![انتقاد هوندا از سدان های برقی چینی به دلیل داشتن طرح های سطحی]()
دورانی که خودروهای چینی مایه خنده صنعت خودروسازی بودند، گذشته است. نه تنها کیفیت در سال های اخیر به شدت بهبود یافته است، بلکه طراحی ها نیز بهبود یافته است. آنقدر طول کشید تا کپی مدل های جهانی را متوقف کنند و به چیزی برسند که به نظر تکراری نباشد. با این حال، هوندا معتقد است که هنوز جای پیشرفت وجود دارد.
در مصاحبه ای با Automotive News Europe، مدیر خلاق و مدیر کل بخش طراحی e-mobility هوندا به طرز وحشیانه ای صادق بود. دایسوکه تسوتاموری در مورد سدان های برقی گفت: "در چین، شما شاهد اصلاحات بیشتر در این نوع استایل بوده اید. اما بسیار سطحی است. تصفیه شده اما سطحی. هوندا می خواست چیزی ساده تر و ضروری تر ارائه دهد. " Honda Saloon EV Concept 10 عکس 2024
اشاره او به این EV هیجان انگیزی بود که در ابتدای سال در نمایشگاه Consumer Electronics مشاهده کردیم. کانسپت گوهای شکل که بهطور غیرقابل تصور «سالون» نامیده میشود، نسخه تولیدی آن در آمریکای شمالی در سال 2026 تولید میشود. به گفته تسوتاموری، نمایشگاه CES از لاسوگاس با شکل شیک خود دارای «عامل شگفتانگیز» است.
با توجه به بیانیه ای که توسط طراح Toshinobu Minami در مصاحبه با Autocar ارائه شد، مدل بعدی جاده ای، اگرچه مفهومی است، 90 درصد از استایل را حفظ خواهد کرد. قابل پیشبینی است که درهای تماشایی gullwing نمیتوانند برش را ایجاد کنند، اما صفحه جلویی ممکن است زنده بماند.
کانسپت Honda Saloon 2024
کانسپت هوندا کیوامی 2003
اگر هوندا سالون کمی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که کیوامی شبح مشابهی داشت. این بدان معنا نیست که این دو به هم مرتبط هستند زیرا مفهوم دیگر بیش از 20 سال قدمت دارد و در سال 2003 در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درآمد. تسوتاموری اعتراف کرد که طراح نمادین مارچلو گاندینی منبع الهام بوده است. این طراح خودرو متولد تورین، یکی از زیباترین خودروهای تاریخ، لامبورگینی میورا را به تصویر کشیده است. او همچنین روی Countach، Diablo و Lancia Stratos به همراه خودروهای دست یافتنی تری مانند BMW سری 5 (E12)، فیات X1/9 و فولکس واگن پولو اصلی کار کرد.
در صحبت درباره مارچلو گاندینی، تسوتاموری به ANE گفت: "من او را دوست دارم و به او احترام می گذارم، اما می خواستیم ارزش های هوندا را به روشی جدید منعکس کنیم." این کانسپت Saloon مدلی تولیدی را پیشبینی میکند که روی یک پلتفرم الکتریکی اختصاصی قرار دارد که زیربنای خط تولید خودروهای الکتریکی «سری 0» خواهد بود. طبق بیانیه مطبوعاتی هوندا، این سدان کم ارتفاع به عنوان مدل پرچمدار عمل می کند و هدف آن ارائه یک فضای داخلی شگفت آور جادار است.
هنوز نامی برای این خودرو تعیین نشده است، اما ما امیدواریم چیزی اصلی تر از "سالون" باشد. طراح Toshinobu Minami گفته است که ممکن است به جای علامت الفبایی غیرقابل تصوری که برای کراس اوور e:NY1 استفاده می شود، نام واقعی داشته باشد. در همین حال، خودروساز ژاپنی اخیراً شایان ستایش ترین خودروی برقی خود، هوندا ای هاچ بک کوچک را حذف کرده است.
هوندا این روزها چه می کند؟ هوندا میگوید که پرلود جدید «اسپرتترین و سرحالترین خودرو» نخواهد بود.