پورشه ماکان توربو 2024 دارای 630 اسب بخار تمام الکتریکی است

مقالات خودرویی
پورشه ماکان توربو 2024 دارای 630 اسب بخار تمام الکتریکی استپرفروش‌ترین مدل پورشه، ماکان، برقی می‌شود. این برند آلمانی به تازگی از کراس اوور EV جدید خود در دو مدل ماکان 4 با قدرت 402 اسب بخار و ماکان توربو 630 اسب بخاری رونمایی کرد. این مسأله مهمی است. زیربنای نسل دوم Macan پلتفرمی است که با همکاری آئودی ساخته شده است. این پلتفرم که Premium Platform Electric (PPE) نامیده می شود، از معماری الکتریکی 800 ولتی استفاده می کند و پایه ای برای آئودی A6 و Q6 EV و احتمالاً یک پورشه کاین تمام الکتریکی خواهد بود. باتری از سلول های لیتیوم نیکل منگنز کبالت استفاده می کند که در 12 ماژول چیده شده اند و ظرفیت خالص 95 کیلووات ساعت (100 کیلووات ساعت ناخالص) دارند. پورشه اولین خودروسازی بود که یک خودروی الکتریکی تولیدی 800 ولتی با تایکان ساخت و این معماری ولتاژ بالاتر باعث کاهش مصرف مس و سرعت شارژ سریع‌تر می‌شود. یک شارژر DC 800 ولتی پیدا کنید و Macan می تواند تا 270 کیلو وات شارژ شود. اگر به یک شارژر 400 ولتی وصل کنید، بسته باتری به طور موثر به نصف تقسیم می شود و به صورت موازی شارژ می شود و زمان شارژ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. هر دو Macan 4 و Macan Turbo از موتورهای سنکرون با آهنربای دائمی در هر محور استفاده می کنند و موتور عقب 180 درجه می چرخد ​​تا از توزیع وزن کمی در عقب اطمینان حاصل شود. در ماکان 4، 402 اسب بخار و 479 پوند فوت ترکیب می شوند، در حالی که در ماکان توربو، شما 630 اسب بخار قدرت و 833 پوند فوت گشتاور دریافت می کنید. (همه این ارقام با "Overboost" به دست می آیند، که فقط برای مدت محدودی در هنگام استفاده از Launch Control در دسترس است.) پورشه در مورد شتاب گفت که Macan 4 می تواند از 0-60 مایل در ساعت در 4.9 ثانیه حرکت کند، در حالی که توربو این کار را انجام می دهد. در 3.1 ثانیه حداکثر سرعت به ترتیب 136 و 161 مایل در ساعت است. موتور عقب نیز گیربکس دو سرعته مورد استفاده در تایکان را کنار می‌گذارد زیرا پورشه تنها با کاهش دنده توانست به اهداف پرسرعت و شتاب خود ضربه بزند. گیربکس کردن جعبه دنده چند سرعته نیز به کاهش وزن و کاهش تلفات پیشرانه کمک می کند، که هر دو به بازده کلی کمک می کند. با این حال، مانند تایکان، ماکان جدید حالت رانندگی با یک پدال را ارائه نمی دهد، در عوض اکثریت قریب به اتفاق ترمزهای احیاکننده را از طریق پدال ترمز مدیریت می کند. بسته به وضعیت شارژ باتری، Macan EV می تواند تا 240 کیلووات انرژی را در ترمزگیری بازسازی کند. ارقام محدوده EPA هنوز اعلام نشده است. سیستم تعلیق توسط چند لینک جلو و عقب است. طراحی سیستم تعلیق جلو مانند یک مجموعه دو جناغی با استخوان جناغی بالایی است که به دو پیوند تقسیم شده است که محور فرمان را بیشتر به سمت بیرون حرکت می دهد. هر دو نسخه استاندارد با فنرهای بادی و دمپرهای تطبیقی ​​مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) عرضه می شوند. جدید برای Macan یک سیستم فرمان چرخ عقب اختیاری است که