شرکت فورد در این سالها در مسابقات پایکس پیک شرکت کرده است و با ون برقی خود تحت عنوان فورد پیک ام اس ۲۰۲۱ برای طی کردن مسیری تپهای با طول کمتر از ۹ دقیقه، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. این عملکرد ویژه خودرو نشان میدهد که فورد به توسعه و بهبود مدلهای برقی خود ادامه میدهد.
ماشین سوپرون۴ برای شرکت در این مسابقه اصلاح شده است تا بتواند به راحتی مسیر دشوار ۲۰ کیلومتری را طی کند.
این شرکت ملزم شد تا ۴۰۰ کیلوگرم از وزن نمونه اولیه را کاهش دهد، اگرچه هنوز وزن آن بیش از ۱۹۹۶ کیلوگرم است. مهندسان فورد پرفورمنس تلاش کردند تا تمام جنبههای این ون را بهبود بخشند، شامل ترمزها، ارتفاع و سیستم تعلیق.
سوپر ون ۴.۲، در مقابل نسخه ۴، قدرت تولید کمتری دارد اما با وجود سه موتور برقی، به وسیلهی ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت میبخشد. در مقابل، نسخه ۴ با چهار موتور الکتریکی، توان قدرتی تا ۱۹۷۲ اسب بخار را به وسیلهی خود تأمین میکند. با این وجود، این نقص قدرت، از رسیدن فورد به رکورد شکست نمیدهد.
فورد تنها شش هفته فرصت داشت تا ون ارتقایافته خود را برای تست آماده کند، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. در این آزمایشی بخشی از گیربکس سوپر ون تلف شد و تیم مجبور شد قبل از مسابقه اقدامی برای تغییرات لازم انجام دهد. مسیر مسابقه پایکس پیک جاده ای عمومی خوب نبود و درست و حسابی نبود.
در نهایت، فورد سوپر ون با طی کردن مسیر اصلی در زمان ۸ دقیقه و ۴۷.۶۸۲ ثانیه، رکورد قبلی خود را جابهجا کرد. رکورد قبلی در این کلاس مسابقه، که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود، ۹ دقیقه و ۲۴.۴۳۳ ثانیه بود. هرچند که تیم فورد به این نتیجه بسیار هیجانزده بود، اما متأسفانه سوپرون نتوانست در مسابقه کلی پیروز شود. به دلیل اینکه یک خودروی ولف TSC-FS 2018 در کلاس نامحدود، زمانی را به ثبت رساند که فقط ۸ دقیقه و ۴۰.۰۸۰ ثانیه برابری میکند.
رومن دوماس، که دارای رکورد سرعت تپهنوردی پایكس پيك است، این ون را در مسابقه راند. وی همچنین در سالهای 2014 و 2016 عنوان برنده کلی صعود تپه را کسب کرده و در دو بار اولی جایزه لمان را به دست آورده است. این تجربه به وی کمک کرده است تا 156 پیچ و تغییر ارتفاع 1440 متری را طی کند، که معادل۴ و نیم برابر ارتفاع برج ایفل میباشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.