مزدا با CX-70 2025، یک نوع کوتاه تر از CX-90 با پنج صندلی به جای هفت نفر، SUV های سایز متوسط را دو برابر می کند. شاسی بلند جدید پلت فرم، پیشرانه و بیشتر بدنه خود را با برادر بزرگتر خود به اشتراک می گذارد، به این معنی که اگر سه ردیف را دوست دارید، احتمالاً دو ردیفه را نیز دوست خواهید داشت.
با این وجود، تفاوتهای جزئی کمی بین سایز متوسط مزدا وجود دارد. برای شروع، CX-70 با استفاده از رنگ مشکی براق بیشتر نسبت به CX-90 مملو از کروم طراحی شده است. جلوپنجره مشبک مشکی در جای CX-90 طراحی شده است، و سپر جلو متفاوت است، با توری های شبیه سازی شده بزرگتر که به ژنراتورهای پرده هوا در گوشه ها منتهی می شود. سپر عقب نیز دارای طراحی جدیدی است که دریچه های مصنوعی در گوشه ها تعبیه شده است. روکشهای تیره روی درپوش آینهها، دستگیرههای درها و ریلهای سقف ظاهر میشوند و چرخهای 21 اینچی موجود دارای جیبهای مشکی براق و چهرههای ماشینکاری شده هستند. گالری: 2025 مزدا CX-70 32 عکس
قسمت جلویی به نظر من از CX-90 تهاجمی تر و جذاب تر به نظر می رسد، که قسمت جلوپنجره آن کمی متورم به نظر می رسد، مانند سوراخ شدن در بینی. با این حال، CX-70 همچنان دارای یک خط سقف گرد است که با بدنهی روان و شیشههای عقب مثلثی شکل، کاملاً مناسب نیست. کمی از Taurus دهه 1990 در دریچه عقب کاملاً بیضی شکل وجود دارد، اگرچه طراحی اصلاح شده سپر کمک می کند تا حدی بصری نمایان شود.
در داخل، CX-70 به طور قابل توجهی شبیه CX-90 است، حداقل قبل از اینکه متوجه شوید ردیف سومی وجود ندارد. چرم قرمز موجود با نوار برجسته مشکی یک CX-70 انحصاری است که به فضای داخلی مشکی رنگ با دوخت متضاد قرمز روی پانل درها و فرمان میپیوندد. تزئینات پلاستیکی خاکستری با طرح فیبر کربن چاپ شده از مواد عالی دیگر کم می کند، و امیدوارم مزدا دوخت داشبورد "kakenui" CX-90 و تزئینات چوبی اصلی را حداقل به عنوان یک گزینه ارائه دهد.
نسبت به CX-90، CX-70 اکثر تجهیزات مشابه را دارد، اگرچه این اولین مزدا است که آمازون الکسا را در سیستم اطلاعات سرگرمی گنجانده است. این کنترل صدا را به برخی از عملکردهای داخل هواپیما مانند کنترل های تهویه مطبوع و سرگرمی اطلاعاتی می دهد و همچنین با تجهیزات خانگی دارای قابلیت آمازون همگام می شود. CX-70 همچنین به عنوان بخشی از کروز کنترل تطبیقی و عملکرد محوری خط، پشتیبانی از راننده بدون پاسخ دارد. اگر شخصی که پشت فرمان است به مجموعه ای از هشدارها و هشدارها پاسخ ندهد (مانند یک اورژانس پزشکی)، خودرو به تدریج در خط خود متوقف می شود و چراغ های خطر خود را فعال می کند.
CX-70 از همان پیشرانههای CX-90 استفاده میکند، با یک توربوشارژر 3.3 لیتری شش سیلندر خطی که 280 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت گشتاور در فرم پایه یا 340 اسب بخار و 369 پوند فوت برای موتور پرقدرت S تولید میکند. یک پیشرانه هیبریدی پلاگین نیز موجود است که از طریق یک باتری 2.5 لیتری چهار سیلندر، 17.8 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و موتور الکتریکی 68 کیلووات، 323 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت قدرت تولید می کند.
سیستم چهارچرخ متحرک عقب به صورت استاندارد در سراسر بدنه وجود دارد، با ظرفیت بکسل 5000 پوندی برای شش سیلندر و درپوش 3500 پوندی برای هیبریدی. CX-70 به طور تدریجی سبک تر از CX-90 بزرگتر خواهد بود (مشخصات نهایی هنوز اعلام نشده است)، بنابراین ممکن است کمی کارآمدتر نیز باشد. یک برد فقط الکتریکی در حدود 30 مایل برای PHEV یک ارتقاء کوچک و مرتب خواهد بود، همان طور که رتبه مصرف سوخت ترکیبی 26 مایل در هر گالن برای شش سیلندر است.
CX-70 روی همان فاصله بین دو محور 122.8 اینچی CX-90 سوار می شود، بنابراین فضای سرنشینان احتمالاً بدون تغییر است. در کل کمی کوتاهتر است، با این تفاوت که فقط در قسمت عقب است، اما از آنجایی که لازم نیست صندلی ردیف سوم را در خود جای دهد، CX-70 فضای بار بزرگ با فضای ذخیرهسازی اضافی در زیر زمین دارد. میتوانستم کاملاً صاف دراز بکشم و هنوز هم اتاقی در بالای سر و زیر انگشتان پا داشتم، و تخیل را برای سفری بینالمللی، خوابیدن در مکانهای استراحت و کمپینگ در طول مسیر تقویت میکردم.
Mazda Goes Big: مزدا CX-90 PHEV 2024 همه چیز درباره Give And Take 2024 مزدا CX-90 اولین بررسی درایو: سرگرمی رانندگی در همه اندازه ها وجود دارد
مزدا قیمت گذاری را اعلام نکرده است، اما منصفانه است که CX-70 را کمی ارزان تر از CX-90 40,970 دلاری و CX-90 PHEV 51,320 دلاری فرض کنیم. برای یک مدل پایه CX-70 حدود 38000 دلار هزینه کنید که با تیک زدن هر کادر به 57000 دلار یا بیشتر می رسد. در مقابل، هوندا پاسپورت تا حدودی قدیمی از 43295 دلار با احتساب مقصد شروع میشود و نسخه پرچمدار نسخه بلک 49365 دلار قیمت دارد. تویوتا کراون سیگنیا باشکوه نیز در این فضا رقابت خواهد کرد، اگرچه قیمت آن هیبریدی 243 اسب بخاری نیز اعلام نشده است. مزدا CX-70 2025 اواخر امسال وارد نمایندگیها میشود.