اولین حضور در پیست
تویوتا، پریوس جدید را به یک خودرو مسابقه تبدیل کرده است و نسخه اسپرت GRMN را در ماه ژوئن معرفی کرده بود. اکنون خودرو مسابقهای کامل معرفی شده است و در مسابقه استقامت ۱۰ ساعته تایلند شرکت کرده است.
ظاهر این پریوس به صورت یک خودرو مسابقهای طراحی شده است. این مدل پریوس از اسپلیتر جلو بزرگتری، بالچههای کوچک کناری و بال عقب بزرگی برخوردار است. همچنین از رینگهای ۱۰ پره و دیسکهای ترمز شکافدار استفاده شده است. ارتفاع خودرو نیز به نظر میرسد کمی کاهش یافته است.
تویوتا هنوز اطلاعات دقیقی درباره پیشرانه این خودرو مسابقهای ارائه نداده است. این خودرو با یک موتور اصلاح شده که با سوخت کربن خنثی کار میکند و قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد. همچنین یک باتری با ظرفیت بالاتر برای سیستم هیبریدی آن تعبیه شده است و سیستم خنککاری آن نیز اصلاح شده است.
پرایوس در یک مسابقه به جایگاه یازدهم در میان ۶۳ شرکت کننده رسید و حدود ۲۱ دور عقب از برنده قرار گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا قصد دارد این خودرو را در مسابقات بعدی استفاده کند یا اینکه فقط برای یک بار استفاده شده است.
مسابقهای با نام پریوس در حال حاضر در اتوسالن توکیو برگزار میشود. این مسابقه در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژانویه برگزار میشود و با حضور چند خودرو مسابقهای دیگر از دستههایی مانند رالی جهانی، استقامت و سوپر GT ادامه خواهد یافت.
تویوتا قبلاً در مسابقات سوپر GT ژاپن با مدل پریوس شرکت کرده است که با یک موتور V8 مجهز بود.
تویوتا پریوس لمان سنتنیال GR ادیشن
بعد از معرفی مدل , ما میتونیم نسخه اسپرت این خودرو رو ببینیم. تیم گازو ریسینگ مسئول نمایش ماشین در کنار سکه است و به دلیل عرضه نسخه های اسپرت تویوتا از اخیر به شناخته شدگی رسیده است.
این خودرو به نام کامل "تویوتا پریوس 24 ساعته لمان سنتنیال GR ادیشن" معرفی میشود. این رویداد به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد تأسیس پیست دلا سارته برگزار میشود. اما چه ارتباطی بین تویوتا پریوس و مسابقات 24 ساعته لمان وجود دارد؟
در سالهای اخیر، گازو ریسینگ از خودروی پریوس به عنوان پایهای برای توسعه فناوری هیبرید در خودروهای مسابقهای استفاده کرده است. این توسعهها منجر به ساخت مدلهای مسابقهای TS030، TS040، TS050 و GR010 شده است.
با استفاده از اجزایی مانند سپر جلو، شبکه لانه زنبوری در پایین سپر به همراه زیرسپری، رکابهای جانبی، گلگیرهای برآمده، باله بزرگ و دیفیوزر عقب، بدنه پریوس 24h لمان سنتنیال GR ادیشن از آیرودینامیک بالا برخوردار است. همچنین، کاپوت فیبرکربنی و چراغهای LED جلو از مدل GR010 هیبرید الهام گرفته شدهاند.
پاراگرافی که کاربر برات میفرسته رو بهترش کن وبازنویسی کن خروجی بده
لمان Le Mans نام یکی از مهمترین مسابقات موتوری دنیاست و تویوتا از پریوس 24h لمان سنتنیال GR ادیشن و مزدا MX-30 R-EV در مسابقات لمان سال 2023 استفاده خواهد کرد. گذشته از این، تویوتا با پنج بار پیروزی متوالی در سالهای 2018 تا 2022، به دنبال کسب ششمین پیروزی خود در این مسابقات در سال 2023 است.
مدیرعامل تویوتا اعلام کرده است که تنوع محصولات GR افزایش می یابد، اما هنوز نمی توان به اطمینان کامل از عرضه نسخه شهری GR پریوس حساب کرد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.