خبرهای جدید بیمه رانندگان تاکسی 1402

مقالات خودرویی

آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در بهمن ماه سال ۱۴۰۲، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، درباره خدمات بیمه درمان تکمیلی توضیح داد. این خدمات با هدف بهبود سطح سلامت و رفاه تاکسیرانان و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران برای ارائه خدمات درمانی متناسب، برای نخستین بار در سال‌های اخیر به وجود آمده است. با همکاری شرکت شهر سالم که در حال حاضر مسئول ارائه خدمات درمانی به کارکنان شهرداری تهران است، شرایطی فراهم شده است تا تاکسیرانان می توانند از این خدمات با استفاده از تخصیص اعتبارات موجود استفاده کنند.

ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی در روز شنبه ۷ بهمن‌ماه آغاز می‌شود. تاکسیرانان می‌توانند در طی ۱۵ روز آینده در سامانه insurancetaxi.tehran.ir ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام فقط برای تاکسیرانانی که دارای پروانه تاکسیرانی معتبر هستند، ممکن است و بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، افزودن یا حذف افراد مجاز نخواهد بود. همچنین افراد تحت تکفل تاکسیرانان نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه، از خدمات بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شوند.

چرا تاکسیرانان جدید بیمه نمیشوند؟

۱۴۰۲ آذر: مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، مرتضی ضامنی، درباره فرآیند بیمه رانندگان تاکسی در ایران صحبت می‌کند. او اطلاع می‌دهد که برخی افراد از سال‌های قبل، به‌نام راننده بیمه شده‌اند و در لیست درمان اجتماعی قرار دارند. اما از سال ۱۳۹۲ به بعد، این لیست منجمد شده است و به‌روزرسانی نشده است. چنین بازمانده‌های بیمه از آن بهره برده و از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که سقف اعتبار برای بیمه رانندگان تاکسی نیز تکمیل شده است و قادر به بیمه‌گذاری رانندگان جدید نیست.

تعداد افرادی که به عنوان راننده ناوگان حمل و نقل شهری فعالیت می کنند و از بیمه استفاده می کنند، 313 هزار و 994 نفر است. همچنین از این تعداد، 110 هزار و 534 نفر در هیچ یک از بانک های اطلاعاتی وزارت کشور ثبت نشده اند. این بدان معناست که این افراد یا در واقع به طور اشتباه به این حوزه ورود کرده اند یا در گذشته در این حوزه فعال بوده و اکنون خارج شده اند. بالگرد، این افراد همچنان از یارانه 50 درصدی بیمه استفاده می کنند.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، به ادامه تمرکز خود بر حذف افرادی که بیمه خوبی ندارند اشاره کرد. او بیان کرد که سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه خوب عمل کرده است، اما در صورت افزودن رانندگان جدید این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین، یک توافق نامه بین سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان تأمین اجتماعی منعقد شده است تا امکان بیمه گذاری آنلاین رانندگان در یک سامانه شفاف فراهم شود. با این حال، با وجود تلاش های فعال، بعد از چهار سال، این سامانه که به شفافیت کمک می کند، هنوز به دست نیاورده می باشد.

در حال حاضر، تعداد 400 هزار راننده تاکسی، 50 هزار راننده اتوبوس شهری و 35 هزار راننده مینی بوس، پروانه فعالیت از سوی شهرداری را در دست دارند و در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

بیمه خویش‌فرما برای رانندگان تاکسی‌ اینترنتی

در آبان 1402، نمایندگان مجلس در جلسه علنی، در ادامه بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند ج ماده 29 لایحه برنامه هفتم تصویب کردند. این مصوبه اجازه می‌دهد که افرادی که خدمات حمل و نقل بار و مسافر را از طریق سکوهای مجازی ارائه می‌دهند و بیمه بازنشستگی ندارند، بتوانند خود را به صورت بیمه نمودند.

آئین‌نامه اجرایی مربوط به این بند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و در مدت سه ماه پس از اجرای این قانون، تصویب هیأت وزیران قرار می‌گیرد.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این خصوص اظهار داشت که رانندگانی مانند اسنپ و تپسی در سکوهای مجازی فعالیت می کنند و با توجه به تعداد آنها که به 300 هزار نفر می‌رسد، فاقد پوشش بیمه هستند. این بند مجوزی به این رانندگان اجازه می‌دهد تا به عنوان خودشان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وضعیت حق بیمه رانندگان تاکسی‌های آنلاین

