افزایش قیمت پادرا پلاس دوگانه سوز
شرکت خودروسازی زامیاد تصمیم گرفته است که نسخه دوگانه سوز از کامیونت پادرا پلاس رادیال را با قیمت جدیدی به مشتریان ارائه دهد. این نسخه جدید با تیپ PE6VD معرفی شده است و قیمت آن حدوداً 17 میلیون تومان بیشتر از قبلی است. از تاریخ ۱۰۱۹/۱۰/۱۹ این خودرو تحویل مشتریان خواهد شد.
مدل | دوگانه سوز |
---|---|
قیمت قدیم | 645.8 میلیون |
قیمت جدید | 662.8 میلیون |
لطفاً قیمتها را بر حسب تومان مشخص کنید.
قیمت کامیونت پادرا پلاس رادیال در پاییز 1402
صاحبکار، شرکت خودروسازی زامیاد، اعلام کرده است که قیمت جدید مدل وانت پادرا پلاس تکسوز با لاستیک رادیال اصلاح شدهاست. برای آگاهی از قیمت کامیونت پادرا پلاس رادیال در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید:
مدل | تکسوز |
---|---|
قیمت قدیم | 599.8 میلیون |
قیمت جدید | 616.8 میلیون |
لطفاً قیمتها را بر حسب تومان مشخص کنید.
قیمت کامیونت پادرا پلاس رادیال در تابستان 1402
شرکت خودروسازی زامیاد در ماه تیر ۱۴۰۲، قیمت جدید برای دو مدل کامیونت پادرا پلاس رادیال (مدل بنزینی و مدل دوگانهسوز) را اعلام کرده است.
مدل | بنزینی | دوگانه |
---|---|---|
وانت پادراپلاس | 599.8 میلیون | 645.8 میلیون |
لطفاً قیمتها را بر حسب تومان مشخص کنید.
رونمایی پادرا پلاس آتش نشانی
در آذر ماه سال ۱۴۰۱، آقای اسداله گزانی که معاون فروش خودرو و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد است، به تنوع محصولات این شرکت اشاره کرد. او بیان کرد که علاوه بر محصولات جدید و متنوع، زامیاد قصد دارد کاربریهای مختلفی را نیز ارائه دهد. به عنوان مثال، خدماتی مانند آتشنشانی و خودروهای یخچالدار و کمپرسی ارائه شده است که مشتریان میتوانند آنها را بر روی خودروهای خود نصب کنند.
بسیاری از مصرف کنندگان پس از خرید اقساطی خودرو و یا نقدی، به طور معمول آن را از حالت کارخانهای تغییر می دهند و آن را برای استفاده های مختلف سفارشی می کنند. این تغییرات باعث دستکاری در استانداردهای خودرو می شود و برای مشتریان و شرکت تولید کننده مشکلاتی ایجاد می کند.
افزایش قیمت پادرا پلاس در آذر 1401
قیمت وانت پادرا پلاس برای نیمه دوم سال 1401 تعیین شده است. شرکت خودروسازی زامیاد اعلام کرده است که از اول آذرماه تا اطلاع ثانوی، مدل پادرا پلاس را با قیمت جدید به مشتریان تحویل میدهد.
- قیمت پادرا پلاس دوگانه سوز در نیمه اول سال 1401، حدود 399 میلیون تومان بود ولی پس از افزایش 44 میلیون تومانی، هماکنون با قیمت جدید 443 میلیون تومان قابل خریداری است.
- قیمت وانت پادرا پلاس بنزینی نیز که قبلا 365 میلیون تومان بود، با افزایش قیمت 45 میلیونی مواجه شده و از اول آذرماه 1401، با قیمت جدید 410 میلیون تومان بدست خریداران میرسد.
آغاز تولید پادرا پلاس دوگانه سوز
در مراسم رونمایی از پیکاپ دوکابین پادرا پلاس در ماه مرداد 1401، با حضور مدیرعامل سایپا، مدیرعامل زامیاد و معاون وزیر صنعت، شاهد افتتاح خط تولید نسخه جدیدی از وانت پادرا پلاس بودیم.
نسخه جدید این محصول، پادرا پلاس دوگانه سوز نام دارد. این نسخه از نظر امکانات با نسخه بنزینی آن تفاوتی ندارد، اما از نظر فنی، با پیشرانه M24 دوگانه سوز تجهیز شده است. مشخصات این پیشرانه را در جدول زیر مشاهده میکنید:
مشخصات | حالت بنزین | حالت گاز |
---|---|---|
قدرت | 94 اسب بخار | 80 اسب بخار |
گشتاور | 187 نیوتن متر | 160 نیوتن متر |
مصرف | 9.89 لیتر | 12.6 مترمکعب |
با استناد به اطلاعاتی که از سایت خودروساز جمع آوری شده است، میتوانم بگویم که ...
