به نظر می رسد که خودروی برقی کوچک فولکس واگن تا چند سال آینده به چرخش در خواهد آمد. پس از اینکه e-Golf با ID.3 جایگزین شد، به نظر میرسد که مردم ولفسبورگ در حال برنامهریزی برای سوئیچرو اول در اواخر دهه هستند. یکی از مقامات شرکت به شدت اشاره کرده است که ID.3 ممکن است پس از یک نسل بازنشسته شود تا راه را برای بازگشت گلف الکتریکی هموار کند.
به عنوان یادآوری، نسل نهم گلف قبلاً به عنوان یک خودروی برقی خالص تایید شده است و قرار است در ولفسبورگ بر روی پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر آینده گروه فولکس واگن ساخته شود. مجله Top Gear از Kai Grünitz، رئیس توسعه فنی این شرکت، در مورد سرنوشت ID.3 هنگامی که نسل بعدی گلف وارد بازار می شود، پرسید.
"فضای کافی برای داشتن دو یا سه مدل مختلف برای یک مشتری وجود ندارد. ما کار روی یک گلف کاملاً الکتریکی را شروع کردهایم. ما ایدههای مشخصی در مورد نحوه ظاهر آن داریم، اما خواهیم دید که بازار چگونه توسعه مییابد. "
با این حال، حتی اگر ID.3 تبر ضرب المثل را دریافت کند، بازگشت گلف الکتریکی بلافاصله نشان دهنده پایان ID.3 نخواهد بود. گرونیتز در ادامه اشاره کرد که بین این دو مدل همپوشانی وجود خواهد داشت که نشان میدهد برای مدتی نامعلوم، فولکسواگن هر دو خودروی برقی را به فروش خواهد رساند.
در این بین، گلف Mk8.5 که اخیراً معرفی شده است، پایان خط برای هاچ بک جمع و جور در عصر احتراق داخلی است. گرونیتز تایید کرد که این فیس لیفت به عنوان آخرین حرکت برای مدل ICE که پنجاهمین سالگرد خود را در سال 2024 جشن می گیرد. از سال 1974. گلف پرفروش ترین خودروی تاریخ در اروپا است.
نه تنها نام "گلف" در عصر برق ماندگار خواهد شد، بلکه سایر نامهای مهم فولکسواگن نیز پابرجا خواهند ماند. این خودروساز آلمانی قبلاً تأیید کرده است که پسوندهای "GTI" و "R" حتی پس از پایان دوره موتورهای بنزینی باقی مانده اند. فولکس واگن قصد دارد از سال 2033 تولید خودروهای با موتور احتراقی را در اروپا متوقف کند.
لازم نیست منتظر بازگشت گلف الکتریکی برای هات هاچ فولکس واگن بدون موتور احتراقی باشیم. در اواخر امسال، انتظار میرود که ID.3 GTX که مدتها پیش وعده داده بود، پوشش داده شود.
در حالی که نسل بعدی گلف احتمالا جایگزین ID.3 خواهد شد، سوپرمینی Polo در نهایت با ID.2 جایگزین خواهد شد. امیدواریم فولکسواگن قصد دارد به هاچبک ساب کامپکت نیز رفتار GTI را برای ارج نهادن به میراث سلف بنزینی خود ارائه دهد. مبادا فراموش کنیم که این شرکت روی یک ID.1 کوچکتر نیز کار میکند، که در حالت ایدهآل، یک مشتق GTI ایجاد میکند تا از جایی که کوچکتر است انتخاب کند! GTI متوقف شد.
گلف های داغ: در اینجا نگاهی اولیه به فولکس واگن گلف R جدید داریم فولکس واگن GTI برای سال 2024 قدرت بیشتری می گیرد