شرکت رنو در حال تلاش است تا نشان دهد که خودروهای دیزلی و هیدروژنی هنوز در صنعت ونها رقابتی و زنده هستند. برای این منظور، مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور نیز به این پروژه مشارکت کرده است.
نسل چهارم خودروی مستر از رنو با طراحی و ویژگیهای بهتر وارد بازار اروپا شده است. این ون از طرح aerovan مشتق شده و در نتیجه آیرودینامیک آن تا ۲۰ درصد بهبود یافته است. جهت تست آن در تونل باد، نمونههای نخستین با مقیاس کوچکتر ۸۳ درصد استفاده شده است.
مشخصات فنی رنو مستر
تا سال ۲۰۲۳، رنو بر استفاده از موتورهای دیزلی در بخش تجاری تاکید میکند. بنابراین، رنو مستر با چهار نوع پیشرانه دیزلی، الکتریکی و هیدروژنی قابل تهیه است. این چهار نوع پیشرانه دارای قدرتهای ۱۰۵، ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ اسب بخار هستند. علاوه بر این، این پیشرانهها سوخت کمتری مصرف میکنند و با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ارتباط برقرار میکنند.
نسخه برقی مستر با دو نوع پیشرانه، ۱۲۹ و ۱۴۱ اسب بخار، موجود است که هر دو آنها دارای گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر هستند. همچنین، یک موتور کوچکتر با باتری ۴۰ کیلوواتساعتی و برد ۱۸۰ کیلومتر و یک پیشرانه دیگر با باتری ۸۷ کیلوواتساعتی و برد ۴۱۰ کیلومتر نیز در دسترس است.
یک نمونه جدید از خودروی رنو مستر که قابلیت خنک کنندگی بی صدا را دارد و از سوخت آلی استفاده میکند، رونمایی شده است. این خودروی هیدروژنی پیشرانه ای به نتیجه منجر شده است که در آینده به بازار عرضه شود و اطلاعات بیشتری درباره آن در دسترس خواهد بود.
رنو ادعا میکند که این ون با ۲۰ سیستم کمک راننده، قابلیت شارژ دوطرفه و ۲۰ نوع بدنه مختلف با فاصله محوری متفاوت عرضه میشود.
مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور
مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور به نام اختصاری HMGICS معروف است. این مرکز رسماً در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ افتتاح شده است، اما از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده بود. در این مرکز، هیوندای آیونیک ۵ تولید شده و رباتهای خودران هیوندای ساخته میشوند. همچنین تولید آیونیک ۶ نیز از سال ۲۰۲۴ در این مرکز انجام خواهد شد. ظرفیت تولید سالانه بالاترین تعداد خودروهای الکتریکی را تاکنون بهدست آورده است و هر ۶ ساعت پس از ثبت سفارش، یک دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتری میشود.
۲۰۰ ربات در این مرکز فعالیت میکنند، که نیمی از کارها به عهدهی آنها است. این رباتها شامل ربات سگگونهای هستند که توسط شرکت Boston Dynamics توسعه یافتهاند. هیوندای در سال ۲۰۲۱ این رباتها را با قیمت ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این رباتها بیش از ۶۰ درصد از فرآیندهای مونتاژ، ثبت سفارش و سایر فعالیتها را برعهده دارند.
این مرکز نه تنها خودرو تولید نمی کند، بلکه یک مزرعه هوشمند را هم در بر می گیرد که ۹ محصول متنوع را تولید می کند. محصولات برداشت شده از این مزرعه به نواحی محلی سنگاپور اهدا می شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.