همچنین نصب مخزن گاز باعث ایجاد تفاوتهایی در برخی ابعاد و اندازهها بین دو خودرو شده است.
مشخصات | پادراپلاس بنزینی | پادراپلاس دوگانه سوز |
---|---|---|
ظرفیت مجاز حمل(1) | 1940+75 کیلوگرم | 1800+75 کیلوگرم |
وزن در حال حرکت(2) | 1710+75 کیلوگرم | 1850+75 کیلوگرم |
مخزن بنزین | 55 لیتر | 40 لیتر |
مخزن گاز | ندارد | 112 تا 120 لیتر |
وزن مجموعی بار و سرنشینها درخواستی شما که به اصطلاح وزن بار (G.V.W) معروف است مبلغی است که علاوه بر وزن خالص (C.V.W) خودرو به وزن راننده اضافه میشود. در واقع، وزن بار مشخص میکند که چقدر وزن مجاز برای بار و سرنشینان روی خودرو پیش بینی شده است و معمولاً به صورت کیلوگرم محاسبه میشود. برای مثال، اگر وزن خودرو (C.V.W) شما 1500 کیلوگرم باشد و وزن راننده 80 کیلوگرم باشد و مجموع وزن مجاز بار و سرنشینها (G.V.W) 2000 کیلوگرم باشد، میتوانید حداکثر 420 کیلوگرم بار به همراه سرنشینان خود را بردارید (2000 - 1500 - 80 = 420).*1 و*2
افزایش قیمت 65 میلیونی پادرا
قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس، اعلام شرکت زامیاد، با افزایشی حدود 65 میلیون تومانی مواجه شده است. قیمت قبلی این وانت در پاییز 1400 برابر با تقریباً 299.8 میلیون تومان بود. اما از بهار 1401 تاکنون، قیمت آن به حدود 365 میلیون تومان رسیده است. تغییر در قیمت وانت زامیاد پادرا پلاس توسط شرکت زامیاد اعلام شده است و از تاریخ 29 خردادماه تا اطلاع ثانوی اعتبار دارد.
رکورد تولید روزانه کامیونت پادرا پلاس رادیال
مسعود باریده، معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد، اعلام کرده است که به دستیابی به رکورد تولید روزانه کامیونت پادرا پلاس، که در دی ماه سال ۱۴۰۰ رخ داده است، پیبرداشت. وی افزود که برنامههای راهبردی شرکت زامیاد و جایگزینی کامیونت مدل Z24 با مدل پادرا پلاس در سال جاری با موفقیت اجرا شده و تولید این محصول در اواسط دیماه به بیش از ۱۰۰ دستگاه در روز رسیده است.
آقای باریده تاکید کرد که تولید پادرا پلاس نسبت به مدل قبلی زامیاد Z24 افزایش یافته است. او افزود که تولید اولیه پادرا پلاس در پایان سال گذشته بسیار کمتر از زامیاد Z24 بود. آقای باریده درباره کامیونت پادرا پلاس توضیح داد که این کامیونت از جمله محصولات مجهزترین، محکمترین و زیباترین کامیونت های کشور است. او از قیمت مناسب و توان حمل بالای کامیونت نیز گفت. هدف تولید این محصول بر رعایت استانداردهای تولیدی و به روزرسانی در تجهیزات رفاهی و فنی است تا توجه مشتریان را جلب کند.
طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، شرکت ما موفق به کسب سه ستاره کیفیت شده است. همچنین، ما در حال اجرای برنامههایی برای بهبود مستمر کیفیت خدماتمان هستیم.
کیفیت وانت پادرا پلاس
خبری از آقای شعاعی، معاون کیفیت زامیاد، در مورد دریافت 3 ستاره کیفی توسط وانت زامیاد پادرا پلاس، در مهرماه 1400، به اطلاع رسیده است. این درحالی است که وانت نیسان زامیاد، که در سال جاری توسط پادرا پلاس جایگزین میشود، تنها 1 ستاره کیفی کسب کرده است.
رکورد تولید کامیونت پادرا پلاس رادیال
در آبان ۱۴۰۰، قائم مقام اجرایی زامیاد، آقای زیبنده پور، اعلام کرد که تولید وانت پادرا پلاس با یک افزایش ۱۰۰ درصدی انجام شده است. در پایان ماه مهر ۱۴۰۰، رکورد تولید روزانه این محصول جدید به عدد ۷۵ دستگاه رسیده است. این مقام زامیاد همچنین تأکید کرده است که وانت پادرا پلاس به عنوان جایگزین وانت نیسان زامیاد Z24 خواهد بود.
