
سوزوکی با معرفی نسخه 2024 موتورسیکلت GSX-S1000GS، مسیر جدید خود را آغاز کرده است. این نسخه جدید از موتورسیکلت GSX-S1000GS به عنوان یک کراساور-تورر شگفتانگیز معرفی شده و تحولات بسیاری در طراحی و تکنولوژی آن صورت گرفته است، از جمله استفاده از سیستم تعلیق الکترونیکی نیمه فعال که از نگاه فنی یک جوانب نوآوری را به خود دارد.
طراحی سوزوکی GSX-S1000GS
با توجه به کراساوری کلمه GSX-S1000GS، میتوان گفت که این مدل کمی بلندتر از گویندگان دیگری است که یک اسپرت-توررو را نمایندگی میکند. دلیل این امر این است که هندلینگ در نسخه جدید به سمت رانندگی در جاده متمرکز شده است. به طور واقع، نسخه GT وظایف آفرود را به مدل همراه خود یعنی V-Storm 1000 منتقل کرده است.
در این مورد، یک موتورسیکلت در حال پیمودن یک مسیر است که قبلاً توسط رقیبی سخت به نام بامو موتوراد S1000XR پیموده شده است. مدلهای دیگری که میتوانند به عنوان رقبایی درنظر گرفته شوند، YAMAHA Tracer 9GT+ و Kawasaki Versys 1000 هستند.

مشخصات فنی سوزوکی GSX-S1000GS
تمرکز سوزوکی در مورد مدل جدید 999 سیسی K5 خود روی رانندگی در جاده است. این موتورسیکلت با امکانات بلوک جدید خود را معرفی می کند. علیرغم اینکه اطلاعاتی در مورد قدرت خروجی این موتورسیکلت منتشر نشده است، اگر از مدل GSX-S1000GT برای برآورد استفاده کنیم، می توان انتظار داشت که این محصول حدود 152 اسب بخار قدرت در 11 هزار دور در دقیقه و 106 نیوتن متر گشتاور در 9250 دور در دقیقه را فراهم کند.
بدون شک، یکی از اصلیترین ویژگیهای فنی این محصول، سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی سوزوکی (SAES) است که در چهار حالت حرکتی کنترل شده استفاده میشود؛ به عبارت دیگر، حالتهای H (سخت)، M (متوسط)، S (ملایم) و U (سفارشی)، و تنظیمات براساس شرایط سواری انجام میشود.
برای اولین بار، شرکت از یک سیستم تطبیقی جاده به نام SRAS در این دسته از موتورسیکلها استفاده کرده است. این سیستم، توانایی کنترل حرکت روی سطوح مختلف مانند سنگفرش و جادههای ناهموار را داراست و علاوه بر این، توانایی بهتری در جذب ضربه داشته و حساسیت بیشتری را نسبت به سیستمهای قبلی ارائه میدهد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.