در ماه مرداد سال ۱۴۰۲، میرهاشم موسوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، درباره برنامه سازمان تامین اجتماعی برای رانندگان تاکسی‌های آنلاین توضیحاتی ارائه داد. او تاکید کرد که مشکلات قانونی وجود دارد و برای حل این مسئله، بیمه‌های پلتفرمی را در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده‌اند. این اقدام به منظور فراهم کردن بستری قانونی است تا بتوان رانندگان را تحت پوشش بیمه قرار داد. از سوی دیگر، سازمان تأمین اجتماعی دستور داده تا به مشاغل پلتفرمی اعم از اسنپ، تپسی و سایر مشاغل مشابه بروند که در سکوهای نوظهور فعالیت می‌کنند. با این اقدام، هدف اصلی این است که به صورت توافقی کارفرمایان این صنعت از بیمه‌های پلتفرمی برای کارکنان خود استفاده نمایند. در صورتی که توافق این راهکار به دست نیاید، وزارت تأمین اجتماعی بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی می‌بایست تمام مشاغل را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

ماده 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تمام افراد حق برخورداری از تأمین اجتماعی را در امور مختلف مانند بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی اعلام می‌کند. این حق به صورت بیمه ای به همه افراد تعلق دارد و باید برای جامعه به صورت همگانی فراهم گردد.

آقای موسوی بیان کرد که قانون تأمین اجتماعی ما را متوجه وظیفه تأمین بیمه کردن همه افراد کرده است. اصل ۲۹ این قانون حق همگانی بیمه را تعریف کرده است. بنابراین، ما به سمت راهکارهای قانونی پیش خواهیم رفت که به صورت اجباری و از طریق بیمه‌های اجباری مشاغل، این افراد را بیمه کنیم. سازمان تأمین اجتماعی توصیه می‌کند که در ابتدا به صورت توافقی با کارفرمایان این موضوع را تعیین کنیم. اما اگر توافقی اتفاق نیفتد، باید از توانایی اجباری بیمه‌گذاری این اشخاص استفاده شود.

ثبت نام بیمه تاکسیرانان تنها از طریق سامانه

در سال 1401، مریم قلی‌‌‌‌‌زاده که مدیر اداره رفاه تاکسیران است، به منظور اطلاع رسانی بهتر به تاکسیرانان شهر تهران درباره خدمات بیمه تکمیلی، اعلام کرد که معیار استفاده از این خدمات، ثبت نام در سامانه معرفی شده از طریق پیامک به آنها در مدت یک ماه است.

وی تاکید کرد که مهلت ثبت نام پس از تاریخ 23 دی‌ماه تمدید نخواهد شد. این توصیه‌ی او برای متقاضیان ثبت نام است که خود را به طور مستقیم به مهلت نهایی مقرر برای ثبت نام منتقل نکنند. فرایند ثبت نام بیمه تکمیلی آسیا برای تاکسیرانان به صورت آنلاین ارائه شده است و از این موضوع مشخص است که خدمات بیمه پس از اتمام فرایند ثبت نام، در دسترس قرار خواهند گرفت.

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی تاکسیرانان تهران

در دی ماه سال 1401، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مهدی وحدت‌کار، اعلام کرد که تاکسیرانان یک ماه فرصت دارند تا برای ثبت‌نام در بیمه تکمیلی اقدام کنند. او افزود که ثبت‌نام در این بیمه برای تاکسیرانان رایگان است و در صورت تمایل، می توانند همسر و خانواده خود را نیز به طور جداگانه بیمه کنند. همچنین وحدت‌کار بیان کرد که ثبت‌نام در بیمه تکمیلی برای رانندگان از تاریخ 23 آذرماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. یکی از شرایط اصلی برای دریافت بیمه، ارائه کارنامه رانندگی معتبر است.

برای ثبت نام در خدمات تاکسی رانی، افراد باید به سامانه بیمه تاکسیرانی مراجعه کنند. این مراحل شامل موافقت با شرایط سامانه و در نهایت ورود به سامانه تاکسی کلاب است.

سامانه اینترنتی ثبت نام بیمه تاکسیرانان
سامانه اینترنتی ثبت نام بیمه تاکسیرانان

برای آشنایی با فرایند ثبت نام در سامانه تاکسی کلاب و همچنین اطلاع از خدمات بیمه تاکسرانان، میتوانید فایل های زیر را مشاهده کنید.

