تویوتا با سه موتور دیزلی خود که در چندین مدل نصب شده مشکل دارد و پورشه در حال برنامه ریزی یک ماکان GT الکتریکی است.
این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.
تویوتا فروش چندین خودروی دیزلی را به دلیل بی نظمی هایی که در طول آزمایش مشاهده شد متوقف کرد
هفته گذشته، وزارت زمین، زیرساخت، حملونقل و گردشگری ژاپن (MLIT) گواهینامههای مدل را برای سه مدل ساخت دایهاتسو - تویوتا تاون ایس تراک، دایهاتسو گرن مکس و مزدا بینگو - به دلیل مشکلات کیسههای هوا لغو کرد. گویا این به اندازه کافی بد نبود، شرکت مادر دایهاتسو، تویوتا، با مشکلات اضافی مربوط به برخی از موتورهای دیزلی خود دست و پنجه نرم می کند.
یک تحقیق بینظمیها را در آزمایش خروجی اسب بخار برای سه موتور دیزلی کشف کرد: 1GD، 2GD، و F33A. این موتورها در مدلهای مختلف تویوتا از جمله پیکاپ هایلوکس، شاسی بلند فورچونر، مینیون اینووا، لندکروزر (LC300) و همتای جذابتر آن - لکسوس LX در مشخصات 500d نصب میشوند. عکس های تویوتا لندکروز 2022: First Drive 95
مقصر واحد کنترل الکترونیکی (ECU) است که در هنگام تست نرم افزارهای متفاوتی نسبت به خودروهای مشتری داشت. کمتر از ده مدل تحت تأثیر قرار نگرفته اند که شش تای آنها در داخل ژاپن فروخته می شود. تویوتا به مشتریان اطمینان می دهد که اگر قبلاً یکی از این وسایل نقلیه را خریداری کرده باشید، استفاده از یکی از این وسایل نقلیه کاملاً ایمن است. با این حال، این خودروساز به طور موقت فروش خودروهای مجهز به این موتورهای دیزلی ساخته شده توسط شرکت صنایع تویوتا (TICO) را متوقف کرده است. علاوه بر این، تویوتا در حال حاضر محموله های این موتورها را نمی پذیرد.
Porsche Macan GT در مراحل برنامه ریزی 2024 Porsche Macan EV Photos 64 عکس
خانواده جدید پورشه ماکان که در اولین نمایش رسمی هفته گذشته داغ بود، قرار است گسترش یابد. نسل دوم کراس اوور که در حال حاضر فقط در طعمهای Macan 4 و Macan Turbo موجود است، آماده است تا نمونهای مشابه با آنچه که Zuffenhausen برای مدل بنزینی ارائه میکند، داشته باشد. مدیر طراحی پورشه، مایکل مائر، به نشریه استرالیایی Car Sales فاش کرد که برنامههایی برای یک Macan GT برتر، همراه با «برخی از مشتقات دیگر» وجود دارد.
مائر در سخنرانی در مراسم معرفی Macan در سنگاپور اشاره کرد که GT احتمالاً نقش یک توربو S را ایفا خواهد کرد. " این احتمالاً نشان میدهد که پورشه قصد دارد نه تنها یک نسخه GT با عملکرد بالا بلکه نسخههای ارزانتر را نیز احتمالاً با یک موتور و طرح دیفرانسیل عقب ارائه کند.
در این بین، نسل اول ماکان همچنان برای فروش در دسترس خواهد بود. با این حال، پورشه چاره ای جز بازنشستگی این کراس اوور بنزینی از اتحادیه اروپا در اواخر سال جاری نخواهد داشت. یکی از سخنگویان پورشه به Motor1 تأیید کرد که به دلیل قوانین جدید امنیت سایبری که در جولای 2024 اجرایی می شود، Macan اصلی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. در حالی که خودروساز آلمانی به طور بالقوه می تواند یک معماری الکتریکی جدید را مهندسی کند تا خودرو را با مقررات جدید مطابقت دهد، هزینه های مربوطه گران تلقی می شود. به هر حال، نسل اول Macan یک دهه پیش عرضه شد.
جدیدترین نسخههای AM Drive را از دست دادهاید؟ پورشه فکر میکند ممنوعیت موتورهای احتراقی اروپا در سال 2035 ممکن است به تعویق بیفتد.