![رئیس تویوتا سوزوکی جیمنی خود را به نمایشگاه خودرو آورد]()
اگر علاقه مندان به خودرو می توانستند کشور خود را بسازند، آکیو تویودا به احتمال زیاد به اتفاق آرا به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شد. مدیرعامل سابق تویوتا موتور محرک بسیاری از خودروهای سرگرم کننده ای بوده است که تحت پرچم Gazoo Racing معرفی شده اند. اگرچه نوه موسس این شرکت اساساً برای همیشه با تویوتا بوده است، اما از خودروهای برندهای دیگر نیز لذت می برد.
تصور کنید سردرگمی او در سالن خودرو توکیو 2024 که در غرفه تویوتا سوزوکی داشت، ایجاد کرد. نه هر سوزوکی، بلکه مورد علاقه اینترنت – جیمنی. این یکی از پنج وسیله نقلیه در گاراژ موریزو در اوایل این ماه در نمایشگاهی بود که در پایتخت ژاپن برگزار شد. اگر با «موریزو» آشنا نیستید، این تغییر روحیه آکیو تویودا در هنگام مسابقه اتومبیلرانی است. تویوتا در مجله تویوتا تایمز توضیح کاملی در مورد اینکه این نام از کجا آمده است.
به همان اندازه که رئیس جیمنی را دوست دارد، نسخه مهندسی شده با نشان اتفاق نمی افتد. طبق گزارشها، تویوتا میخواست نسخهای از شاسیبلند دوستداشتنی خود را به فروش برساند، اما سوزوکی پاسخ منفی داد. بر اساس بیانیه یکی از مدیران شرکت در مصاحبه با Autocar India، شرکت کوچکتر از این دو خودروساز ژاپنی تصمیم خود را با بیان اینکه جیمنی عمیقاً در DNA سوزوکی ریشه دارد، انگیزه داد: "مثل این است که از تویوتا بخواهیم به ما اجازه دهد لندکروزر را مهندسی کنیم." .
از سال 2017، تویوتا و سوزوکی به عنوان بخشی از یک اتحاد تجاری برای تقسیم هزینهها، روی پروژههای متعددی با هم کار میکنند. در واقع، تویوتا حتی 4.9 درصد از سهام سوزوکی را پس از یک توافق متقابل که به سوزوکی اجازه داد تا 0.2 درصد از سهام تویوتا را به دست آورد، در اختیار دارد.
جیمنی در کنار یک کرولا GR اصلاح شده و iQ GRMN مبهم به نمایش گذاشته شد. دومی فقط در ژاپن فروخته شد، جایی که 100 دستگاه در سال 2009 ساخته شد. چند سال بعد، iQ GRMN Supercharged با یک سوپرشارژر (بله، حدس زدید) وارد شد که موتور 1.33 لیتری را 27 اسب بخار و قدرت 41 افزایش داد. پوند فوت (56 نیوتن متر) به قدرت 120 اسب بخار و 128 پوند فوت (174 نیوتن متر). عکس 42 مفهومی لکسوس LBX Morizo RR 2024
لکسوس LBX Morizo RR مفهومی که در سالن خودرو توکیو معرفی شد، اولین نمونه غیر تویوتا بود که از موتور سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس و GR کرولا استفاده کرد. آسیاب 1.6 لیتری 300 اسب بخار و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) تولید می کند که از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید تویوتا از یاریس 2024 GR به جاده ها تحویل داده می شود. این خودروی مفهومی در حال حاضر یک محصول منحصربهفرد است، اما نشان میدهد که آکیو تویودا علاقه زیادی به SUVهای پرفورمنس دارد.
با صحبت از آن، گاراژ موریزو میزبان یک SUV قرن جذاب GRMN با درهای عقب کشویی الکتریکی شبیه به مینی ون بود. شاسیبلند لوکس تویوتا با بدنه تهاجمیتر و فیبر کربن رفتاری اسپرت دریافت کرده است. مشخص نیست که آیا این شرکت قصد تولید این مدل را دارد یا خیر. برای یادآوری، آکیو تویودا چند سال پیش با یک سدان سدان GRMN وارد پیست شد.
جیمنی تنها محصول خارج از امپراطوری تویوتا/لکسوس نبود، زیرا علاوه بر پنج خودرویی که نام بردیم، یک اسکوتر یاماها وینو نیز وجود داشت. آکیو توضیح میدهد که او واقعاً یک وسپا میخواست، اما آنها گران بودند و در عوض تصمیم گرفت به یک Vino کارکرده با لاستیکهای فرسوده و گلگیر ترکدار بسنده کند. با این حال، وقتی او برای برداشتن اسکوتر آمد، فروشنده آن را با یک اسکوتر جدید جایگزین کرده بود.
رئیس تویوتا اشاره میکند که او تمام خودروهای خود را از نمایندگیها مانند مردم عادی خریداری کرده است، بدون اینکه انتظار برخورد خاصی از سوی فروشندگان داشته باشد. با این حال، او بعداً اعتراف کرد که از موقعیت رده بالای خود در شرکت برای کاهش صف و خرید خودروهای GRMN استفاده کرده است:
من از آنها التماس می کنم که فقط یکی برای من بگیرند و به زور وارد من شوند. بگذارید تا این حد از امتیازم سوء استفاده کنم.
از آکیو پرسیده شد که او چند خودرو دارد، و در حالی که هرگز آنها را شمرده بود، گفت که چند خودروی نسخه محدود، به ویژه مدل های GRMN دارد.
آکیو تویودا میخواهد ماشینهای سرگرمکننده پیروز شود: رئیس تویوتا اذعان میکند که میترسد شرکت بتواند به حالت "معمولی" خود برگردد رئیس تویوتا ظاهراً پیشنهاد میکند که Celica در حال بازگشت است