متن مقاله ای که برای من ارسال کرده اید، به صورت زیر است: این مقاله به بررسی اهمیت و تاثیر محیط زیست در زندگی انسان‌ها می‌پردازد. محیط زیست به عنوان محل زندگی و تعامل انسان با طبیعت، نقش حیاتی را در حفظ سلامت و رفاه جامعه دارد. اما متأسفانه در قرن بیستم، با پیشرفت فناوری و صنعت نیز نگرانی‌ها در مورد حفاظت و حفظ محیط زیست بی‌توجهی قابل توجهی به خود نشان داده است. یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست، بنزین و سوخت‌های فسیلی است که در نتیجه سوخت‌دهی و آلودگی هوا تولید می‌شوند. این دسته از آلودگی‌ها باعث کاهش کیفیت هوا، تغییرات اقلیمی و عوارض جانبی بر سلامت انسان‌ها می‌شود. بنابراین، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. همچنین، حفظ تنوع زیستی و حفظ منابع آب نیز از جمله مسائل مهم در حفاظت از محیط زیست است. وابستگی انسان به منابع طبیعی و تأثیر مستقیم آن بر رفاه و پایداری اجتماعی برخی از دلایل اصلی برای حفظ محیط زیست است. در این راستا، تعادل مناسب بین توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست می‌تواند به دست آوردن یک آینده پایدار و سالم کمک کند. در نتیجه، لازم است که فعالیت‌هایی برای ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست و همچنین ایجاد سیاست‌ها و قوانین محیط زیستی مناسب صورت گیرد. این تدابیر می‌توانند باعث ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و انگیزه برای حفظ محیط زیست در جامعه شوند.

آغاز فرآیند بیمه برای رانندگان جدید

در مورد بیمه رانندگان، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد که قانون سازوکار بیمه رانندگان قوانین مربوط به دهک‌بندی را تعیین می‌کند و این دهک‌بندی‌ها باید طبق قانون بودجه 1401 انجام شود. در ادامه، وی افزود که برای اطمینان از صحت اطلاعات، باید با همکاری مراجع معرفی‌کننده مانند تاکسیرانی، سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه، که حمل و نقل درون شهری و برون شهری را تامین می‌کنند، پالایش صورت گیرد. هدف اصلی این پالایش این است که در صورت ورود افراد غیرمستحق به سیستم، آنها را حذف کنیم و به جای آنها رانندگان جدیدی را وارد سیستم کنیم.

بر اساس اظهارات او، فهرست‌ها ارائه شده‌اند و در حال حاضر در حال هماهنگی و کنترل با شرکت‌ها هستند تا اطلاعات نهایی را برای ثبت و بیمه‌گذاری افراد جدید دریافت کنند. گرچه در برخی موارد، افرادی بیمه شده‌اند که به عنوان راننده تاکسی فعالیت نمی‌کنند، هدف اصلی این است که افرادی که شغل رانندگی را ترک کرده‌اند، از بیمه خارج شوند و فقط افراد واجد شرایط بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند. این فرایند در حال اجرا است و فایل‌های مربوطه در حال تبادل هستند. هرچند این کار در مراحل اولیه است و نیاز به تمیز کردن و بررسی دقیق‌تر فهرست‌ها و معرفی افراد جدید توسط مراجع ذی‌صلاح دارد.

آقای شکوری توضیح داد که تعداد مشترکان جدید بیمه تقریباً حدود چند ده هزار نفر است و در حال حاضر در حال انجام کنترل نهایی است تا هیچ حقی تضییع نشود. این فرایند به تدریج ادامه می‌یابد و تا پایان سال به طول می‌انجامد و شامل همه رانندگان درون و خارج از شهر است.

بیمه رایگان تکمیلی برای تهرانی‌ها

متن اصلاح شده: به گفته مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، در حال حاضر بیش از 400,000 راننده تاکسی در کشور وجود دارد که به صورت راننده اصلی و راننده کمکی فعالیت می‌کنند. برخی از این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، در حالی که برخی دیگر با بیمه‌های دیگر تحت پوشش قرار گرفته‌اند یا بازنشسته شده‌اند و نیازی به بیمه ندارند.

بنا به تحقیقات فعلی، تعداد تاکسی رانندگانی که هنوز بیمه نخریده‌اند حدود 100 هزار نفر است. اگر به روزگارهای خالی این تعداد تاکسی را بازگردانی کنیم، این اجازه را به تمام رانندگان فعال در صنعت تاکسیرانی خواهیم داد تا از خدمات بیمه راننده بهره ببرند.

آقای ضامنی گفتند که افرادی که حذف شده‌اند قصد دارند تا بیمه خود را ادامه دهند. افرادی که فعالیت رانندگی دارند و دریافت پیام حذف بیمه کرده‌اند باید به شهرداری محل زندگی یا محل کار خود مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند، تا در این فرآیند حذف بیمه اشتباهی رخ ندهد.

