بررسی کامیون کمپرسی فاو 460 دو محور

مقالات خودرویی

در طی چند سال اخیر، تاکید عمده واردکنندگان و تولیدکنندگان خودروهای تجاری بر روی بخش کامیونت‌ها و کشنده‌ها بوده است و بخش‌هایی مانند کامیون باری و کمپرسی، محصولات جدیدی به خود ندیده‌اند. در حال حاضر، چند شرکت داخلی نیز برنامه‌هایی را برای عرضه کامیون‌های باری جدید در بازار دارند؛ اما سیبا موتور قرار است در این زمان، یک کمپرسی نسبتاً جدید راهی بازار کند. کمپرسی فاو که در گذشته نیز عرضه شده است، حالا با موتور جدید این گروه یعنی پیشرانه ۴۶۰ اسبی به میدان رقابت می‌رود.

کمپرسی فاو با موتور 460 اسبی

حضور کشنده‌های فاو در بازار کشورمان، نسبت به محصولات چینی دیگری که در آن زمان در بازار ارائه می‌شدند، برتری کیفی و قدرت 420 اسب بخاری آنها، مورد توجه علاقه‌مندان به خرید کشنده‌ها قرار گرفت. این خصوصیات باعث شد تا فاو به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کشنده‌ها در بازار تک و دو محوری، سهم قابل توجهی را از بازار به‌دست بگیرد و در یک دوره، تا سهمی حدود یک سوم از کل بازار را به خود اختصاص دهد.

بعد از مدتی از عرضه کامیون‌های فاو، خبرهایی منتشر شد که مبنی بر فروش کامیون شاسی دو محور فاو نیز بود. در طی چندین سال، کامیون‌های شاسی فاو نیز در خط تولید قرار گرفتند. با این حال، به لحاظ تیراژ، تعداد کامیون‌های فاو برابر با کشنده‌هایش نبود.

کامیون کمپرسی فاو 460 سه محور سیبا موتور

فاو، بزرگترین شرکت تولید کمپرسی در چین، قصد دارد تا با ارتقای قدرت فنی محصولات خود در کشورمان، نسل جدیدی از کمپرسی‌های خود را با استفاده از موتور 460 اسب بخاری ساخته و به بازار عرضه کند. این موتور، به عنوان قدرتمندترین موتور کمپرسی چینی در بازار کشورمان شناخته می‌شود. قبل از این نیز ولوو FMX با استفاده از موتور 460 اسب بخاری، قوی‌ترین کمپرسی موجود در بازار بود. با این حال، حتی نسخه‌های دوم دست‌دوم این محصول نیز قیمت بسیار بالایی دارد.

طراحی کمپرسی فاو 460

کمپرسی فاو در گذشته به فروش می‌رسید. این کمپرسی ها در ابتدا با اتاق‌کشنده‌ها بودند اما سقف کمتری داشتند. قسمت عقب کابین و بخش لچکی شیشه‌ای از کمپرسی مشخصاً بزرگتر بود. این اتاق حتی لوازم محافظ مانند سپر و رکاب مشابه کمپرسی های کشنده داشت که به کمپرسی شکل جاده‌ای تری می‌بخشید، البته در مواجهه با موانع و سنگ ها در معادن یا راه های ساختمانی، کمپرسی فاو آسیب پذیرتر بود.

در نسخه بعدی، قسمت خواب کوچکتر شده است و قرار گرفتن سپر با قوطی فلزی در انتهای شاسی به جلو و زیر سپر اصلی تکرار شده است. علاوه بر این، شاسی کوچکتر شده و رکاب‌هایی برای استفاده در مسیرهای بیراهه به آن اضافه شده است. این تغییرات باعث شده تا نسخه جدیدی از کامیون، که مناسب‌تر و قوی‌تر برای استفاده در صنعت مسافرت است، به وجود آید.

