![آئودی برای پاسخگویی به تقاضا، تولید سوپراسپرت R8 را افزایش داد]()
سال 2023 پایان خط برای خودروی اسپورت جونیور آئودی، TT بود، و R8 پسر بزرگ قرار بود اندکی پس از آن خم شود. با این حال، این اتفاق نیفتاد. اگرچه برنامه اولیه پایان دادن به تولید ابرخودروی V10 قبل از شروع تقویم بود، اما این دستگاه تنفس طبیعی همچنان ادامه دارد.
آئودی در صحبت با روزنامه تجاری آلمانی Automobilwoche تایید کرد که R8 هنوز در کارخانه بولینگر هوفه تولید می شود، جایی که RS E-Tron GT را نیز مونتاژ می کند. این در حالی است که R8 V10 GT RWD که به عنوان پایان این مدل عمل میکند، در اکتبر 2022 معرفی شد. با دانستن اینکه پایان مدل پرچمدار آئودی اسپرت نزدیک است، به نظر میرسد مشتریان ثروتمند برای خرید یک مدل جدید عجله دارند. آئودی R8 کوپه V10 عملکرد RWD در Laguna Seca 34 Photos
در واقع، فروش R8 در سال گذشته در ایالات متحده دو برابر شد. آمریکایی ها در سال 2023 631 خودرو خریدند که در مقایسه با سال قبل که تنها 314 دستگاه R8 فروخته شد، 101 درصد افزایش داشت. آئودی هنوز نگفته است که چه تعداد خودرو در سال 2023 در سراسر جهان تحویل داده شده است. این رقم باید در 19 مارس در جلسه با سرمایه گذاران در مورد نتایج مالی 2023 افشا شود. در همین حال، میتوانیم به شما بگوییم که آئودی 1097 در سال 2022 و 1679 در سال 2021 فروخته است.
برنامه جدید غروب R8 در پایان مارس 2024 است که در مقایسه با برنامه اولیه حدود سه ماه تاخیر دارد. از آنجایی که گروه فولکس واگن در حال نابودی موتور 5.2 لیتری V10 است، جایگزینی مستقیم در دستور کار نیست. بله، این بدان معناست که جانشین لامبورگینی هوراکان موتور ده سیلندر را از دست خواهد داد. به جای خود، گاو خشمگین قصد دارد یک پیشرانه هیبریدی پلاگین مبتنی بر یک موتور احتراقی کوچک قرار دهد.
آئودی اسپورت ایده داشتن یک مدل اختصاصی را رها نمی کند. مقامات در حال حاضر اشاره می کنند که R8 الکتریکی ممکن است روزی در پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر (SSP) آینده گروه فولکس واگن رخ دهد. سخت افزار جدید را می توان برای "ماشین های نمادین - ماشین های اسپورت و غیره" تطبیق داد. شاید این بدان معناست که TT یک روز باز خواهد گشت؟ خواهیم دید.
بیایید به خاطر داشته باشیم که آئودی قبلاً یک R8 الکتریکی ساخته است. با این حال، این یک شکست تجاری بود زیرا R8 E-Tron پس از فروش کمتر از 100 دستگاه متوقف شد. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2015 به نمایش درآمد و تنها برای یک سال در اروپا در دسترس بود، جایی که قیمت برچسب چشمگیر 1 میلیون یورو را داشت. ابرخودروی الکتریکی نسبتاً مبهم در نمایندگیها در دسترس نبود، زیرا برای سفارش باید به دفتر مرکزی آئودی مراجعه میکردید.
در واقع، حتی در پیکربندی گنجانده نشده بود، بنابراین بدون بازاریابی مناسب، محکوم به شکست بود. البته قیمت گزاف نیز کمکی به آن نکرد. در حالت ایده آل، آئودی استراتژی بهتری برای R8 الکتریکی جدید خواهد داشت، استراتژی که امیدواریم قیمتی هفت رقمی نداشته باشد. PB18 E-Tron براق به چشمانداز یک R8 بدون موتور احتراقی اشاره میکند، اگرچه این مفهوم تقریباً چهار سال از عمر آن میگذرد.
آخرین مدل از نژاد R8: آئودی R8 به تور خداحافظی خود با نسخه نهایی ژاپن ادامه می دهد.