این مفهومی است که فراموش کردهایم، غواصی عمیق Motor1 در خودروهای مفهومی عجیب و غریب و شگفتانگیز که ممکن است به خاطر نداشته باشید.
نام: فولکس واگن نیو بیتل راگستر کانسپت
اولین نمایش: 2005 نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی
موتور: توربودیزل 1.9 لیتری I4
قدرت: 90 اسب بخار
نوع محرک: دیفرانسیل جلو
فولکس واگن بیتل اصلی یکی از آن خودروهای کمیاب بود که هم خریدی کاربردی و هم شخصیت محور بود. بله، بسیاری از خانوادهها میتوانستند به دلیل قیمت ارزان و هزینه مالکیت پایین، پرداختهای خود را تغییر دهند، اما باگ در میان رادچرانی که بهدنبال ساخت یک درگستر زیبا یا کمسوار Cal-Look بودند نیز محبوب بود.
فولکس واگن نیو بیتل 1998 جذابیت جهانی مشابهی نداشت. استایل شایان ستایش آن طرفدارانی را برانگیخت که به خاطر داشته باشند اصل و آنقدر جوان که قیمت زیر 15000 دلاری آن را بدانند، اما نیو بیتل نه در فرهنگ ضد فرهنگ و نه در حرکات خودروهای اسپرت نفوذ نکرده است. فولکس واگن با کانسپت نیو بیتل راگستر 2005، روکشی با سقف برزنتی جمعشونده، لاستیکهای قرمز لاین، و فضای داخلی جدید تلاش کرد تا آن را تغییر دهد که بخشی از آن اسپرت کالیفرنیایی را که در باگ دوران Y2K وجود نداشت، به آن بخشید. گالری: فولکس واگن جدید بیتل راگستر کانسپت 2005 11 عکس هنوز زیبا و سخت
با کمال تعجب، تعداد بسیار کمی از بدنه نیو بیتل به Ragster راه یافت که بر اساس یک مدل کانورتیبل تولیدی ساخته شده بود. واضح ترین تغییر در بالای خط کمربند است، جایی که ستون A دارای یک برش 3.5 اینچی با سقف صاف تر از مدل تولیدی حبابی است. ارتفاع کلی 4.1 اینچ کاهش یافته است، که به Ragster کمک می کند علیرغم ردپایی که نسبت به New Beetle یکسان است، طولانی تر و عریض تر به نظر برسد. این کانسپت همچنین ستون B خود را برای ظاهری روی سقف سخت کنار میگذارد، با یک پانل پارچهای کشویی سقف جذابیت بیشتری را در فضای باز ایجاد میکند.
سایر تغییرات ظریف تر شامل گلگیرهای جلو و عقب اصلاح شده است که دارای مشخصات صاف تر و واضح تر نسبت به Bug تولید گرد است. سپرها نیز برای Ragster جدید هستند، با چراغهای نشانگر گوشهای باریکتر و نمایهای منحصربهفرد که به این کانسپت کمک میکنند تا بهنظر برسد. مانند چرخهای 19 اینچی که در لاستیکهای Hot Wheels-Redline شیک پیچیده شدهاند، و انرژی بیاحتیاطی دهه 1960 را به نیو بیتل منتقل میکنند.
در داخل، Ragster دارای آرایش 2+2 صندلی است، اگرچه اکثر تصاویر معاصر آن را تنها با صندلی های عقب تا شده نشان می دهند. داشبورد بیتل با عرض یک مایل و دوشاخه تک سنج باقی مانده است، اما فرمان جدیدی وجود دارد که دارای دکمه استارت و کنترل برای سقف، و همچنین صندلیهای سطلی جلویی است که به نظر میرسد متعلق به روف پورشه یا آئودی RS2 هستند. مهمتر از همه، Ragster گلدان جوانهدار نیو بیتل را حذف کرد تا جدیتر به نظر برسد – اگرچه هیپی اسپورت همه ما متعجب است: «چرا نباید اجازه داد گلها هم سریع بروند؟»
سخت است که متوجه چند شباهت با یکی از معروف ترین فولکس واگن های موجود، یعنی Herbie the Love Bug نشوید. برای شروع، Ragtop وجود دارد، قابلیتی که تا سال 1963 در Beetles ارائه میشد و در فیلمهای دیزنی برجسته بود. ممکن است هربی از جفت نوارهای مسابقه ای نقره ای رنگستر که روی بدنه شفاف و سفید پوشانده شده بود الهام گرفته باشد (اگرچه نوارهای ماشین فیلم قرمز، سفید و آبی بود). مهمتر از همه، علیرغم تلاش های فولکس واگن برای اینکه Ragster ظاهری خشن و تهاجمی داشته باشد، هنوز هم بسیار شبیه هرب است.
در آن زمان، فولکس واگن هرگز مشخص نکرد که چه موتوری در زیر کاپوت Ragster قرار دارد، به جز اینکه میگوید فضایی برای هر یک از موتورهای نیو بیتل وجود دارد. با این حال، اکبرت فون ویتزلبن، آرشیویست فولکس واگن تأیید کرد که این کانسپت دارای یک موتور 1.9 لیتری توربودیزل چهار سیلندر معاصر است که 90 اسب بخار نیرو تولید می کند و در Bug تولیدی 50 مایل در هر گالن بازده دارد.
پیشرانه مناسب تر برای نسخه تولیدی Ragster ممکن است نیو بیتل توربو S 1.8 لیتری توربو چهار باشد که 180 اسب بخار نیرو تولید می کرد و قدرت را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی هدایت می کرد. اگر فولکس واگن واقعاً میخواست مسیر اسپرت را با باگ طی کند، Ragster حتی میتوانست از سیستم 225 اسب بخاری 1.8T و سیستم چهار چرخ متحرک آئودی TT کواترو استفاده کند. الان کجاست؟
فون ویتزلبن همچنین تایید کرد که کانسپت Ragster در نمایشگاه Beetle موزه خودرو فولکس واگن است. این خودرو در میان برخی از خودروهای نمایشگاهی آیندهنگر فولکسواگن قرار دارد که در کنار e-Bugster 2012، 2015 Dune و 1994 Concept 1 - پیدایش بیتل جدید به نمایش گذاشته شدهاند. چرا ساخته نشد؟
سقف پایین Ragster هرگز به تولید نرسید. با این حال، نیو بیتل فیس لیفت شده 2006 از گلگیرهای واضح تر، نمای جلو و عقب اصلاح شده و چراغ های عقب منحصر به فرد خود استفاده کرد. البته، Bug به روز شده هنوز دارای مشخصات سقف ماشین آدامس و گلدان جوانه ای بود و موتور 1.8T را به نفع یک موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی کم خون حذف کرد.
بیتل جدید هرگز به تهاجم بصری Ragster دست پیدا نکرد، اما مدل نسل دوم (که به سادگی "بیتل" نامیده می شود) نزدیک شد. بیتل 2012 دارای خط سقف مسطح تر و شیشه جلوی عمودی بود که بیشتر با باگ اصلی مطابقت داشت و موتور 210 اسب بخاری GTI را به عنوان یک آپشن ارائه می کرد. با این حال، حال و هوای سفارشی کالیفرنیا راگستر هرگز به تولید نرسید. بدبخت، مرد
Beetle-Bug Bliss: VW Beetle Dune نقد و بررسی 2016، ظاهری سرگرمکننده که تماماً در نمای ظاهری است.