آشنایی با پورشه 911 راک کرالر

مقالات خودرویی

در ماه دسامبر، نسخه‌­ای ویژه از پورشه 911 کاررا 4S به موفقیتی بزرگ دست یافت و با صعود به بالاترین قله آتشفشانی جهان در شیلی، رکوردی جدید برای خود ثبت کرد. این خودرو که تا ارتفاع ۶۷۳۳ متری صعود کرد، تحت رهبری رومن دوماس قرار داشت که سه بار در مسابقات له مان به عنوان قهرمان محسوب می‌شود.

ایده ساخت خودرویی به نام پورشه 911 سنگ‌نورد در سال 2019 در افق 30 سالگی نسخه اولیه 911 چهار چرخ دانش بردی 964 کررا 4 ظاهر شد. در پایان، دو خودروی سنگ‌نورد پورشه 911 تولید شد که یکی به نام دوریس به عنوان یک کانسپت معرفی شد و دیکری به نام ادیت توانست رکورد را ثبت کند.

سیستم تعلیق این خودروها، در حقیقت برای مسابقات لمان و نسخه هیبرید 919 طراحی شده است. علاوه بر این، فناوری هایی مانند سیستم فرمان سیمی و استفاده از مواد سبک وزن نیز در این خودروها به کار رفته است.

هر دو خودرو به پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو دارای شش سیلندر متعلق به کررا 4S مجهز شده­اند. این پیشرانه، قدرت ۴۴۳ اسب­‌بخار و گشتاور ۵۲۸ نیوتن­‌متر را از طریق گیربکس هفت سرعته دستی به چرخ­‌ها منتقل می­‌کند.

بنابراین، پیشرانه و گیربکس خودرو تغییری نکرده اند. با این حال، سیستم انتقال قدرت این خودروها قابلیت تقسیم دستی قدرت بین محور جلو و عقب را داراست که راننده می‌تواند آن را تنظیم کند.

رینگ‌های 16 اینچی با تایرهای آفرودی 34 اینچی، فاصله کف تا سطح زمین پورشه 911 راک کرالر را به 34.7 سانتی‌متر افزایش می‌دهد که حتی بیشتر از فورد F-150 رپتور و رم 1500 TRX است. اکسل‌های پورتال نیز در بیراهه‌نوردی به این خودرو کمک می‌کنند. گیربکس با ضریب دنده 1:3.6 از برند آلمانی Tibus تامین شده است و دنده‌های یک و دو را در عمل به یک دنده سنگین تبدیل می‌کند. با این دنده، سرعت خودرو در دنده هفتم به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، پس این نسخه از پورشه 911 با کندترین حالت آن مواجه است.

هدف از ساخت این مدل، بهبود کارایی خودرو نیست، بلکه پورشه قصد داشت با ایجاد راحتی مشابه نسخه استاندارد، مدل 911 راک کراولر را برای عبور از کوهستان آماده کند. به عنوان مثال، سیستم تعلیق این خودرو به طور مستقل با استفاده از فنر و کمک‌فنر جداگانه برای هر محور طراحی شده است، و به هر چرخ از دو طرف وصل می‌شود.

در کابین خودرو ادیت، صندلی‌های مسابقه‌ای، دکمه‌های مشابه با خودروهای مسابقه‌ای و رادیاتورهای پشت سر راننده و فن‌های برقی قرار دارند.

آشنایی با پورشه 911 راک کرالر

برخلاف طراحی کابین و جزئیات بیرونی دیگر، تفاوت اصلی بین دو خودرو ادیت و دوریس در وزن آن‌ها است. دوریس با نصب پانل های بدنه، تایرهای عریض و اکسل­‌های پورتال، 2100 کیلوگرم وزن دارد که 566 کیلوگرم سنگین‌تر از یک 4S استاندارد است. اما ادیت که برای شکستن رکورد به کوهستان می رود، با استفاده از قطعات فیبرکربنی بدنه، نصب پلکسی گلس به جای شیشه جلو، حفاظ کولار در زیر بدنه و تغییراتی در داخل کابین، موفق به کاهش 360 کیلوگرم وزن خود شده است. این مسئله وزن برای خودرو بسیار حیاتی است، زیرا با توجه به فشار هوای کم در ارتفاع قله، قدرت خروجی پیشرانه آن کاهش می یابد.

در پی ثبت رکورد در آمریکای جنوبی، دوریس و ادیت به موزه پورشه منتقل شده‌اند تا به یکی از میراث‌های ارزشمند این برند آلمانی تبدیل شوند.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