تولید پادرا پلاس با موتور یورو 5
در خرداد ماه سال 1400، مدل دوم وانت پادرا پلاس، که در نیمه دوم سال 1399 تولید شد، با موتور یورو 4 به بازار عرضه شد. قبل از این، مدل 1398 همچنان به دلیل نقصهای زیست محیطی تحویل خریداران میشد. اما از اوایل تابستان 1400، شرکت زامیاد موفق شد تا مدل 1400 این خودرو را نیز به بازار عرضه کند.
میخواهم بهترین راه برای بهبود عملکرد ماشین خودروم را بیابم. آیا امکان دارد به من بگویید چگونه میتوانم بهبودهای لازم را روی موتورم اعمال کنم؟
- طراحی مجدد منیفولد دود.
- مجموعه کاتالیست جدید.
- کالیبراسیون EOBD.
- استفاده از سیستم سوخترسانی جدید (Return Less)
- تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی.
پروژه ساخت موتور +M24 که از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ آغاز شده است، تاکنون توسط مهندسین مگاموتور بهبود یافته است. این موتور دارای مشخصات خروجی (توان و گشتاور) مشابه نسخه قبلی خود است، اما مصرف سوخت پادرا پلاس در این موتور بهبود یافته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا، موتور +M24 همچنین در نسخه دوگانه سوز نیز تولید میشود، لذا ممکن است نسخه دوگانه سوز پادرا پلاس نیز به بازار عرضه شود. در جدول زیر، مشخصات نسخه تک سوز و دوگانه سوز پادرا پلاس را میتوانید مشاهده کنید:
کد خودرو | +PA | +PAM | +PABM |
---|---|---|---|
آلایندگی | یورو 4 | یورو 5 | یورو 5 |
سوخترسانی | تک سوز انژکتوری | تک سوز انژکتوری | دوگانه سوز انژکتوری |
قدرت | 94 اسب بخار در دور 4500 | 80 اسب بخار در دور 4500 | |
گشتاور | 187 نیوتن متر در دور 2500 | 160 نیوتن متر در دور 2500 | |
مصرف جاده | 9.81 لیتر | 8.64 لیتر | 9.89 لیتر |
مصرف شهر | 14.9 لیتر | 14.48 لیتر | 15.92 لیتر |
مصرف ترکیبی | 11.31 لیتر | 10.9 لیتر | 12.3 لیتر |
با توجه به اطلاعات رسمی ارائه شده توسط سایپا، داده های جدول بالا ارائه شده است.
وانت پادرا پلاس با شش چرخ
به تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۹۹، با منتشر شدن تصاویر جاسوسی از تستهای جادهای وانت زامیاد پادرا شش چرخ، مشخص شد که کمپانی خودروسازی زامیاد، احتمالاً قصد دارد وانت سه محور پادرا پلاس را عرضه کند. مهم است به یاد داشته باشیم که از آنجایی که موتور مورد استفاده در زامیاد پادرا پلاس همان موتور وانت نیسان است، میتوان ادعا کرد که پادرا شش چرخ صرفاً برای جبران ضعفهای پادرا پلاس ساخته نشده است. هر دو خودرو دارای ظرفیت بارگیری حدود 2 تن میباشند، بنابراین پادرا شش چرخ نمیتواند فقط برای جبران ضعفهای پادرا پلاس ساخته شده باشد.
هدف زامیاد از عرضه پادرا شش چرخ، گسترش حضور خود در بازار خودروهای تجاری، به خصوص بازار کامیونتهای سبک است. اما احتمال وجود دارد که این محصول جدید تنها برای سازمانها تولید شده و به عموم مشتریان عرضه نشود.
من متنی را شامل اطلاعاتی درباره خودروی پادرا شش چرخ دریافت کردهام. با این حال، برخی از جملات و عبارات پاراگراف نیاز به بهبود دارند. در جمله اول میتوان به جای "مطمئن نیستیم" از عبارت "نمیتوانیم مطمئن باشیم" استفاده کرد تا جمله قویتری شود. همچنین، میتوان در جمله دوم از عبارت "گفته شده بود" به جای "گفته بودند" استفاده کرد. نهایتاً، میتوان جمله آخر را با اضافه کردن عبارت "همچنین، باید منتظر بمانیم و ببینیم" بهبود بخشید. در نتیجه، پاراگراف برتر به شکل زیر است: "در خودروهای شش چرخ، قدرت تولید موتور معمولا به هر سه محور منتقل میشود اما نمیتوانیم مطمئن باشیم که زامیاد از چنین مکانیزمی در پادرا شش چرخ استفاده کرده باشد. درباره موتور استفاده شده در پادرا شش چرخ نیز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما همانطور که مدیران زامیاد گفته شده بود، قرار است از موتور قویتری در این محصول استفاده شود. همچنین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار اولین وانت شش چرخ ایرانی خواهد بود."
