![گاردریل ها با وسایل نقلیه سنگین الکتریکی، نمایش های آزمایشی مناسب نیستند]()
خودروهای الکتریکی سنگین تر از خودروهای احتراقی خود هستند. بستههای باتری عظیمی که این خودروها نیاز دارند قطعات سنگینی از تجهیزات است که روی زمین قرار میگیرند و مرکز ثقل خودرو را پایین میآورند. این ممکن است هندلینگ را بهبود بخشد، اما اگر آزمایشهای اخیر نشانهای باشد، میتواند چالشی برای زیرساختهای ایمنی جادهای موجود باشد.
دانشگاه نبراسکا-لینکلن اخیراً یک وانت برقی Rivian R1T را روی یک نرده فولادی استاندارد با سرعت 60 مایل در ساعت منجنیق کرده است تا ببیند چگونه می تواند مقاومت کند. این کار را نکرد.
این فیلم ترسناک نشان میدهد که ریوین سنگین از میان نردههای فولادی منفجر میشود، گویی که حتی آنجا نیست و آن را از هم جدا میکند. پیکاپ الکتریکی هنوز به اندازه کافی حرکت داشت تا از روی یک مانع بتنی واقع در پشت نرده محافظ عبور کند.
دانشگاه همچنین یک تسلا مدل 3 را آزمایش کرد و مانع نیز نتوانست سدان را متوقف کند. مدل 3 نرده محافظ را بلند کرد و از زیر آن رد شد. تستهای تصادف اضافی بر روی سیستم گاردریل Midwest برنامهریزی شده است، که با وسایل نقلیهای با وزن حداکثر 5000 پوند آزمایش شده است، وزنی که بسیاری از خودروهای برقی بالاتر از آن هستند.
Rivian R1T ترازو را کمی بیش از 7000 پوند بالا میبرد. فورد F-150 لایتنینگ، در حالی که سبک تر است، بیش از 6000 پوند وزن دارد. هامر EV با بیش از 9000 پوند سنگینتر است، اما خودروهای الکتریکی کوچکتر مانند مرسدس بنز EQE سدان، مرز 5000 پوندی را میشکنند.
ایمنی اول: این تست تصادف 30 ساله میتسوبیشی نشان می دهد که ایمنی خودرو تا کجا پیش رفته است این ها پربیننده ترین ویدیوهای تست تصادف IIHS در سال 2023 هستند
مرکز تحقیق و توسعه مهندسی ارتش ایالات متحده از تلاش های تحقیقاتی در دانشگاه حمایت می کند. این آزمایش نه تنها برای بهبود زیرساختهای ایمنی جادهای ما مورد استفاده قرار میگیرد، بلکه ارتش همچنین در حال ارزیابی بهترین روش برای محافظت از تأسیسات نظامی و سایر سایتهای حساس دولتی در برابر بازیگران متخاصم است که ممکن است از یک خودروی الکتریکی سنگین برای دور زدن اقدامات امنیتی استفاده کنند.
سالانه بیش از 100000 وسیله نقلیه دچار تصادفات ناشی از روان آب می شوند. با ورود خودروهای برقی بیشتر به جاده، شاهد افزایش مشکلات زیرساخت ایمنی خواهیم بود. این آزمایشها به ایالتها در مورد بهترین روش محافظت همزمان از خودروهای گازسوز سبک و خودروهای الکتریکی سنگین کمک میکند.