کامیون کمپرسی فاو 460 سه محور سیبا موتور

طراحی داخلی یک اتاق جدید را می‌توان به عنوان یکی از نوآوری‌های متمایز در بازار توصیف کرد. این داشبورد، با طرحی زیبا، تفاوتی مدرن در مقایسه با داشبورد‌های معمولی به خود گرفته است. اگرچه به نسبت بعضی از محصولات چینی، شاید قدیمی به نظر برسد، اما طرح آن ساده و جذاب است و به راحتی استفاده می‌شود. همچنین، از نظر کیفیت ساخت و انتخاب مواد، این داشبورد با داشبورد نسل اول کامیون‌های فاو کاملاً متفاوت است.

تغییرات انجام شده در داشبورد شامل به‌روزرسانی پوسته و تغییر کامل در نمایشگرها است. همچنین، فرمان‌ها اکنون به صورت دکمه‌هایی با طرح زیبا ظاهر می‌شوند. صندلی‌ها نیز اصلاح شده و با داشتن تنظیمات بیشتر، راحتی بیشتری به کاربران ارائه می‌دهند.

مشخصات فنی کمپرسی فاو 460

مشابه خودروهای تک و جفت جدید فاو که با موتور 460 اسب بخاری تجهیز شده‌اند، کمپرسی جدید فاو نیز اکنون با همان موتور اصلاح شده در دسترس است. این موتور 11 لیتری با قدرت 460 اسب بخار و 2200 نیوتن متر گشتاور قابلیت ارائه‌ی توان بیشتری را دارد و همچنین به استاندارد آلایندگی یورو 5+eev پاسخ می‌دهد. با استفاده از سیستم SCR، این موتور از طریق تزریق مایع ادبلو عملیات تصفیه‌ی گازها را انجام می‌دهد، در حالی که در مدل قبلی تنها فیلتر دود استفاده می‌شد.

مشخصات فنی کمپرسی فاو 460
نام خودرو کمپرسی 4×6 فاو 460 

تعداد سیلندرها و نوع موتور در یک خودرو از جنبه‌های مهمی است که باید در نظر گرفته شود. تعداد سیلندرها، تعداد اتاقهای سوخت‌سوزی است که درون موتور وجود دارد و نشان‌دهنده حجم خروجی قدرت موتور است. معمولاً این تعداد بین ۲ تا ۱۲ سیلندر متغیر است، و هر یک از سیلندرها باعث حرکت یک پیستون درون موتور می‌شود. هرچه تعداد سیلندرها بیشتر باشد، قدرت و توان خروجی موتور نیز بیشتر خواهد بود. انواع موتورها شامل موتورهای بنزینی، دیزلی و الکتریکی هستند. هر نوع موتور دارای ویژگی‌ها و مزایای خود است و بسته به نیاز و استفاده‌ی موردنظر، می‌توانید انتخاب موتور مناسبی را انجام دهید.

یک موتور 6 سیلندر خطی توربو دیزل در شهر ووکسی تولید می شود.

حجم موتور و کد موتور را بهبود بخشید.

حجم موتورِ CA6DM2-46E52، یا به عبارتی چگالی موتور، برابر با 11 لیتر است.

اقدامات بهبود کیفیت هوای داخل و خارج از اتاق های ساختمان شامل چهار بخش کلیدی است. اولین بخش، حذف منبع آلاینده است و باید تمام اقدامات لازم برای کاهش یا حذف منابع آلاینده مورد استفاده قرار گیرد. بخش دوم، اقدامات کنترل برمبنای منبع است که شامل استفاده از فناوری های مؤثر برای کنترل آلاینده ها می شود. سوم، اقدامات کنترل برمبنای محیط را در نظر میگیرد که شامل تهویه مناسب و تنظیم دما و رطوبت محیط است. و در نهایت، اقدامات مدیریت و کنترل مؤثر که شامل تعیین مرجع مسئول برای کنترل و مدیریت آلاینده ها و پیگیری عملکرد های بهبودی است. با انجام اقدامات مذکور، می توان بهبود کیفیت هوا در ساختمان های داخلی و خارجی را تضمین کرد.

مدل "یورو 5+" با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام EEV (محیط زیست به عنوان موضوع تازه‌ ایجاد شده در اتحادیه اروپا) طراحی شده است. این تکنولوژی با افزایش کارایی سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند. مدل "یورو 5+" به دلیل تطبیق با استانداردهای جدید و آلاینده‌های کمتر زیست محیطی، یک گزینه مناسب برای آنانی است که به دنبال خودروی سبزتری هستند.

