمهلوکس در سگمنت B است و محصول دیگر یک SUV با پیشرانه پلاگین هیبرید است.
با وجود اینکه نام دقیق این دو محصول جدید ذکر نشده است، میتوان با اطمینان داد که اشاره به تیگو 8 پرو PHEV به عنوان یک SUV پلاگین هیبرید است. همچنین، خودروی سدان احتمالاً آریزو است که پرچمدار خانواده آریزو است.
رونمایی تیگو 8 پرو هیبرید در تهران
شهریور ۱۴۰۱: شرکت مدیران خودرو در اولین دوره، خبر داد که برای بازار ایران قصد دارد خودرویی اختصاصی تولید کند. همچنین، علاوه بر معرفی خودروی آریزو ۵ برقی، در طی پنج سال آینده نیز در راستای این هدف فعالیت خواهد کرد.
شرکت مدیران خودرو به تازگی از مدل تیگو 8 پرو هیبریدی پردهبرداری کرده است. این خودرو هنوز در مراحل تولید قرار دارد و در نمایشگاه با برچسبهای مشکی پوشانده شده بود. شرکت مدیران خودرو هنوز زمان دقیقی را برای تولید این مدل در ایران اعلام نکرده است؛ اما با توجه به قطعی شدن تولید در ایران، احتمالاً در آیندهای نزدیک این خودرو را در خیابانهای کشورمان مشاهده خواهیم کرد.
طراحی فونیکس تیگو 8 پرو e+
فونیکس تیگو 8 پرو e+ بصورت ظاهری شبیه فونیکس تیگو 8 پرو مکس است که در ایران به فروش می رسد. تنها تفاوت اصلی بین آنها در دو جزئی مشاهده می شود، شامل خطوط نورانی در چراغهای جلو و درگاه شارژ موجود در گلگیر جلوی راننده است.
خودروی هفت نفره تیگو 8 پرو هیبریدی دارای فضای کابینی با دو نمایشگر به مجموع 24.6 اینچ است. در طراحی داخلی، از روکش مشکی و تریم خاکستری استفاده شده است. تیگو 8 پرو هیبریدی در ابعاد و اندازهها با تیگو 8 پرو بنزینی هیچ تفاوتی ندارد. با این حال، به دلیل استفاده از باتریها و موتور الکتریکی، وزن خودرو تقریباً 204 کیلوگرم است که سبکتر از وزن تیگو 8 پرو بنزینی با یک دیفرانسیل میباشد.
طول | 4722 میلیمتر |
---|---|
عرض | 1860 میلیمتر |
ارتفاع | 1745 میلیمتر |
فاصله محوری | 2710 میلیمتر |
وزن خالص | 1769 کیلوگرم |
سایز رینگ | 18 اینچی |
حجم باک | 45 لیتر |
اطلاعات فوق از سایت سازنده خودرو بدست آمده است.
پیداکردن جواب به سوال "هرچه برنامه بهوسیله جستجوگرها و روبتها برطرفتر باشد، نتایج بهتری تولید میکنید" البته این تحت عنوان جوابی برای سوال است که آیا برنامهای که برروی وب پیادهسازی شده است برای کاربر به کیفیت بیشتری ترجمه ایجاد میکند. صحبت در این مورد برای سؤال در دست نیست، اما گزارش یک مقاله به وسیله محققان ارائه شده است.- PLEASE CHECK
امکانات و تجهیزات تیگو 8 پرو e پلاس
ما چه انتقادها و ایدههایی داریم؟
- شارژر قابل حمل
- شش ایربگ
- سیستم ضدسرقت بدنه
- سیستم ضدسرقت موتور
- سیستم کنترل کشش (TCS)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
- سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)
- دوربین 360 درجه با کیفیت HD
- دوربین عقب با خطوط داینامیک
- سنسور پارک جلو و عقب
- سنسور باران
- سنسور نور
- سنسور فشار باد تایر (TPMS)
- سنسور ضدمانع برای سانروف و شیشهها و درب صندوق
- رادار هشدار نقطه کور (BSD)
- رادار هشدار تغییرلاین (LDW)
- رادار هشدار تصادف جلو (FCW)
- رادار هشدار تصادف هنگام دنده عقب (RCTA)
- رادار هشدار برخورد هنگام باز کردن دربها (DOW)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)
- سیستم ترمز اضطراری (AEB)
- سیستم تنظیم ارتفاع نور اتومات
- چراغ جلو و عقب LED
- چراغ مه شکن عقب
- چراغ چرخشی در پیچ (AFS)
- چراغ روز (DRL)
- چراغ بدرقه
- چراغ ولکام روی آینههای جانبی
- نورپردازی داخلی 64 رنگ
- خروجی اگزوز دوگانه
- تودوزی چرمی با رنگ قهوهای و مشکی
- مانیتور 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
- تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل 8 اینچی لمسی
- سیستم عامل اندروید اتو / اپل کارپلی
- بلوتوث
- سیستم پخش سونی با 8 اسپیکر
- دو پروت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب
- فرمان برقی دیکات
- تنظیم برقی فرمان در 4 جهت
- گرمکن فرمان
- صندلی راننده با تنظیم 6 حالته برقی
- تنظیم 4 حالته برقی گودی کمر برای صندلی راننده
- مموری 3 حالته برای صندلی راننده
- صندلی سرنشین جلو با تنظیم 4 حالته برقی
- امکان تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم
- صندلی تاشو ردیف دوم و سوم
- سردکن صندلی های جلو
- گرمکن صندلیهای جلو و عقب
- کول باکس
- شارژر وایرلس
- کیلس استارتر
- سقف پانوراما با پرده برقی
- آینه تاشو برقی با گرمکن و مموری راننده
- تنظیم خودکار آینه جانبی هنگام دنده عقب
- آینه عقب الکتروکرومیک
موتورهای برقی در تیگو 8 پرو PHEV
مدل تیگو 8 پرو PHEV یا تیگو 8 پرو +e به عنوان یک خودروی مدیریتی، ضمن مجهز بودن به موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ، دو موتور الکتریکی را نیز در خود جای داده است. این موتورها بر روی محورهای جلو و عقب نصب شدهاند.
