آئودی 30 سال است که واگن های سریع می سازد و با RS2 آوانت 1994 که همراه با پورشه ساخته شد شروع شد. از آنجایی که Four Rings تعهد بلندمدت خود را به مدلهای Avant عملکردی ابراز کرده است، به این زودی متوقف نخواهد شد. نیلز فیشر، مدیر پروژه فنی RS 6 GT، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا آینده ای برای املاک سریع وجود دارد یا خیر، گفت: "قطعاً می گویم بله، مطمئنا."
نسخه ویژه RS6 Avant GT با عملکرد محدود توسط آئودی به عنوان "مدلی که به حداکثر خود می رسد" توصیف شده است. با این حال، این شرکت به شدت در مورد نسل خروجی C8 صحبت می کند. ادامه سوپر واگن فعلی تا قبل از سال 2026 انجام می شود و در آن زمان این برند لوکس آلمانی تنها خودروهای برقی را روانه بازار می کند. این بدان معناست که هنوز برای نسل نهایی RS6 با موتور احتراقی زمان وجود دارد. عکس های Audi RS6 Avant GT 157
استفان ریل، رئیس بخش تحقیق و توسعه آئودی، قبلاً تأیید کرده است که RS6 بعدی موتور بنزینی را حفظ خواهد کرد اما با موتور الکتریکی پرتاب شده در ترکیب. با توجه به اینکه موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو از یک سیستم هیبریدی ملایم بهره می برد، حتی مدل فعلی نیز مقدار کمی از برقی شدن دارد. انتظار می رود جانشین آن از یک سیستم هیبریدی پلاگین استفاده کند و امیدواریم که بر اساس یک V8 ساخته شود.
وقتی مدل نسل بعدی از راه برسد، نام دیگری خواهد داشت. برند اینگولشتات اعلام کرده است که مدلهای A6 با موتور احتراقی به خانواده A7 منتقل میشوند. این در واقع به این معنی است که یک RS7 Avant در راه است، هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد. این امر آئودی را قادر میسازد تا مدلهای A6 صرفاً الکتریکی، از جمله RS6 را بهعنوان نسخه واگن سدان RS6 عرضه کند.
پاپاراتزیهای خودرو پیش از این نمونههای اولیه یک A6 Avant E-Tron را در حال آزمایش با بدنه کامل در دوربین ثبت کردهاند. این واگن الکتریکی بر روی معماری پریمیوم پلتفرم الکتریکی (PPE) سوار خواهد شد که آئودی با پورشه توسعه داده است. اولین مدلی که از سخت افزار استفاده می کند، نسل دوم Macan است که اخیراً معرفی شده است. این کراس اوور جدید تا 630 اسب بخار قدرت و 833 پوند فوت (1130 نیوتن متر) برای مدل توربو دارد، بنابراین از RS6 Avant E-Tron آینده انتظار ارقام سالمی داشته باشید.
مبادا RS4 آوانت کوچکتر را فراموش کنیم، میوه ای ممنوعه در ایالات متحده. آن نیز زنده خواهد ماند تا نسل دیگری را با نامی دیگر ببیند. بر اساس اعلامیه ای که توسط اولیور هافمن، رئیس سابق توسعه آئودی اسپورت در سال 2019 اعلام شد، RS5 آوانت آینده نیز از یک چیدمان هیبریدی پلاگین استفاده خواهد کرد.
در اولین عرضه جهانی RS6 GT، سخنگوی این شرکت گفت که ما باید منتظر مدل های Avant عملکرد محور باشیم. کنت دوز، مدیر بازاریابی محصول آئودی، به علاقهمندان این اطمینان داد که واگنهای سریع اینجا هستند: «فکر میکنم گذشته ثابت کرده است که گذشتهای برای واگنها وجود داشته است، و وقتی به خودروها نگاه میکنیم و به این موضوع نگاه میکنیم که چگونه خودروهای زیبایی مانند آن هنوز هم میتوانند توسعه یابند، فکر می کنم قطعا آینده ای وجود دارد."
رقابت واگن های قدرتمند را نیز رها نمی کند. بیامو سرانجام M3 Touring را در کارنامه رو به رشد M خود دارد و در شرف بازگرداندن M5 Touring است. اولی در ایالات متحده فروخته نمی شود، اما گزارش های متعدد نشان می دهد که دومی ممکن است ویزای ایالات متحده را دریافت کند. املاک بزرگ باواریا در اواخر سال 2024 با یک V8 هیبریدی پلاگین که شایعه شده است بیش از 700 اسب بخار قدرت دارد، رونمایی خواهد شد. در سال 2025، M3 CS Touring قویتر وارد بازار خواهد شد.
مرسدس AMG C63 استیت
BMW M3 Touring
BMW M5 Touring
در مرسدس، AMG C63 مانند گذشته نیست. این موتور V8 قدرتمند را به نفع یک پیشرانه هیبریدی پلاگین پیچیده مبتنی بر یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری از دست داده است. مدل سقف بلند برای بازار ایالات متحده نیز مقصد نیست.
اگرچه این سه گانه لوکس آلمانی وسواس زیادی به عرضه SUV ها در هر اندازه ای داشته اند، اما از املاک خوب دست نمی کشند. این خودروهای هیجانانگیز همگی برقی خواهند شد تا قوانین آلایندگی را رعایت کنند، هرچند که M3 Touring در نسل فعلی خود پورت شارژ ندارد. با این حال، BMW M تایید کرده است که یک سدان الکتریکی M3 بر روی پلت فرم Neue Klasse برنامه ریزی شده است، بنابراین یک واگن معادل یک حدس علمی به نظر می رسد.
سال 2020 احتمالاً نشان دهنده آخرین دهه کامل واگن های سریع با موتور احتراقی قبل از اینکه همه چیز برقی شود، خواهد بود. برخی از خودروها ممکن است تا اوایل دهه 2030 زنده بمانند، اما ساعت در حال حاضر برای قدرت ICE در یک وضعیت عملکردی تیک تیک می کند.