چرخ‌های عقب را تا پنج درجه به داخل یا خارج از فاز با جلو می‌چرخاند. چرخاندن چرخ‌ها در جهت مخالف به مانور دادن خودرو در سرعت‌های پایین کمک می‌کند، در حالی که حرکت عقب با جلو باعث افزایش عملا فاصله بین دو محور در سرعت بالا می‌شود و ثبات را افزایش می‌دهد. از نظر طراحی، پورشه معمولی است - تکامل، نه انقلاب. شکل و تناسبات کوپه‌مانند متمایز ماکان همچنان باقی مانده است، اگرچه در جلو، چراغ‌های روز جدید به سبک تایکان وجود دارد. چراغ های جلو به سمت پایین سپر جلو حرکت می کنند و کاپوت تاشوی متمایز Macan گازی اکنون از بین رفته است. با این حال، کاپوت پایین‌تر است، زیرا هیچ موتوری در زیر آن وجود ندارد، فقط یک صندوق عقب کوچک اضافی برای کابل‌های شارژ و موارد مشابه وجود دارد. پورشه همچنین به لطف استفاده از عناصر آیرودینامیکی فعال مانند اسپویلر عقب قابل نصب، به علاوه فلپ‌هایی در قسمت جلو و پوشش زیر بدنه، ضریب درگ پایین 0.25 را مدعی است. در حالی که فاصله بین دو محور 3.4 اینچ بیشتر از Macan قبلی است، با 113.9 اینچ، خود خودرو در کل تنها 2.3 اینچ بلندتر است. با عرض 84.7 اینچ، همچنین 2.1 اینچ پهن تر از نسخه گازی است. فضای داخلی شبیه دیگر مدل‌های پورشه است، مانند کاین تازه تازه‌سازی شده و نسل سوم پانامرا. یک مجموعه گیج تمام دیجیتال با صفحه نمایش منحنی منظم و در وسط، یک صفحه نمایش عریض که جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه را اجرا می کند، وجود دارد. مطابق با زمان، این infotainment برنامه های محبوبی مانند Spotify و YouTube را اجرا می کند. همچنین یک صفحه نمایش سرنشین اختیاری و یک نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده نیز وجود دارد. پورشه برنامه ریزی مسیر بهتر را با توقف شارژ برای سیستم ناوبری داخلی پیشنهاد می کند. اما با وجود این همه جدید بودن، سنت گرایان از یافتن کنترل های فیزیکی HVAC و یک دکمه تنظیم صدا در کنسول مرکزی خوشحال خواهند شد. 32 عکس همه اینها هزینه دارد. Macan 4 از 80450 دلار شروع می شود که تقریبا 19000 دلار بیشتر از مدل پایه احتراق داخلی است. قیمت توربو 106950 دلار است که 18500 دلار بیشتر از GTS فعلی است. انصافاً، هر دو مدل ماکان EV عملکرد بسیار بیشتری نسبت به همتایان بنزینی خود ارائه می دهند، اما اینها برای خودرویی که قبلاً بسیار گرانتر از رقبای خود بود، جهش های بزرگی است. با این حال، مانع ورود به موتورهای الکتریکی پورشه را از ۹۲۵۵۰ دلار فعلی برای تایکان با محرک عقب پایه کاهش می‌دهد. پورشه برای مدتی به تولید نسل اول Macan با موتور گازی برای بازار ایالات متحده ادامه خواهد داد. تولید آن مدل برای اروپا به دلیل مقررات جدید امنیت سایبری اتحادیه اروپا به پایان رسیده است، اما پورشه همچنان می تواند آن را در اینجا بفروشد. این باید انتقال از گاز به برق را آسان کند، اما اشتباه نکنید، پورشه در حال برق رسانی به ماکان نشان می دهد که خودروساز به کجا می رود. اطلاعات بیشتر در مورد پورشه سیستم تعلیق پورشه 911 در صخره در اصل برای خودروی 919 Le Mans ساخته شده بود.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