با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات رانندگی تاکسی در شهرها، بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی به موضوع مورد توجهی تبدیل شده است. برخی شهرداری‌ها، اقداماتی را برای ارائه این نوع بیمه به رانندگان تاکسی انجام داده اند. به عنوان مثال، در شهر تهران، ارائه بیمه تکمیلی به رانندگان تاکسی رایگان است و در شهر مشهد نیز با تخفیف ۷۰ درصدی ارائه می‌شود. این تدابیر ایمنی مقرون به صرفه برای رانندگان تاکسی است و می تواند به حفظ سلامت آنها و کاهش ریسک در هنگام انجام وظیفه کمک کند.

آخرین مهلت برای ثبت نام بیمه تاکسیرانی

در دی ماه سال 1400، مریم قلی‌زاده، مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، اعلام کرد که فرایند پیش‌ثبت‌نام بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی آغاز شده است. متقاضیان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن پیامک شده به شماره موبایل رانندگان، به باشگاه رفاه تاکسیرانان مراجعه کرده و خود و خانواده‌هایشان را ثبت نام کنند. این بیمه تکمیلی به دو سطح تقسیم شده است، سطح اول برای بیمه تکمیلی رانندگان و سطح دوم که تعهدات بیشتری دارد.

وی به آن اشاره کرد که رانندگان می‌توانند بر اساس نیاز خود و خانواده‌شان، نوع بیمه را انتخاب کنند. البته در صورت انتخاب سطح دوم، باید تفاوت قیمت 412 هزار تومانی را پرداخت کنند. سطح انتخاب شده قابل تغییر و حذف نیست، مگر اینکه فرزند جدیدی به دنیا آمده باشد.

وی بیان کرد که داشتن بیمه تامین اجتماعی اجباری نیست. همچنین، او اضافه کرد که شرکت بیمه آسیا برای رانندگان پوشش ارائه می‌دهد و مدت اعتبار آن یک سال است. بر اساس گفته‌های مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، این طرح برای رانندگانی که کارنامه تاکسیرانی رایگان دارند تعریف شده است، اما برای تحت پوشش قرار دادن اعضای خانواده خود، باید هزینه ای را پرداخت کنند.

با توجه به اینکه مبلغ واریزی قابل استرداد نیست، رانندگانی که بیمه‌ی تکمیلی از ارگان‌ها و سازمان‌ها دارند، نباید در این طرح ثبت‌نام کنند. در غیر اینصورت، ثبت‌نام آن‌ها لغو می‌شود به دلیل عدم تطابق با لیست موردنظر.

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در جلسه علنی شورای شهر تهران، عضو شورای شهر تهران، میثم مظفر اعلام کرد که رانندگان تاکسی با هر سنی، اکنون می‌توانند برای اخذ بیمه تکمیلی درمان و همچنین بیمه برای اعضای خانواده خود ثبت‌نام کنند. این اقدام توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده است و تمامی رانندگان تاکسی می‌توانند در زمان مناسب اقدام به ثبت‌نام و استفاده از این تسهیلات بیمه کنند.

جوابیه تامین اجتماعی درباره بیمه تاکسیرانان

در ماه خرداد سال ۱۴۰۰، آقای قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، به بحث در مورد مشکلاتی که برای بیمه رانندگان تاکسی به وجود آمده است، پرداخته است. او درباره این موضوع توضیحاتی ارائه کرد که به طور خلاصه به شرح زیر است:

این پاراگراف از یک مقاله است. البته اطلاعات کاملی از محتوای کل مقاله ندارم و اطلاعات مورد نیاز برای بهبود پاراگراف مورد نظر را ندارم. با این حال، پیشنهاد می‌کنم که مطالب مورد نیاز جهت بهبود پاراگراف را مطرح کنید تا بتوانم بهترین تغییرات را انجام داده و متن را بازنویسی کنم.

برای حق بیمه 27 درصدی تاکسیرانان، نصف آن توسط خودشان و نصف دیگر توسط دولت (از طریق سازمان هدفمندی) باید پرداخت شود. اما تا کنون، سازمان هدفمندی سهم 13.5 درصدی خود را پرداخت نکرده است.

منابع مالی برای بیمه رانندگان باید از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود. با این حال، سازمان هدفمندی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نداده است و به طور نتیجه، تامین اجتماعی ناچار است به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان را از سازمان هدفمندی مطالبه کند.