حداکثر قدرتی که ممکن است داشته باشیم

با سلام، برای شما متنی را بازنویسی کرده‌ام: ۴۶۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور در دقیقه.

حداکثر گشتاور یعنی نیروی بیشتری که یک ماشین یا هر وسیله دیگری در حین حرکت می‌تواند ایجاد کند. این مقدار، معمولاً به واحد نیوتن-متر (Nm) یا پوند-فوت (lb-ft) است و به عنوان یک معیار برای اندازه‌گیری قدرت یک وسیله در تحمل بار و انجام کارهای سنگین استفاده می‌شود. بنابراین، هرچقدر گشتاور بیشتری داشته باشیم، وسیله قادر خواهد بود کارهای سنگین‌تری را انجام دهد.

بازنویسی پاراگرافی که کاربر برات فرستاده است: شتاب عزم‌ناوری ۲۲۰۰ نیوتن متر در سرعت ۱۳۰۰ دور در دقیقه است.

گیربکس

یک دستگاه سرنشین که دارای 16+2 سرعت دستی می‌باشد و توسط شرکت ???????? ساخته شده است.

کمکی ترمز

تقویت کننده ترمز موتور با دو مرحله، سامانه خفه کن اگزوز و اینترکولر هیدرولیکی با پنج مرحله.

اصلاح نمایشکانی که ارسال میکنید

هیدرولیک یک فناوری است که از قوانین فیزیکی و کاربرد مایعات (معمولاً روغن هیدرولیک) برای انتقال قدرت و ایجاد حرکت در ماشین‌ها و سیستم‌های مختلف استفاده می‌کند. در سیستم‌های هیدرولیک، نیروی مکانیکی توسط یک پمپ وارد مایع می‌شود و سپس توسط سیستم مدارهای لوله‌کشی و سنسورها به قطعات مختلف یا سیستم هدف منتقل می‌شود. به عنوان مثال، در خودروها، سیستم هیدرولیک ممکن است برای کنترل آبشاری ترمزها، استرس شیرینگ و سیستم تعلیق استفاده شود. از دیگر کاربردهای هیدرولیک در صنایع نفت و گاز، صنایع ساختمانی، ماشین آلات کشاورزی و لوازم خانگی نیز استفاده می‌شود. سیستم هیدرولیک، با داشتن قدرت و کارآیی بالا، دارای مزایایی مانند دقت بالا در تنظیم نیروی مورد نیاز و عملکرد قوی در شرایط سخت است. همچنین، به دلیل استفاده از مایع در سیستم، ضربه و لرزش کمتری در مقایسه با سیستم های مکانیکی تولید می کند.

سیستم ترمز

بازآرایی کاربری زدن این جمله یکم سخته و به چند جمله مختلف نیاز داره، در هر صورت بهتره جمله ها به صورت جدا نوشته بشه: - "عقب و جلو" به اصل کاسه مربوطه رجوع می کند. - رژوع شدن به کاسه نشان می دهد که پرسنلی که با آن کار می کند، متمایل است به صورتی عمل کند که همان طور که روی کاسه عقب و جلو می شوید، روی مسیر خود به ابتکار برود و با امور روزانه بروزی کند. - این معنی را می دهد که پرسنل باید در کار خود انگیزه و همت داشته باشند و بتوانند با چالش های روزانه مواجه شوند.

برنامه های کنترلی خودروها یکی از بخش های حیاتی تکنولوژی خودرو ها می باشد. این برنامه ها توسط توسعه دهندگان نرم افزار طراحی و پیاده سازی می شوند. این برنامه ها وظایف مختلفی را انجام می دهند، از جمله کنترل سیستم های ترمز، موتور، گیربکس و سیستم های الکترونیکی دیگر. آنها اطلاعات از انواع سنسورها و دستگاه های مختلف را دریافت کرده و بر اساس این اطلاعات، تصمیمات مناسب را برای کنترل بهتر و موثرتر خروجی می دهند. برنامه های کنترلی خودروها همچنین از وابستگی نرم افزاری به سیستم عامل های خاصی مانند AUTOSAR یا OSEK استفاده می کنند. این برنامه های کنترلی در طی زمان بهبود یافته و بهبود های مختلفی در حوزه امنیت، پایداری و عملکرد برای خودروها ایجاد کرده اند.

