
بعد از یک دهه از معرفی نخستین مدل یاماها MT-09 در سال 2013، مدل 2024 با بهبود و ارتقا تجهیزات و تغییرات بزرگی در طراحی منتظر خبرهای خوشایند برای سال آینده است. این تغییرات شامل بهروزرسانی صندلیها، سیستم تعلیق، ترمز و مخزن سوخت است.
مشخصات فنی یاماها MT-09
از نظر فنی، هیچ تغییر خاصی در بخش پیشرانه مشاهده نمیشود؛ به بیان دیگر، پیشرانه Crossplane CP3 با حجم 890 سیسی و سه سیلندر مستقیماً به کار گرفته شده است. این پیشرانه، استاندارد یورو 5 Plus را پشتیبانی میکند و مطابق یاماها، توانایی تولید توان حدود 119 اسببخار در 11 هزار دور در دقیقه و گشتاور حدود 93 نیوتنمتر در 7 هزار دور در دقیقه را داراست.
یک گیربکس دستی 6 سرعته با سیستم کمکی کلاچ به نمونهای جدید از شیفترهای بالا و پایین مجهز شده است. این گیربکس توانایی انتقال نیرو را از طریق زنجیر به چرخ عقب دارد.
سایر امکانات یاماها MT-09
با همترازی با ویژگیهای مخزن سوخت ، شبکههای آکوستیک به صورت خاص برای علاقهمندان به موتورسیکلتهای یاماها طراحی شدهاند. هدف اصلی این شبکهها افزایش و برجسته کردن صداهای فرکانس بالا در سرعتهای بالاتر میباشد.
نسخه جدید یاماها MT-09 با ارائه پنل ابزار TFT رنگی 5 اینچی بهبود یافته است. این پنل ابزار قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را برای ناوبری بهبود داده و از طریق رابط کاربری اختصاصی Yamaha MyRide قابل دسترسی است. علاوه بر این، این صفحه نمایش همچنین یک سیستم ناوبری کامل نقشه را با استفاده از برنامه Garmin StreetCross فراهم می کند.

دکمههای جدید روی فرمان امکان انتخاب سه حالت رانندگی استریت، اسپرت و باران را بهبود داده است. این امکان به وسیلهٔ یک واحد اندازهگیری شش محوره (IMU) فراهم شدهاست، که ایدهٔ آن از سوپربایک R1 الهام گرفته شده است. با استفاده از این IMU، سه سطح کنترل کشش در موتورسیکلت ارائه میشود تا بتوان لغزش روی چرخهای جلو و ترمز را بهبود بخشید. همچنین، برای کنترل لغزش در چرخهای عقب، یک تنظیمکننده به نام BSR نیز وجود دارد که با محدود کردن گشتاور پیشرانه، قفل شدن چرخ عقب را در هنگام ترمزهای شدید جلوگیری میکند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.