وقتی پورشه یک خودرو را فیس لیفت می کند، تغییرات ظاهری زیادی ایجاد نمی کند، اما بر اساس اجزای مکانیکی به شهر می رود. تایکان 2025 هم همینطور است. در حالی که ممکن است شبیه مدل قدیمی به نظر برسد، این یک سدان الکتریکی کاملاً اصلاح شده است.
ما با رقم بزرگ تیتر شروع می کنیم. تایکان توربو S در هنگام استفاده از لانچ کنترل 938 اسب بخار قدرت تولید می کند که از 750 اسب بخار در مدل قبلی بالاتر است. و فکر میکردید که پورشه به تسلا و لوسید اجازه میدهد با بازار سدانهای برقی فوقالعاده قدرتمند فرار کنند. نتیجه این افزایش عظیم قدرت، شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 2.3 ثانیه است. همچنین تایکان توربو S را به قویترین خودروی جادهای پورشه تبدیل میکند و قدرت 887 اسب بخاری 918 اسپایدر را تحت الشعاع قرار میدهد.
قدرت از موتورهای جدیدی میآید که ابعادی مشابه مدل قبلی دارند، اما برای قدرت بیشتر، داخلیهایشان اصلاح شده است. قدرت موتور عقب بسته به مدل تا 107 اسب بخار افزایش می یابد، در حالی که خود موتور حدود 20 پوند سبک تر از قبل است. تمام مدلهای تایکان دارای موتورهای جدید هستند، و در حالی که پورشه هنوز مشخصات کاملی را برای کل خط تولید منتشر نکرده است، اما میگوید که مدل پایه و محرک عقب به ۴۸۳ اسب بخار میرسد.
اما به همان اندازه که پورشه برای افزایش اسب بخار تلاش کرده است، به نظر می رسد حتی بیشتر از آن برای افزایش راندمان و برد استفاده شده است. اولین تایکان به خاطر ارقام نسبتاً پایین مورد انتقاد قرار گرفت، و در حالی که اعداد واقعی اغلب بهتر از ارقام EPA بودند، میتوان گفت که انتقاداتی که پورشه را تهدید میکرد. ارقام EPA برای Taycan جدید هنوز منتشر نشده است، اما سایت خواهر ما InsideEVs در یک آزمایش برد تایکان 4S در شرایط آب و هوایی کمتر از ایده آل، 300 مایل را مدیریت کرد که نشان دهنده یک دست انداز بزرگ در برد دنیای واقعی است.
یک بسته باتری جدید با شیمی سلولی تجدید نظر شده چیز بزرگی در اینجا است، با ظرفیت ناخالص برای باتری بزرگتر Performance Plus که از 93.4 کیلووات ساعت به 105 کیلووات ساعت افزایش یافته است. ظرفیت خالص یا قابل استفاده 98.6 کیلووات ساعت است. مدل های پایه دارای بسته باتری خالص 89 کیلووات ساعتی و 83.6 کیلووات ساعت هستند. هر دو بسته سبک تر از مدل های قبلی خود هستند و باتری پایه تقریباً به اندازه واحد ارتقا یافته قبلی ظرفیت دارد.
پورشه همچنین قابلیت بازسازی انرژی تایکان را ارتقا داد. در جایی که مدل های قدیمی چهار چرخ محرک می توانستند تا 290 کیلووات را بازسازی کنند، مدل جدید می تواند تا 400 کیلووات را تولید کند. آستانه انتقال بین ترمز احیا کننده و اصطکاکی نیز بالاتر است، تا 0.497 گرم از 0.3 گرم در خودروی قدیمی. چرخهای جدید و لاستیکهای تابستانی بهینهشده برای برد نیز کمک میکنند تا مسافتی را که تایکان میتواند با شارژ طی کند، افزایش دهد. اصلاحات دیگر در آیرودینامیک، مدیریت حرارتی - از جمله یک پمپ حرارتی جدید - و یک اینورتر پالس جدید، همگی به افزایش برد کمک می کنند.
سرعت شارژ هم بالا رفته پیش از این، تایکان می توانست در شرایط ایده آل تا 270 کیلو وات شارژ شود. در حال حاضر، می تواند 320 کیلو وات طول بکشد، و پورشه ادعا می کند تنها 18 دقیقه شارژ از 10 تا 80 درصد است. پاتریک جورج، سردبیر InsideEVs در واقع مشاهده کرد که نمونه اولیه Taycan 4S تنها 16 دقیقه طول می کشد تا از 8 به 80 درصد برسد.
تغییرات شاسی نیز وجود دارد. همه تایکانهای ایالات متحده از سیستم تعلیق بادی بهصورت استاندارد بهره میبرند و در مدلهای چهار چرخ متحرک، پورشه Active Ride، سیستم تعلیق فعال جدید و فوقالعاده هوشمندانه این شرکت، اختیاری است.
در داخل، نمیتوان در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی و خوشه بازنگری اصلاحشده صحبت کرد، اما مدلهای دارای بسته Sport Chrono یک دکمه فشار به پاس برای قدرت بیشتر در صورت نیاز دارند. همچنین یک گزینه داخلی بدون چرم با تریم Pepita پورشه برای قسمت مرکزی صندلی ها وجود دارد. گالری: 2025 Porsche Taycan (US) 34 عکس
با این حال، همه این ارتقاها دارای قیمت هستند. قیمت پایه تایکان 2025 101395 دلار در مقایسه با نسخه قبلی 92550 دلار است. در بالای این انبوه، Turbo S Cross Turismo با قیمت 213695 دلار قرار دارد که 14695 دلار بیشتر از مدل قبلی خود است. مدل 2025 قیمت 2024 تفاوت قیمت تایکان 101,395 دلار 92,550 دلار 8,845 دلار
Taycan 4 Cross Turismo 113,095 $ 103,550 $ 9,545 $ Taycan 4S 120,495 $ 113,150 $ 7,345 $ Taycan 4S Cross Turismo $ 127,195 $ 119,850 $ 7,321 $ 7,321 $ Taycan Turbo Cross Turismo $178,295 $165,050 $13,245 Taycan Turbo S $210,995 $196,550 $14,445 Taycan Turbo S Cross Turismo $213,695 $199,150 $14,545
تحویل تایکان 2025 آمریکا اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد. ما هنوز باید کمی صبر کنیم تا مدل های جدید GTS را ببینیم، بعلاوه اینکه پورشه دیوانه رکورد نوربرگ رینگ در حال پخت و پز است.
اطلاعات بیشتر در مورد پورشه پورشه ماکان توربو مدل 2024 دارای 630 اسب بخار قدرت تمام الکتریکی است.