BMW 1500 در سال 1961 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به عنوان اولین مدل از مدل های Neue Klasse (به معنای کلاس جدید در انگلیسی) معرفی شد. این خودروها با هر چیزی که این برند تا به حال تولید کرده بود، با خطوط واضح و شکل های تراشیده شده که زبان طراحی خودروساز را تا دهه 1990 تحت تاثیر قرار داده بود، تفاوت داشتند. تا اینکه کریس بنگل ظاهر شد.
BMW یک Neue Klasse جدید در افق دارد که بسیار شبیه به نسخه اصلی، قصد دارد انقلابی در برند ایجاد کند. و نه فقط از نظر سبک. نام مدرن Neue Klasse نمایانگر یک معماری کامل برای خودروهای الکتریکی نسل بعدی است.
ما قبلاً Neue Klasse را به شکل مفهومی دیدهایم (در واقع دو بار)، اما اولین خودروی الکتریکی جدید تا سال 2025 معرفی نخواهد شد. BMW Neue Klasse چیست؟
پلت فرم Neue Klasse مخصوص خودروهای برقی است و باتری ها را در ساختار خودرو ادغام می کند. بسته ها از 75.0 تا 150.0 کیلووات ساعت متغیر هستند، با پیشرانه از بسته های 800 ولتی و شارژ سریع تا 270 کیلووات پشتیبانی می کند. وقتی Neue Klasse به برق وصل شود، میتواند در هر دقیقه 30 مایل برد اضافه کند.
مدلهایی که بر روی معماری Neue Klasse سوار میشوند، از سلولهای باتری استوانهای استفاده میکنند که BMW در حال توسعه داخلی است. آنها 30 درصد انرژی بیشتری را در همان ردپای سلول های منشوری فعلی ارائه می دهند. این بسته ها می توانند بردی تا 621 مایل بین شارژ را فراهم کنند. زیر سرپوش چیست؟
پلتفرم Neue Klasse میتواند انواع موتورهای الکتریکی از 268 تا 1341 اسب بخار را مدیریت کند – مورد دوم با یک چیدمان چهار موتوره شایعه شده است. این پیشرانه میتواند از پیکربندیهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک پشتیبانی کند. همچنین این امکان وجود دارد که دو واحد محرک به طور انحصاری به چرخهای عقب کمک کنند. چه شکلی است؟
بستگی دارد. از آنجایی که Neue Klasse یک معماری وسیله نقلیه است نه یک مدل واحد، می تواند انواع مختلفی از وسایل نقلیه را پشتیبانی کند. طبق گزارش ها، اولین محصول روی این پلتفرم یک کراس اوور الکتریکی خواهد بود که نام iX3 را در اختیار خواهد گرفت. دومی یک سدان در اندازه سری 3 خواهد بود که ظاهراً در انواع i320 یا i330 خواهد بود. این شرکت همچنین خودروهای Neue Klasse را به طور خاص برای چین توسعه خواهد داد، و Mini حتی از پایههای Neue Klasse نیز استفاده خواهد کرد.
BMW تا پایان دهه چهار وسیله نقلیه دیگر را روی این پلتفرم عرضه خواهد کرد. طبق گزارشها، آنها شامل پیشنهادات اولیه خودروهای الکتریکی i1 و i2 میشوند. در سال 2026 یک کراس اوور کوپه شکل iX4 نیز وجود خواهد داشت.
در سپتامبر 2023، BMW کانسپت Vision Neue Klasse را در نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ معرفی کرد. این مدل به مدلهای Neue Klasse در دهه 1960 با شکلی برش خورده، اما با امکانات مدرن مانند عناصر نورپردازی با چاپ سه بعدی بازمیگردد. در داخل، برداشت جدیدی از سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive این خودروساز وجود دارد، از جمله نمایشگر هدآپ پانورامیک ویژن روی شیشه جلو. آیا Neue Klasse مدل M خواهد گرفت؟
شاید. اگرچه بامو جزئیات زیادی در مورد مدلهای پرفورمنس سوار بر پلتفرم Neue Klasse ارائه نمیکند، این شرکت یک علامت تجاری برای نام "iM3" ثبت کرد و شایعاتی وجود دارد که مدل بالقوه M میتواند از یک موتور چهارگانه استفاده کند. 1341 اسب بخار اگر بامو از سرعت پرتاب معمولی خود پیروی میکند، به دنبال مدلهای پستتر باشید که یک یا دو سال بعد از نسخههای استاندارد عرضه میشوند. چه زمانی شروع به کار می کند؟
اولین مدل بر روی پلت فرم Neue Klasse در نیمه دوم سال 2025 عرضه خواهد شد. BMW در ابتدا مدل های Neue Klasse را در Debrecen، مجارستان، و Shenyang، چین خواهد ساخت. مونتاژ آنها در آلمان در سال 2026 آغاز میشود، و مدلهای دیگر از سال 2027 از مکزیک میآیند. هزینه آن چقدر خواهد بود؟
بستگی به وسیله نقلیه دارد. از آنجایی که حداقل شش وسیله نقلیه بر روی پلت فرم Neue Klasse سوار خواهند شد، آنها با قیمت های مختلف در دسترس خواهند بود. در حالی که ما هنوز هیچ شماره ثابتی نداریم، باتری های جدید قیمت کمتری نسبت به باتری های فعلی دارند. هزینههای تولید پایینتر به این معنی است که هزینههای مدلها میتواند به مدلهای احتراقی موجود نزدیکتر باشد.
هر آنچه در مورد سایر خودروهای آینده می دانیم: Ram 1500 RHO 2025: همه چیزهایی که می دانیم فولکس واگن الکتریکی GTI: همه چیزهایی که می دانیم