![رئیس تویوتا از انتقال کامل به تحرک الکتریکی سؤال می کند]()
در طی یک رویداد تجاری اخیر، آکیو تویودا، رئیس تویوتا، اعتقاد خود را ابراز کرد که خودروهای برقی باتری دار به حداکثر سهم بازار 30 درصد خواهند رسید، در حالی که مابقی بین خودروهای هیبریدی، خودروهای سلول سوختی هیدروژنی و خودروهای سوخت سوز سنتی تقسیم خواهد شد. تویودا، نوه موسس این شرکت، بر اهمیت انتخاب مشتری و استقلال در تصمیم گیری در مورد آینده صنعت خودرو تاکید کرد.
در طول این رویداد، اظهارات منتشر شده در پلت فرم رسانه ای خود تویوتا به نقل از تویودا می گوید: "با توجه به اینکه یک میلیارد نفر در جهان بدون برق زندگی می کنند، محدود کردن انتخاب ها و توانایی آنها برای سفر با ساخت خودروهای گران قیمت راه حلی نیست." وی در ادامه تاکید کرد که تصمیم گیری در مورد انواع خودرو باید توسط مشتریان انجام شود تا ملاحظات نظارتی یا سیاسی.
مصاحبههای اخیر تویودا: رئیس تویوتا اذعان میکند که میترسد شرکت به حالت عادی برگردد.
تویودا در نشریه شرکت اظهار داشت: «موتورها مطمئناً باقی خواهند ماند. اظهارات رئیس همچنین در مورد پیشبینیهای وی برای بازار ایالات متحده، جایی که رشد سهم بازار خودروهای برقی کندتر از حد انتظار بوده است، شفافیت ارائه نکرد.
رویکرد تویوتا به خودروهای الکتریکی در مقایسه با برخی از همتایان صنعتی خود به طور قابل توجهی محافظه کارانه بوده است. تعهد ثابت این شرکت به فناوری هیبریدی پیشگام خود، با این باور که رویکرد یک اندازه مناسب برای همه ممکن است برای همه بازارها و ترجیحات مصرف کننده مناسب نباشد، زمینه را برای انتقال دقیق تر آن به تحرک با باتری فراهم کرده است. این موضع محافظهکارانه نشاندهنده توجه عملگرایانه شرکت به زیرساختهای انرژی جهانی، نیازهای مشتریان، و طول عمر ناوگان خودروهای موجود است که روند غالب به سمت تغییر سریع و انحصاری به سمت نیروی محرکه الکتریکی را به چالش میکشد.
حدود یک سال پیش، تویودا، مدیرعامل وقت تویوتا، اعلام کرد که سبز شدن شامل تبدیل خودروهای احتراقی موجود به خودروهای الکتریکی یا ماشینهای هیدروژنی نیز میشود. چند هفته قبل از آن مصاحبه، شرکت ژاپنی دو کانسپت AE86 را در سالن اتوموبیل توکیو به نمایش گذاشت و مکالمات سبزتر خودروهای قدیمی را به نمایش گذاشت. اولی از یک پیشرانه هیدروژنی با منبع Mirai استفاده کرد، در حالی که دیگری از یک موتور الکتریکی که از یک هیبریدی Tundra و یک بسته باتری از یک پریوس پلاگین هیبریدی استفاده می کرد.