من به اندازه کافی خوش شانس هستم که در اروپا زندگی می کنم، آخرین سنگر واگن ها. فرمول سقف بلند همچنان در قاره قدیم محبوب است، به طوری که من برای انتخاب از آنجایی که تنوع زیادی وجود دارد، ناامید هستم. بیامو حسابها را انجام داد و به این نتیجه رسید که ارزش راهاندازی سری ۵ دیگر را دارد. با این حال، G61 آنچنان که میتوانست کاربردی نیست، زیرا یک ویژگی مفید را از دست داده است.
از زمان E34 Touring اصلی، از جمله M5 بسیار کمیاب که در تصویر زیر مشاهده میکنید، واگن سری 5 به مالکان اجازه میدهد تا شیشههای عقب را مستقل از درب عقب باز کنند. مخصوصاً برای زمانی که میخواهید به سرعت چیزهای کوچک را بدون باز کردن کل درب عقب در قسمت بار پرتاب کنید، مفید است. خب، دیگر نمیتوانید با استیت جدید 5er این کار را انجام دهید، زیرا متأسفانه این ویژگی اکنون از بین رفته است. بی ام و سری 5 تورینگ جدا شیشه درب عقب 5 عکس
E34، E39، E61، F11 و G31 همگی آن را داشتند، اما نسل به G61 ختم می شود. چرا؟ در اینجا چیزی است که الکساندر اشماک، مدیر ارتباطات محصول و فناوری در BMW آمریکای شمالی، به ما گفت:
"دلیل باز نشدن جداگانه شیشه عقب به طراحی لاغر، اسپرت و آیرودینامیک قسمت عقب خودرو و خط سقف شیبدار مربوط می شود. گنجاندن مکانیزمی برای باز کردن پنجره به طور جداگانه در درب عقب خودرو، هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. حجم داخلی در قسمت صندوق عقب."
خوب، پس پاسخ رسمی BMW این است که نصب سخت افزار اضافی لازم را به قسمت بار آسیب می رساند. این منطقی است، اما ما مطمئن هستیم که این یک قربانی است که برخی از مردم مایل به انجام آن بودند. به هر حال، سری 5 تورینگ جدید دارای یک فضای چمدان غاردار است که می تواند 570 لیتر (20.1 فوت مکعب) یا 1700 لیتر (60 فوت مکعب) را پس از تا کردن صندلی های عقب ببلعد.
در حالی که در برخی از خودروهای در حال فروش امروز، عملی بودن بسته به پیشرانه ضربه می زند، این مورد در مورد جدیدترین واگن باواریا صدق نمی کند. تمامی نسخه های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی دارای یک محفظه بار با اندازه یکسان هستند. طول، عرض و ارتفاع دقیقاً یکسان است.
البته، باید تعجب کرد که آیا بخشی از دلیل حذف آن به کاهش هزینه ها مربوط می شود؟ با توجه به اینکه دقیقاً یک ویژگی محبوب نبوده است، توضیح قابل قبولی است، پس چرا زحمت بکشید؟ در واقع، آخرین سری 3 تورینگ تقریباً آن را نداشت. مدیر محصول این خودرو، استفان هورن، در سال 2019، زمانی که G21 عرضه شد، به Autocar گفت که مهندسان BMW باید مدیران بالاتر از مونیخ را متقاعد کنند که دهانه شیشه مستقل را حفظ کنند:
"این یک چیز کمی پنهان است. ما استدلال کردیم که باید آن را حفظ کنیم - اما ما نیاز داریم که مشتریان در مورد آن بدانند، وگرنه خواهد مرد."
به زودی تا 2024، مرده است. خوب، در سری 5 تورینگ. واگن کوچکتر - از جمله M3 Touring - هنوز هم این ترفند مهمانی را در عقب دارد. نسل های قدیمی E46، E91 و F31 نیز آن را داشتند.
به احتمال زیاد حذف آن دکمه کوچک در پایه برف پاک کن عقب برای کسانی که به سری 5 تورینگ جدید علاقه مند هستند، مشکلی نخواهد داشت. با یک واگن جدید M5 (G99) در راه است، به طور بالقوه به ایالات متحده نیز اگر شایعات درست باشد، واگن جدید 5er خودروی مطلوبی است. کسانی که قصد دارند به خودروهای برقی روی بیاورند، اکنون می توانند i5 را با نسخه اسپرت M Performance به نام i5 M60 خریداری کنند.
عکسها: BMW، nakhon100