
دو رقیب ایتالیایی دیرینه، لامبورگینی و فراری، به تازگی وارد بازار خودروهای شاسیبلند شدهاند. مدل اوروس از لامبورگینی با استقبال خوبی همراه بوده و فروش لامبورگینی به شدت افزایش یافته است. اما فراری پورسانگوئه، اولین مدل شاسیبلند فراری، نتوانست با استقبال بالایی از سوی علاقمندان به فراری همراه باشد و کارخانه تولید آن فقط تا ۲۰ درصد ظرفیت خود را فعلا استفاده میکند.
شرکت تیونینگ Pogea Racing به تازگی تغییرات کاربردی را برای پورسانگوئه ارائه کرده است. این شرکت، یک تیونر آلمانی است که در تغییر و اصلاح مدلهای آلفارومئو و آبارث تخصص دارد و برخی از ماشینهای فراری را نیز تغییر میدهد. تجربه آن به ۲۵ سال میرسد و حرفهای است.

این مدل اصلاح شده به رینگهای ۲۳ اینچی جلو و ۲۴ اینچی عقب مجهز شده است و گلگیرهای آن برآمده شده است. البته Pogea Racing اولین تیونری نیست که پورسانگوئه را سفارشی میکند. قبلاً شرکت کارلکس دیزاین پروژه دو رنگ خود را رونمایی کرده بود.
این سفارشی آخرین نمونه از یک خودروی هاچبک است و از مواد فیبرکربن برای ساخت بدنه استفاده میکند. طراحی آن استوانهای با خروجی اگزوز چهارگانه است که به خودروی کوروت Z06 اشاره میکند. از طرفی، برای بخش عقب این خودرو از یک دیفیوزر تهاجمی استفاده شده است. این کیت بدنه به صورت دیجیتال ارائه میشود و تنها پس از ثبت سفارش، تولید میشود.

تیونر اعلام کرده است که در حال حاضر در حال توسعه موتور ۱۲ سیلندره با سیستم تنفس طبیعی است که قدرت آن را بهبود میبخشد و در آینده نسخه ۸۲۰ اسب بخاری آن را معرفی خواهند کرد. هرچند گشتاور این پیشرانه مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد بیشتر از 715 نیوتنمتر در نسخه استاندارد خواهد بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.