جنرال موتورز در حال بازنگری در موضع خود در مورد فناوری هیبریدی است و از تغییر در استراتژی خط تولید خود به خودروهای برقی هیبریدی پلاگین خبر می دهد. این افشاگری توسط مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا در طی یک جلسه توجیهی سرمایه گذار در روز سه شنبه انجام شد.
این تغییر نشان دهنده انحراف از موقعیت قبلی جنرال موتورز است، به ویژه در سال 2018، زمانی که رئیس این شرکت، مارک رویس، با تاکید بر تمرکز بر خودروهای الکتریکی باتری دار، اعلام کرد که جنرال موتورز در خودروهای هیبریدی سرمایه گذاری نخواهد کرد. سه سال بعد، در مصاحبه ای با واشنگتن پست، رویس گفت که خودروساز چند سال پیش تصمیم گرفته بود که وارد یک بازی هیبریدی بزرگ یا پلاگین هیبریدی نشویم، بلکه به سمت برق باطری خالص برویم. وسايل نقليه." گالری: عکس های شورولت ولت پریمیر 7 2016
با این حال، چشم انداز از آن زمان تکامل یافته است و جنرال موتورز را بر آن داشت تا در رویکرد خود تجدید نظر کند. در حالی که بارا برنامه های دقیقی را فاش نکرد، او اشاره کرد که PHEV ها در "وسایل نقلیه منتخب" در آمریکای شمالی معرفی خواهند شد. این تصمیم به دلیل نیاز به رعایت مقررات فزاینده سختگیرانه اقتصاد سوخت فدرال اتخاذ شده است.
در طی تماس سه ماهه و درآمد سال 2023، بارا به سرمایه گذاران و عموم مردم اطمینان داد که جنرال موتورز همچنان به هدف خود برای حذف انتشار گازهای گلخانه ای از خودروهای سبک تا سال 2035 متعهد است. با این حال، استراتژی موقت شامل استقرار فناوری پلاگین به صورت استراتژیک در بخش های خاص است. بارا به مزایای زیست محیطی PHEV ها اشاره کرد و به کمک آنها در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اشاره کرد زیرا کشور به ساخت زیرساخت های لازم شارژ ادامه می دهد.
پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، افزود: ما می دانیم که بازار خودروهای برقی به صورت خطی رشد نخواهد کرد. ما آماده هستیم تا بین تولید ICE و EV انعطاف پذیر باشیم.
بارا همچنین به استفاده از فناوری هیبریدی پلاگین که جنرال موتورز با موفقیت در خارج از کشور، به ویژه در کشورهایی مانند چین، پیاده سازی کرده است، اشاره کرد. در حال حاضر، تنها گزینه هیبریدی ارائه شده توسط جنرال موتورز در ایالات متحده، نسخه هیبریدی سنتی شورولت کوروت است. شورولت ولت (تصویر در گالری) در سال 2019 متوقف شد و آخرین پلاگین هیبریدی این شرکت تا به امروز است. این سازنده همچنین در مورد نسل جدید خودروهای الکتریکی خود با مشکلاتی مواجه است، از جمله سفارش توقف فروش Chevy Blazer EV از دسامبر سال گذشته.
استراتژی به روز شده خودروهای برقی جنرال موتورز: مدیرعامل جنرال موتورز انتظار دارد تولید خودروهای برقی «به میزان قابل توجهی» در سال 2024 افزایش یابد.