مرسدس بنز برای نیکل کردن و کمرنگ کردن مشتریان با اشتراک، بر BMW سایه انداخته است

مقالات خودرویی
مرسدس بنز برای نیکل کردن و کمرنگ کردن مشتریان با اشتراک، بر BMW سایه انداخته استاشتراک‌ها یک جریان درآمد نسبتاً جدید برای خودروسازان است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد حتی پس از خرید خودرو توسط مشتری، مقداری پول اضافی به دست آورند. ریشه در بخش لوکس دارد، اما بسیاری از برندهای اصلی استراتژی‌های مشابهی را با راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین پیاده‌سازی کرده‌اند. درست مانند خرید محتوای قابل دانلود برای یک بازی ویدیویی، می توانید ویژگی هایی را به وسیله نقلیه خود اضافه کنید. مرسدس نمونه بارز این است که چگونه یک شرکت خودروسازی می‌تواند با دریافت هزینه از مشتریان برای ویژگی‌های خاص در طول مالکیت، سودآورتر شود. مجله Top Gear از مدیر ارشد نرم افزار شرکت Magnus Ostberg پرسیده شد که نظر او در مورد تصمیم BMW برای دریافت هزینه اضافی برای صندلی های گرمکن چیست. مارک مستقر در اشتوتگارت با ارائه یک "تجربه لوکس و کل نگر" بدون "نیکل کردن و کمرنگ کردن مشتریان" رویکرد متفاوتی دارد. او در ادامه اعتراف کرد که مرسدس بسته‌های اشتراک را ارائه می‌دهد اما مشتریان آن‌ها «نمی‌خواهند نیکل باشند و چهره‌شان کمرنگ شود». در سال 2022، BMW به دلایل اشتباه تیتر خبرها شد. شروع به ارائه یک طرح اشتراک برای صندلی های گرم شونده کرد. بدیهی است که ماشین از قبل سخت افزار لازم را از کارخانه داشت، اما در پشت دیوار مسدود شده بود. کسانی که وسیله نقلیه ای را بدون علامت زدن روی جعبه صندلی های گرم شونده خریداری کرده اند، می توانند پس از تحویل گرفتن قفل عملکرد را باز کنند. به دنبال واکنش منفی و نرخ پذیرش پایین، اشتراک بحث برانگیز حذف شد. با این حال، مارک مونیخ هنوز بسیاری از ویژگی‌های پرداختی برای استفاده را ارائه می‌کند. مرسدس همچنین در سال 2021 هنگامی که طرح اشتراکی برای سیستم پیشرفته‌تر فرمان چرخ‌های عقب EQS را راه‌اندازی کرد، جنجال‌هایی را برانگیخت. به عنوان استاندارد، این سدان لوکس در برخی بازارها دارای زاویه فرمان 4.5 درجه در عقب است، اما مالکان می توانند برای فرمان کامل 10 درجه هزینه اضافی بپردازند. شایان ذکر است که سیستم پیچیده‌تر استاندارد در EQS فروخته شده در ایالات متحده است. مبادا اشتراک را فراموش کنیم تا از مدل‌های انتخابی EQ به قدرت بیشتری دسترسی پیدا کنیم. در مورد ویژگی‌های دیگری که می‌توانید پس از خرید دریافت کنید، مرسدس و بی‌ام‌و هر دو ویژگی‌های خوبی دارند. ستاره سه پر دارای یک بسته عالی با 22 "ویژگی دیجیتالی اضافی" مانند گرمایش/تهویه کمکی، قفل/باز کردن قفل درب از راه دور و کنترل از راه دور پنجره/سانروف است. همچنین می‌توانید برای رادیو دیجیتال، چراغ‌های جلو با نور بالا تطبیقی، کروز کنترل تطبیقی ​​و موارد دیگر هزینه اضافی بپردازید. لیست کامل در اینجا قابل دسترسی است، اما در دسترس بودن بستگی به کشور، مدل، و اینکه آیا ماشین از قبل سخت افزار خاصی نصب کرده است یا خیر. بی ام و چطور؟ ما فروشگاه بریتانیا را بررسی کردیم که در آن اقلام زیادی پیدا کردیم. مارک باواریا دارای کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار نور بالا به‌علاوه ادغام Apple CarPlay و سیستم تعلیق M تطبیقی ​​است. همچنین اشتراک‌هایی برای به‌روزرسانی‌های نقشه و صداهای جعلی موتور، همراه با بسته‌هایی که سیستم‌های کمک راننده و ایمنی خاصی را در اختیار دارند، وجود دارد. لازم به ذکر است که برخی از موارد با برنامه های ماهانه یا سالانه در دسترس هستند در حالی که برخی دیگر برای باز کردن قفل این ویژگی به طور دائم هزینه یکباره دارند. خودروسازان بر این باورند که اشتراک ها به ابزارهای پول ساز عظیمی تبدیل خواهند شد. Stellantis تخمین می زند که تا سال 2026 با "خودروهای متصل قابل درآمدزایی" خود، سالانه 4 میلیارد یورو اضافی به دست خواهد آورد که تا پایان دهه به 20 میلیارد یورو در سال افزایش می یابد. پرداخت هزینه برای دسترسی به یک ویژگی که به سخت افزار در داخل خودرو نیاز دارد، قرص سختی است. با این وجود، به نظر می‌رسد خودروسازان مطمئن هستند که مردم هر ماه یا سال برای استفاده از عملکردی که عمداً توسط سازنده خودرو مسدود شده است، پول را جمع‌آوری می‌کنند. نظرسنجی انجام شده توسط S&P Global Mobility در سال گذشته نشان داد که 82 درصد از پاسخ دهندگان مایل به دریافت اشتراک بودند. اشتراک‌ها همچنان باقی می‌مانند: BMW برای برق بیشتر خودروهای برقی هزینه‌ای را ارائه نمی‌کند، مانند مرسدس ولوو، اشتراک صندلی‌های گرمکن را رد می‌کند

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