در اواخر سال 2022، شرکت ExoMod، یک نسخه بازسازی شده از دوج چارجر 1969 را با قیمت 329 هزار دلار معرفی کرد. این خودرو در آزمایشات مجله موتورترند، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در 4 ثانیه، تحمل شتاب جانبی 0.78 g، توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت در مسافت 33.5 متر و پیمایش 400 متر در 11.9 ثانیه با سرعت 204 کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند.
کنون ما معرفی به یکی از نوآوریهای جدید شرکت اگزومُد میپردازیم. این نوآوری هیچ چیز دیگری نیست بلکه حاصل طراحی و تمسخیر خودروی دوج دیتونا ۱۹۶۹ است. نام این محصول جدید که برگرفته از مدل اصلی آن است D69 کربن است. ویژگی جالب ظاهری این خودرو، بسته به باله بزرگ و دیدنی آن بر روی قسمت عقب آن است.
شرکت اگزومُد برخلاف شرکتهای دیگر، خودروهای کلاسیک را با استفاده از لوازم و تجهیزات مدرن بازسازی نمیکند؛ بلکه خودروهای مدرن را به کلاسیک تبدیل میکند. در این پروژه، اگزومُد از دوج چلنجر Redeye وایدبادی استفاده کرده و پس از جداسازی قطعات فولادی بدنه، قطعات فیبرکربنی خودروی جدید را به سازه اصلی وصل میکند. رنگ بدنه نیز با توجه به سلیقه مشتری انجام میشود. برای انجام این عملیات، حدود 2 هزار ساعت زمان صرف میشود.
ضمانت ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل (۹۶۵۰۰ کیلومتر) سازنده را همچنان در اختیار دارد. این مدل دوج چلنجر Redeye وایدبادی دارای قدرتی برابر ۸۰۷ اسببخار است و بزرگترین تغییراتی که در آن اعمال شده است، استفاده از فناوری Widebody است.
در سال ۱۹۶۹، تنها ۵۰۳ دستگاه از مدل دوج دیتونا ساخته شد. این اتومبیل در ابتدا برای رقابت با فورد در مسابقات نسکار طراحی شده بود، اما به دلیل مقررات، تولید نمونه خیابانی از آن نیز امکان پذیر شد. در حال حاضر، تعداد محدودی از نمونههای باقیمانده از دوج دیتونا ۱۹۶۹، با قیمت بالای یک میلیون دلار به فروش میرسند.
خرید اگزومُد D69 کربن میتواند برای مشتریان ثروتمند علاقمند به خودروهای کلاسیک آمریکایی، به طور کامل قابل توجیه باشد. با پرداخت 395 هزار دلار، می توانند مالک خودرویی بشوند که نه تنها در تیراژ محدودی تولید شده است، بلکه نیز چند صد کیلوگرم سبکتر از نمونه اصلی است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.