
مرسدس EQG، نسخه برقی و مدرن شاسیبلند خودروی معروف آلمانی G کلاس، در حال نزدیک شدن به خط تولید است. تصاویر منتشر شده از این خودرو، امکان آشنایی بیشتر مخاطبان با آن را فراهم میکند.
مرسدس اعلام کرده است که EQG، به عنوان بهترین خودروی بیراههنورد جهان شناخته می شود. این خودرو قابلیت های بسیار قوی در بیراههنوردی داشته و مرسدس دستاوردهای فناورانه پیشرفته این خودرو را نیز تحسین کرده است.
طراحی مرسدس EQG
تا حد زیادی، فرم ظاهری مدل مرسدس EQG شبیه به نمونه بنز درونسوز است که به زودی مورد بهروزرسانی قرار خواهد گرفت. با این حال، اصلاحات انجام شده قرار نیست به صورت جدیدترین نمونه را تغییر دهد.
یکی از ویژگیهای سنتی و مهم G کلاس یا زاپاس در صندوق، در مدل مرسدس EQG با شکل و روشی متفاوت تجربه شده است. در EQG، جعبه زاپاس که شکل یک مربع دارد، به عنوان یک محفظه قفلدار برای نگهداری اشیای کوچک بهکار گرفته شده است.
با نگاه دقیقتر میتوان به جزئیات دیگری نظیر طرح جدید رینگ ها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچه های هوا در گلگیرهای عقب پی برد.

کابین و امکانات مرسدس EQG
براساس تصاویر مخفیانه از کابین مرسدس EQG، طراحی بخش فرمان، کنسول و اهرم تعویض دنده تغییر کرده است. البته برخی از این تغییرات را میتوان در نسل جدید G کلاس نیز مشاهده کرد. اما دکمه G-Turn برای فعالسازی قابلیت چرخش درجا مشابه یک تانک، تنها در EQG موجود است.
مشخصات فنی مرسدس EQG
در حال حاضر، مرسدس اطلاعاتی درباره مشخصات فنی خودروی EQG منتشر نکرده است. اما انتظار میرود که این خودرو با چهار پیشرانه الکتریکی، قدرت و پایداری بالایی را به ماشیندهی عرضه کند.
باعث شده است که بخشی از برنامه های لیتیوم یون به سمت لیتیوم سولفور بروند. به روی پایپایی بودن سولفید لیتیوم در مقایسه با آند گرافیت، باعث شده است که باتری های سولفید لیتیوم در دو ساحت قابلیت قرار گیری داشته باشند.
مشتاقانه منتظر پاسخهای بسیاری درباره مدل برقی EQG مرسدس بنز هستند. اما متأسفانه هنوز نمیتوانیم به این سوالات جواب دهیم، زیرا مرسدس بنز اعلام کرده است که این خودرو در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. اما قطعاً این مدل جدید با داشتن تکنولوژیهای پیشرفته و ویژگیهای جدید، تجربه رانندگی را برای کاربران به کیفیت جدیدی خواهد رساند.
تجربه رانندگی مرسدس EQG
مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی معروف و با تاریخچهی طولانی، در طول سالها پیروی از روند جدید نشد. با این حال، شرکت خودروساز آلمانی تصمیم به حذف موتورهای داخلسوز و استفاده از موتورهای الکتریکی برای این خودرو نگرفته است.
علاوه بر هویت اشرافی، خودروی G کلاس به عنوان یک خودروی بیراههنوردی معروف است. بنابراین، منطقی است که همتای برقی آن یعنی خودروی EQG هم قادر به تسلط بر مسیرهای دشوار باشد. یک نمونه از این خودرو به منطقه کوهستانی فرانسه ارسال شده است تا توانایی خود را در مسیرهای سختتر اثبات کند.
ما مرسدس بنز EQG را در حالی مشاهده میکنیم که آقای Emmerich Schiller، یکی از مدیران مرسدس بنز، با آن رانندگی میکند. او توسط گروهی از مهندسان مرسدس همراهی میشود و بدنه این خودرو استتار شده است.
مدل EQG از مرسدس بنز ساختاری مستقل از شاسی دارد و از قطعات کولار کربن استفاده میکند تا موتور برقی و باتریها را در مقابل آسیبهای ناشی از آفرود محافظت کند.

پاراگراف به شکل زیر بازنویسی و بهبود یافته شود:
قرار نیست مرسدس بنز EQC قبل از سال 2024 معرفی شود. بنابراین، در حال حاضر مشخصات مربوط به موتور و ظرفیت باتری ما در دسترس نیست. احتمالاً ظرفیت باتری بیشتری از 108 کیلووات ساعت که در مدل قبلی وجود داشته است، در نظر گرفته شده است. به نظر میرسد نصب چهار موتور الکتریکی بر روی هر چرخ، بهترین گزینه برای استفاده بهینه از نیروی پیشرانه است. در نتیجه، میتوان پیش بینی کرد که EQG، قدرتی در حدود 600 تا 670 اسب بخار خواهد داشت.
احتمالاً با قراردادن این عوامل همراه با وزنی تقریباً 3 تنی از EQG، میتوان به شعاع حرکتی حدوداً 500 کیلومتر برای این خودرو دست یافت. همچنین، اگر باتری از جریان 350 کیلووات پشتیبانی کند، میتوان آن را در 30 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ کرد.

با وجود اینکه داشبورد EQG در حالتی مخفی قرار دارد، به نظر میرسد تا به حال هیچ تغییر جدیدی درباره G کلاس صورت نگرفته است، به جز بروزرسانی رابط کاربری MBUX. در این نمونه، یک دکمه وجود دارد که با فشار دادن آن، چرخهای سمت راست به سمت چپ میچرخد تا انجام دادن نوبت بر با این خودرو آسانتر شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.