سیستم‌های ضد قفل (ABS) و ضد لغزش (ASR) به همراه کنترل پایداری (ESC) و ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و رادار خط خوان (LDWS) و کنترل الکترونیکی ترمز (EBS) در این خودرو وجود دارد.

سوخت رو بهترش کن و بگو "شما سوختی با باکِ سوختِ خودتان میتوانید سوخت خود را دوباره تازه کنید."

حجم آلومینیومی که برای من ارسال کنید 400 لیتر است.

ظرفیت مخزن ابلو بهتر از حالت موجود باشد.

حجم 40 لیتر

بهترینروش برای بازنویسی و بهبود این پاراگراف تغییر نگهداری و استفاده از واژگان مناسب است. نسخه بهبود یافته صحبت قبلی عبارت است از: "نیازمندی‌های ابعادی این مدل شامل طول، عرض و ارتفاع می‌باشد."

تبدیل مقادیر 7660، 2550 و 3220 میلیمتر به واحد سانتیمتر میشود.

فاصله محوری یا فاصله از محور می‌تواند به معنای مختلفی تعبیر شود. اندازه یک شیء از محور مرکزی به نقطه‌ای خاص، میانگین فاصله از محور در یک مجموعه داده، و فاصله یک نقطه از محور مرجع، همه به عنوان فاصله محوری مطرح می‌شوند. مفهوم فاصله محوری در ریاضیات، آمار، و علوم دیگر استفاده می‌شود و در موارد گوناگونی اهمیت دارد.

طول آن 3800 + 1350 میلیمتر است.

وزن خالص مقدار وزنی است که بدن یا جسمی بداخله به آزمایش‌های مختلف بر اثر نیروهای خارجی مانند جاذبه زمین، جاذبه سیاره‌ها، نیروی دفع، نیروی هوایی، نیروی آب و غیره به دلیل اثر بر آن تجربه می‌کند و از وزن کل (شامل وزن مواد موجود در درون بدن، وزن آب و غیره) کمتر است. وزن خالص برابر با وزن کل منهای وزن مواد موجود در داخل بدن می‌باشد. به عبارت دیگر، وزن خالص پارامتری است که نشان می‌دهد چقدر نیروی خارجی بر روی یک جسم کار کرده و دستگاه را به سوی پایین کشیده است.

وزن برابر با 10500 کیلوگرم است.

حداکثر ظرفیت محور جلو و عقب چیزی است که میزان بار قابل تحمل بر روی محورهای جلو و عقب خودرو را نشان می دهد. این مقدار به صورت کیلوگرم اندازه گیری می شود. ظرفیت محور جلو و عقب بر اساس قدرت پشتیبانی شده توسط سیستم تعلیق و سیستم ترمز خودرو تعیین می شود. بنابراین، برای حفظ ایمنی و عملکرد بهینه خودرو، میزان باری که روی هر محور قرار میگیرد، باید طبق راهنمایی سازنده خودرو باشد. در صورت عدم رعایت این مقادیر، ممکن است عملکرد ترمز و تعلیق خودرو تحت تاثیر قرار گیرد و خطر بروز تغییرات خطرناک در رانندگی افزایش یابد.

۷،۵۰۰ از ۲۷،۶۰۰ کیلوگرم است.

وزن مجاز برای مجموعه اجسام ناخالص مشخص است.

۲۶۰۰۰ کیلوگرم.

سیستم تعلیق جلو/عقب یک قابلیت مهم در خودروها است که به آن کمک می‌کند تا تأثیرات ارتعاشات سطح جاده را کاهش دهد و راحتی رانندگی را افزایش دهد. این سیستم شامل تعدادی قطعه از جمله سرپیچ، سیستم فشار هیدرولیک و فنر است که در زیر چرخ های جلو و عقب خودرو نصب می‌شود. عملکرد این سیستم بر اساس قوانین فیزیکی است و هنگامی که خودرو بر روی یک نقطه مانعی برمی‌خورد، فشار وارد بر تعلیق می‌شود و تأثیر آن را به کابین خودرو منتقل می‌کند. برخی از سیستم های تعلیق با استفاده از سنسورها و کنترلرهای الکترونیکی همچنین می‌توانند به طور هوشمندانه با سطح جاده تطبیق پیدا کنند و تنظیماتی را انجام دهند تا رانندگی را بهینه کنند.

