![شما نمی توانید با BMW M3 بحث کنید]()
همه ما گاراژ محلها را میخواهیم با ماشینهایی که قایقها را بستهبندی میکنند، اما این هرگز در کارت نیست. برای اکثر افراد، ما یک جای پارک و نیاز به یک راه حل گلوله نقره ای داریم. که معمولا به خودرویی مانند BMW M3 منتهی می شود.
این خودرویی است که میتواند مایلها در بزرگراه کاهش یابد و پورشهها را به همان راحتی شکار کند. توانایی هر دوی آنها زیاد نیست، حتی با چهار در و گزینه گیربکس دستی کمتر. مشخصات سریع 2023 BMW M3 موتور Twin-Turbo 3.0-Liter Straight-Six خروجی 473 اسب بخار / 406 پوند فوت گیربکس شش سرعته دستی نوع محرک عقب چرخ محرک 0-60 مایل در ساعت 4.1 ثانیه قیمت طبق تست 86,745 دلار
ابتدا مشخصات برتر را ارائه خواهیم کرد، زیرا M3 شاسی بلند G80 چند سالی است که عرضه شده است. در فرم پایه، M3 مجهز به یک توربو دوقلو 3.0 لیتری شش سیلندر با 473 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور است. این آسیاب را با یک دستی شش سرعته جفت می کند. مجموعه مورد انتظار ارتقاء سیستم تعلیق و ترمز را نسبت به سری 3 کمتر، به علاوه یک مسیر عریض تر در جلو و عقب که مدیون چرخ ها و لاستیک های پهن تر است، دریافت می کنید. گلگیرهای سدان برای قرار دادن آن گوشت اضافی گشاد شده است.
مزایا: موتور شارژ سخت، بالانس شاسی عالی، در دسترس بودن گیربکس دستی.
M3 دارای بدنه منحصر به فرد تری است که شامل یک جفت توری کلیه است که مطمئناً در مورد آن نظر دارید. قیمت پایه برای سال 2024 76995 دلار است. تستر ما یک مدل باقیمانده 2023 بود که برچسب آن 86745 دلار بود. و اگر در مورد رنگ آن تعجب میکنید، آن مد خاکستری است، یک سایه قدیمی پورشه که از طریق برنامه فردی BMW با قیمت 3750 دلار در دسترس است.
چیزی که فوراً به انسان ضربه می زند، شاسی M3 است. به سختی می توان حدس زد که M3 جدید با چنگال عجیب و غریب جلوی خود چقدر خوب سوار می شود. اکثر خودروهای اسپورت به خوبی سوار نمی شوند، و اگر این کار را انجام دهند، به قیمت کیفیت سواری تمام می شود. اما در بزرگراههای بد لسآنجلس، سواری M3، اگرچه محکم است، اما به طرز شگفتآوری انعطافپذیر است، با چرخش زیاد چرخها و میرایی خوب کالیبرهشده.
و البته، تعادل هندلینگ کلاسیک BMW وجود دارد. یک M3 را در یک جاروی بلند بارگیری کنید، فرمان را در یک زاویه ثابت نگه دارید و به شما میآموزد که «روشن کردن دریچه گاز» به چه معناست. دریچه گاز را به آرامی نفس بکشید، و بینی با زیبایی به داخل می رود، در حالی که یک بالابر بزرگ باعث چرخش سریع می شود.
علاقه مندان به حق از وزن بالون خودروهای امروزی ابراز تاسف می کنند و M3 که 3840 پوند وزن دارد، نمونه بارز آن است. با این حال، M3 مانند ماشین سنگینی که هست رانندگی نمی کند. حتی در ترمزهای شدید، قسم میخورید که 500 پوند سبکتر از رقم ذکر شده است. بی ام و اینجا جادو کرده است. کادیلاک CT4-V بلکوینگ کیفیت سواری بهتری را در دمپرهای MagneRide ارائه میکند، اما مانند M3 نمیچرخد.
معایب: شیفتر لاستیکی، بدون کنترل فیزیکی تهویه مطبوع، گرانتر از کادیلاک CT4-V Blackwing
موتور هم یک هیولا است. اوج گشتاور وجود ندارد - فقط یک خط صاف از 2650 تا 6130 دور در دقیقه، و برخلاف بسیاری از موتورهای توربو، چرخش M3 فقط به خط قرمز 7200 دور در دقیقه می رسد. واکنش دریچه گاز بلافاصله احساس می شود. تاخیر توربو حداقل است.
ای کاش در مورد گیربکس دستی آنقدر درگیر نبودم. مطمئناً شش سرعته این خودرو را جذابتر میکند و من بسیار خوشحالم که به عنوان یک آپشن در دسترس است، اما در هر سناریویی گیربکس عالی نیست. درگیری کلاچ مبهم به نظر می رسد و کالیبراسیون دریچه گاز و دنده به گونه ای است که شروع صاف و انجام سریع تعویض دنده 1-2 متوالی دشوار است. شیفتر نیز عملکرد لاستیکی معمولی BMW را دارد.
