تیم Pratt Miller در روز سه شنبه، تصاویری از نسخه مسابقهای کوروت که در رقابت قهرمانی IMSA WeatherTech SportsCar سال 2024 حضور خواهد داشت را منتشر کرده است. این امکان را برای علاقمندان فراهم کرده تا برای اولین بار با این خودروی مسابقهای آمریکایی آشنا شوند.
احتمالاً شباهت شورولت کوروت Z06 GT3.R با نسخه رقابتی کوروت مدل ۲۰۲۳ را متوجه شدهاید، اما در واقع، در زیر سطح این خودرو، تغییرات زیادی رخ داده است.
بعد از اتمام مسابقات ۲۰۲۳، شورولت کوروت به Pratt Miller تحویل داده شد تا برای فصل ۲۰۲۴ آماده شود. این تیم، با حمایت رسمی از شورولت، تغییراتی روی کوروت انجام داده است، اگرچه به نظر میرسد همکاری آنها نسبت به سالهای قبل کاهش یافته است. بنابراین، نمیتوان به طور قطع در مورد اعمال تغییرات دیگری بر روی کوروت Z06 GT3.R در فصلهای بعدی اطمینان حاصل کرد یا خیر.
همچنین، پیشرانه جدید کوروت Z06 GT3.R بر اساس موتور V8 با ظرفیت 5.5 لیتری است که بدون استفاده از توربوشارژر، قادر به تزریق هوای تازه به سیلندرها است. این تغییر مثبت باعث افزایش قدرت و کارایی خودرو گردیده است.
در اظهار نظر ایشان، آقای مارک استیلو، مدیر بخش خودروهای مسابقهای شرکت جنرال موتورز، انتباه کوروت Z06 GT3.R را به عنوان یک خودروی مهم برای این شرکت معرفی کرده است. این خودرو با بهرهگیری از مهارت مهندسان شرکت و تجربه تاریخی آن در صنعت مسابقات، طراحی و ساخته شده است.
شورولت Z06 GT3.R با حضور چهار راننده، نیکی کتسبورگ، آنتونیو گارسیا، تامی میلنر و آلکساندر سیمز، در کلاس GTD Pro در رقابتهای اماسای امسکا شرکت خواهد کرد. نخستین بازی در کاپوت این خودرو در رقابتهای رولکس 24 دیتونا خواهد بود که به عنوان رویداد افتتاحیه اماسای امسکا در سال 2024 محسوب میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.