در شرایط حال حاضر، تاکسیرانان دارای امکانات بیمه شدن هستند با این شرط که تمامی 27 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

با توجه به اعلام سازمان هدفمندی، امکان پذیرش افراد جدید به لیست هفت هزار نفری تاکسیرانی که به تامین اجتماعی اعلام شده است، وجود ندارد.

6- تفاهم‌نامه‌هایی بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها، وزارت راه و سازمان مدیریت و سازمان هدفمندی ابلاغ شده است. به این تفاهم‌نامه‌ها امضا نهایی زده شود و پرداخت حق بیمه رانندگان به عنوان یکی از تعهدات دولت مورد تاکید قرار گیرد، سازمان تامین اجتماعی نیز بیمه را برای رانندگان جدید فعال کند.

چرا تامین اجتماعی تاکسیرانان را بیمه نکرد؟

در خرداد ۱۴۰۰، آقای ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور، نازل کرد که همچنان بیمه رانندگان تاکسی جدید نامشخص است و انتقاد کرد از عدم پاسخگویی نهادهای مرتبط درباره این موضوع. او اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ به توافق با سازمان تامین اجتماعی دست یافته اند اما هنوز درباره بیمه رانندگان جدید تاکسیرانی اطلاعات دقیقی در دست ندارند.

در سال 1389، دولت با اجرای یک مقرره، موافقت کرد که نسبت 50% از حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی را به عهده خود بگیرد و پرداخت کند.

از آن زمان به بعد، سازمان‌های مرتبط، از جمله شهرداری و سازمان اصناف، لیست رانندگان فعال در این حوزه را به‌روز می‌کردند و آن را به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دادند.

سال ۱۳۹۲، بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد که لیست رانندگان بیش از حد اعتباری که دولت تخصیص داده است وجود دارد و بنابراین امکان به‌روزرسانی لیست رانندگان دیگری وجود ندارد.

با پیگیری اتحادیه تاکسیرانی، در سال 1398 سازمان تامین اجتماعی لیست 470 هزار کارگری که حق بیمه یارانه‌ای داشتند، را در اختیار اتحادیه گذاشت. پس از بررسی اتحادیه، مشخص شد که حدود نیمی از این افراد در حقیقت در حمل و نقل عمومی فعال نبودند. به عبارت دیگر، این اسامی یا به طور اشتباه وارد سامانه شده بودند، یا از دست رفته بودند بعد از سال 92 و دیگر در حمل و نقل عمومی فعال نبودند.

در نهایت، در آبانماه ۱۳۹۹، طبق توافق‌نامه‌ای که اتحادیه با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرده بود، تصمیم گرفته شد لیست اولیه‌ای که حاوی هفت هزار راننده فعال در صنعت تاکسیرانی است را پذیرفته و همبندی به همین تعداد رانندگان غیرفعال را حذف نمایند. با این حال، متاسفانه تا خردادماه ۱۴۰۰، تحقق این تصمیم به‌وجود نیامده است.

آقای ضامنی در حالی که اعلام آمادگی کرده بودیم که اطلاعات رانندگان فعال در تاکسیرانی را به صورت آنلاین در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم تا این فرآیند بهبود و سریع‌تر انجام شود، سازمان تامین اجتماعی به سیستم آنلاین پذیرش نکرد و حتی روش دستی که قبلاً توافق شده بود را هم اجرا نکرد.


اخبار مهم تاکسی و تاکسیرانی

در ادامه بخشی از یک مقاله درباره خودروهای تاکسی را می‌توان بهبود بخشید و بازنویسی کرد:

اطلاعات مهم یا خبرهای بارز در زمینه خودروهای تاکسی شامل موضوعات متنوعی می‌شود از جمله بروزرسانی و به روز آوری خودروهای تاکسی قدیمی و آبستن، سهمیه بنزین تاکسی، فرآیند ثبت‌نام برای دریافت سهمیه بنزین تاکسی در اپ‌های مختلف مانند اسنپ و تاکسی‌بیری، تغییرات قیمت کرایه تاکسی، و همچنین شروع و اجرای شرایط معاینه فنی برای تاکسی‌ها را می‌توان در منابع مختلف بازبینی کرد.

اخبار بیمه نامه در ایران

می توانید این مقالات منتخب را مطالعه کنید تا اطلاعات جدید در مورد موضوعاتی مانند افزایش تعرفه بیمه در سال جدید، جریمه بدون بیمه بودن، قیمت بیمه موتورسیکلت، نحوه انتقال تخفیف بیمه ثالث، قوانین مهم مربوط به بیمه خودرو، و همچنین نرخ جدید دیه به دست آورید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