آغاز تولید وانت پادرا پلاس
در تاریخ هفتم مهرماه سال ۱۳۹۹، با حضور مدیرعامل شرکت سایپا، مراسم افتتاح خط تولید وانت پادرا پلاس در گروه خودروسازی زامیاد برگزار شد.
وانت پادرا پلاس، با ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو5، بهبود قابل توجهی در کیفیت و تجهیزات خودروی خود داشته و ظاهری جدید و جذابتری دارد. به این ترتیب، سایپا تصمیم گرفته است وانت پادرا پلاس را به عنوان جایگزینی برای وانت زامیاد Z24 در دسترس مشتریان قرار دهد. اکنون تا 70% از قطعات و تجهیزات پادرا پلاس در داخل کشور تولید میشود.
مشخصات وانت پادرا پلاس
شرکت زامیاد در صدد جلوگیری از پیشرفت جدید "پلاس سازی" در شرکت های ایران خودرو و سایپا است. بنابراین، آنها قصد دارند تا در سال ۹۹ محصولی جدید به نام وانت پادرا پلاس به بازار عرضه کنند.
محصول جدید شرکت زامیاد به نام پادرا پلاس یک وانت بازاریابی شده است. شرکت زامیاد در سال ۱۳۹۶ با وارد شدن به صنعت خودروسازی و به تولید وانت پادرا پرداخت. اما به دلیل عدم موفقیت در بازار، شرکت تصمیم گرفت نسخه بهبود یافته از پادرا را با نام پادرا پلاس معرفی کند. این محصول جدید قصد دارد با بهبودهای انجام شده در طراحی و ویژگیها، اعتماد مشتریان را جلب کند و بازار فروش را بهبود بخشد.
ما برای اولین بار انتظار ملاقات با کامیونت پادرا پلاس را در نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ داشتیم. در آن زمان، زامیاد نگران بود که ممکن است خط تولید کامیونت نیسان به دلیل استانداردهای جدید ۸۵ گانه آسیب ببیند. به همین دلیل، زامیاد فوراً برنامه ریزی برای تولید پادرا پلاس را مطرح کرد تا به عنوان جایگزین نیسان زامیاد عمل کند. قرار بود که کامیونت پادرا پلاس در سال ۹۸ عرضه شود، اما این اتفاق افتاده نشد و اکنون آمادهسازی برای عرضه در نیمه دوم سال ۹۹ انجام شده است.
وانت پادرا به عنوان یک وانت چینی به نام لیون شناخته میشود که به بازار ایران وارد میشود. این وانت از سوی شرکت Foday تولید شده است، که با شرکت زامیاد همکاری میکند و قرار بوده است شاسی بلند لندفورت را به ایران بیاورد. بنابراین، میتوان گفت که پادرا تحت تغییرات فنی از سوی Foday به بازار عرضه میشود. از این رو مهمترین نکته درباره پادرا این است که این وانت از ساخت زامیاد نیست بلکه یک وانت چینی به نام لیون با تغییراتی فنی است.
وانت پادرا پلاس که قبلاً با نام لیون F16 در چین به بازار عرضه می شد، در واقع نسل جدیدی از فودای لیون است. در طراحی خارجی و داخلی آن، هیچ اثری از مدل قبلی پادرا پرودار وجود ندارد. اما برخی از ویژگی های مهم آن عبارتند از:
- دستگیره های آسان بازشو
- شیشه ها و آینه های برقی
- صندلی های جدید با ارگونومی بهتر
- صندلی 3 حالته راننده
- بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
- سیستم صوتی جدید
- قابلیت نصب مانیتور
- قابلیت نصب ایربگ
- فرمان هیدرولیک
- مه شکن جلو و عقب
- ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه ای عقب
- ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
- ترمزهای ABS به همراه EBD
پادرا پلاس از همان موتور قدرتمند وانت پادرا استفاده میکند که دارای حجم 2.4 لیتر و قدرت 95 اسب بخار و گشتاور 175 نیوتن متر است. احتمالا در آینده، مدل دوگانه سوز و دیزلی وانت پادرا پلاس نیز عرضه خواهد شد.