خودکار عالی M3 Competition مسائل را پیچیده می کند. به اندازه چوب جذاب نیست، نه، اما برای انواع رانندگی کاملاً کالیبره شده است. من میخواهم کتابچه راهنمای کاربر را در اصل توصیه کنم، اما زمانی که خودکار در موارد بیشتری بهتر باشد، سخت است. صرفنظر از این، آنتروپی شرکتی ادامه دارد و ما وقتی M3 دستی از بین برود از دست خواهیم داد.
در غیر این صورت، تقصیر زیادی وجود ندارد. انتقال کنترل های تهویه مطبوع به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، تنظیمات را بی نهایت آزاردهنده تر می کند. جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی BMW به اندازه نسخه های قبلی شهودی نیست. کمک حفظ بین خطوط بیش از حد فعال است. سر و صدای جاده در آزادراه های بتنی برجسته است.
با باز یا بسته شدن اگزوز اسپرت صدای اگزوز چندان خوب به نظر نمی رسد. واقعا همین است. به نوعی ای کاش این تستر صندلیهای سطلی کربنی اختیاری، با پشتیبانی جانبی بسیار برتر و موقعیت رانندگی پایینترشان داشت، اگرچه گمان میکنم که بهسرعت از خم شدن در آنها و بیرون خزیدن روزانه از آنها خسته میشوم. سنج ها نیز می توانند خواناتر باشند. با این حال، فضای داخلی M3 فوقالعاده است، به خصوص با چرم قرمز کامل تزئین شده است (ظاهر کلاسیک M3 که به تاج و تخت قرمز رنگ E30 برمیگردد).
من این M3 را برای یک هفته در حالی که برای مدرسه مسابقه BMW در کالیفرنیای جنوبی بودم [لینک اینجا] داشتم و بیش از 500 مایل را روی کیلومترشمار گذاشتم و تقریباً هر کاری را که میخواهید در M3 انجام دهید انجام دادم. تنها کاری که انجام ندادم این بود که آن را به یک پیست مسابقه بردم، اما در مدرسه، M3 های دیگری وجود داشت که لاستیک ها را از آن جدا می کردند.
در همه موارد، یافتن موقعیتی که M3 در آن کار نکند، سخت است. با این حال، هنگام رانندگی سخت در بهترین حالت خود قرار دارد. در کوههای بالای صحرای پالم، با تغییر سیستم هر خودرو به حالت «اسپرت»، M3 شبیه یک نژاد اصیل به نظر میرسد، هرچند که طبق تعریف اینطور نیست. به نظر سفت، آماده پاره شدن است، با شاسی دلبر و موتوری قوی که کار در جاده های دره را آسان می کند. و در پیست، با وجود اسب بخار زیاد و دیفرانسیل عقب، سریع و قابل دسترس است.
سدان های لوکس بهتری وجود دارد و خودروهای عملکرد بهتری نیز وجود دارد. اما این روشی است که M3 بسیاری از رشته های متفاوت را در چنین سطح بالایی ترکیب می کند که آن را بسیار جذاب می کند.
شاید بزرگترین مشکل M3، رقیب آن، کادیلاک CT4-V Blackwing باشد. شاسی کادیلاک به همان اندازه خوب است، و در حالی که BMW موتور زیباتری دارد، بلک وینگ با گیربکس دستی برتر و تجربه رانندگی جذابتری در مجموع مقابله میکند. به علاوه با قیمت پایه 62,390 دلار، بسیار ارزان تر نیز هست. و اگر میتوانید بدون دربهای عقب اضافی زندگی کنید، M2 خود بیامو خیلی کمتر از M3 نیست. علاوه بر این، رانندگی با آن ارزان تر و زیباتر است.
با توجه به قدرت رقبای خود، برای من، M3 زمانی که به سراغ Competition xDrive چهار چرخ متحرک می روید، بیشترین حس را دارد. یک محور جلوی محرک، M3 را به چیزی شبیه به یک قاتل ابرخودروی تمام آب و هوا، یک GT-R چهار در یا 911 توربو با بودجه کم تبدیل می کند. با این حال من نمی توانم وانمود کنم که این M3 دستی ماشین خنک تری نیست.
همانطور که به راه حل های یک خودرو مربوط می شود، M3 بدون توجه به اینکه چگونه آن را سفارش می دهید، همان جاست. حتماً برای یکی در گاراژ محل خود جا باز کنید.
اطلاعات بیشتر در مورد BMW M3 BMW M3 Touring Vs. مسابقه M8 درسی در مسابقه درگ در هوای مرطوب است خراب شدن موتور BMW M3 عواقب مشکوک به چرخش بیش از حد را نشان می دهد