موتور برقی اول | 74 اسببخار+160 نیوتن متر |
---|---|
موتور برقی دوم | 94 اسببخار+155 نیوتن متر |
مجموع قدرت در حالت برقی | 85 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت برقی | 150 نیوتنمتر |
نوع باتری | لیتیومی |
ولتاژ باتری | 350 ولت |
ظرفیت باتری | 19.27 کیلووات ساعت |
زمان شارژ باتری | 3 الی 4 ساعت |
پیمایش در حالت برقی | 75 کیلومتر |
اطلاعات فوق از سایت سازنده خودرو بدست آمده است.
زمانی که از حالت بنزینی خارج میشوید و به حالت رانندگی تماماً الکتریکی میروید، توقع رانندگی قوی از تیگو ۸ پرو هیبریدی نداشته باشید. در این حالت، تیگو ۸ پرو فقط ۸۵ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را در اختیار شما قرار میدهد. با این حال، خبر خوبی هم هست: در حالت تماماً الکتریکی، میتوانید تا ۷۵ کیلومتر با تیگو ۸ پرو بپیمایید.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو e پلاس
فونیکس تیگو 8 پرو +e دارای سه پیشرانه حرکتی است. این سه پیشرانه شامل یک موتور بنزینی توربوشارژ 1.5 لیتری است که به تنهایی ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در حالت هیبرید، علاوه بر موتور بنزینی، موتورهای الکتریکی هم استفاده میشوند. به همین دلیل، قدرت خروجی بیشتری به ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور بیشتری به ۲۸۰ نیوتن متر دست یافته میشود.
کد موتور بنزینی | SQRE4T15C |
---|---|
نوع موتور بنزینی | 1.5 لیتری توربو |
قدرت موتور بنزینی | 153 اسببخار |
گشتاور موتور بنزینی | 230 نیوتنمتر |
مصرف موتور بنزینی | 6.5 لیتر |
مجموع قدرت در حالت هیبرید | 326 اسببخار |
مجموع گشتاور در حالت هیبرید | 510 نیوتنمتر |
مصرف ترکیبی در حالت هیبرید | 1.55 لیتر |
شتاب در حالت هیبرید | 7.6 ثانیه |
حداکثر سرعت در حالت هیبرید | 180 کیلومتربرساعت |
اطلاعات فوق از سایت سازنده خودرو بدست آمده است.
گیربکس الکترونیکی با تکنولوژی DHT این خودرو، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. این گیربکس سه سرعته است و بدون هیچ تأخیری، قدرت بین پیشرانههای برقی و پیشرانه بنزینی را تعویض میکند. چری اعلام کرده است که 9 برنامه حرکتی و 11 ضریب دنده مختلف برای حالتهای مختلف این گیربکس برنامهریزی شده است.
اخبار شرکت مدیران خودرو
مقالات زیر آخرین خبرها و شرایط فروش شرکت ما را منعکس میکنند. در این مقالات به شرایط فروش امویام، اقساط چری و اعتباری فونیکس، قیمت لوازم یدکی امویام و چری، و همچنین طرح جایگزینی خودروهای کارکرده با خودروهای نو میپردازیم. همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید نیز به تفصیل بررسی شده است. با خواندن این مقالات مطلع شوید و از آخرین اخبار و شرایط فروش ما با خبر شوید.
اگر شما یکی از مالکان محصولات شرکت مدیران خودرو مثل برندهای امویام، چری و فونیکس هستید، پیشنهاد میکنم مطلب زیر را هم بررسی کنید.