با شگفتی، یک اتفاق خارقالعاده در جهان خودرو رخ داده است، که تاریخی برای فراری GTO به شمار میآید. هرچند برخی از متخصصان امیدوار بودند که این خودرو با قیمت 60 میلیون دلار به فروش برسد، اما در نهایت این فراری قرمز با قیمت 47 میلیون دلار به شدت خریداران را جذب کرد. با در نظر گرفتن هزینههای قانونی، قیمت نهایی خرید برای خریدار به 51.7 میلیون دلار رسید.
این عدد بیشتر از 48.4 میلیون دلار است که در حراجی ساتبی سال 2018 برای خرید یک نسخه اسکاگلیتی از مدل 1962 فراری GTO پرداخت شد.
در حقیقت، مرسدس 300 SLR Uhlenhaut کوپه به عنوان گرانترین خودرویی که تا کنون در یک حراجی به فروش رسیده است، به یک قیمت حیرتانگیز ۱۴۳ میلیون دلار به فروش رفته است. این خبر، اگرچه در یک رویداد خصوصی بدون حضور خبرنگاران و رسانهها رخ داده است، اما بازخوردهای قوی در جوامع خودروسازی وارد کرده است.
تمامی نمونههای فراری GTO، خودروهای بسیار ویژهای هستند. اما تیپو بیش از سایرین، به عنوان یک جواهر نادر شناخته میشود. فراری 250GTO تیپو، یک خودروی استثنایی است که در سال 1962 در مسابقات 1000 کیلومتری نوربورگرینگ به عنوان قهرمان برجسته شد. این خودرو همچنین در مسابقات لمان 1962 حضور داشت، اما متأسفانه قادر به به پایان رساندن مسابقه نشد. یکی از عواملی که این نمونه را به خاص بودن تبدیل میکند، موتور 12 سیلندر 4 لیتری آن است که تنها در مدل تیپو فراری 250GTO موجود است و در سایر نمونههای این مجموعه یافت نمیشود. معمولاً، این خودروها با موتور 4 لیتری عرضه میشوند، به همین دلیل نام تیپو برای این نسخه منحصربهفرد با موتور 4 لیتری انتخاب شده است.
این خودرو در سال ۱۹۶۳ به یک مجموعهدار فروخته شد تا در مسابقات شرکت کند. مدل ۲۵۰ جی تی او (۲۵۰GTO) بعدها به ایالات متحده رسید و در سال ۱۹۸۵ توسط مالک فعلی خریداری شد. از آن زمان تا کنون، این خودرو در چند گردهمایی خودروهای کلاسیک مانند کنکورس الگانس آملیا ۲۰۱۱ حاضر شده است.
در اسناد حراجی این خودرو، میتوان به مدارک مربوط به رقابت بر روی مدار های نوربورگرینگ و لمان، و همچنین مدارک فنی مربوط به تغییرات پیشرانه در کارخانه فراری رجوع کرد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.