فنر تخت چند لایه با تکنولوژی پارابولیک و با استفاده از فنر توانمندی منحصر به فرد است. این فنرها از چند لایه سیم فولادی تشکیل شده اند که به صورت پارابولیک و شعاعی درست شده اند. این طراحی به فنر اجازه می دهد در فشارها و انتقال بار بیشتر و پایداری در برابر بارهای عرضی و نیروهای نامتقارن را فراهم کند. همچنین، استفاده از فنرهای تخت چند لایه به تثبیت دقیقی از بار و انتقال نیرو در محیط های با شرایط مختلف کمک می کند.

سایز و نوع تایر مورد نیاز است.

اختصار "315-80R22.5 تیوبلس" به معنای تایر بدون لاستیک داخلی (تیوبلس) با سایز 315/80R22.5 است.

من از سایت خودروساز اطلاعات بیشتری گرفتم.

گیربکس مورد استفاده در این کمپرسی، گیربکس جدیدی است که بر روی کشنده‌های تک و دو محور جدید فاو با موتور 460 نیز نصب میشود. این گیربکس دستی است و دارای 16 سرعت است. علاوه بر آن، این گیربکس دارای خروجی گیربکس (PTO) است که برای بالابردن بار کمپرسی استفاده میشود. همچنین، این گیربکس دارای اینتاردر هیدرولیکی 5 مرحله‌ای است که حرکت و توقف خودرو را بهبود میبخشد. سیستم فنربندی از نوع فنر تخت است که برای مناطق بیراهه و معدنی بسیار مناسب است.

امکانات کمپرسی فاو 460

کمپرسی فاو 460 بهبود یافته و نسبت به مدل‌های قبلی دارای امکانات رفاهی و ایمنی بهتری است. این کشنده با تجهیزاتی مانند سیستم ترمز ضد قفل و سیستم ضد لغزش، ترمز هوشمند اضطراری، رادار خط‌خوان و سیستم کنترل پایداری، توان توقفی بالایی دارد. همچنین از ترمز الکترونیکی، ریتادر موتور و اینتاردر هیدرولیکی 5 مرحله‌ای بهره می‌برد. امکانات دیگر این خودرو شامل مالتی مدیا با صفحه نمایش 6.2 اینچی، حسگر نور اتوماتیک، بوق شهر و جاده، نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو، فرمان چند منظوره، دو تخت خواب، آلارم دنده عقب، قفل مرکزی درب‌ها، کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، تاخوگراف، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، بخاری درجا، یخچال، کتری برقی، صندلی بادی راننده و شاگرد به همراه گرمکن و سردکن صندلی راننده، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث و USB، شیشه بالابر برقی، دوربین 360 درجه و غیره است.

کامیون کمپرسی فاو 460 سه محور سیبا موتور

مدت طولانی است که کمپرسی های اروپایی مانند اسکانیا، رنو، ولوو و مرسدس بنز در بازار حضور دارند و آخرین مدل وارد شده به ایران، ولوو FMX460 است که حتی در نسخه های استفاده شده نیز هنوز قیمت بالا دارد. در کشورمان چندین شرکت کمپرسی دو محور را تولید می کنند و هم اکنون کمپرسی فاو ۴۶۰ که هم قدرت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد و هم امکانات راحتی و ایمنی بهتری دارد، راهی بازار می شود. لذا می توان گفت که اگر قیمتی منصفانه و رقابتی داشته باشد، رقابت با دیگران برای آن بسیار دشوار خواهد بود.


فروش کمپرسی فاو 460

برای دریافت اخبار و قیمت‌های جدید محصولات سیبا موتور در ایران، به همراه روش فروش نقدی کمپرسی فاو و پیش‌فروش کامیون کمپرسی فاو، میتوانید مقاله را مطالعه کنید.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم