![گلف جدید فولکسواگن دارای سبک، قدرت بیشتر و دکمههای بیشتر است]()
فولکس واگن به خودروی کامپکت نمادین خود چهره ای ظاهر می دهد. Mk8.5 Golf برای رقابتی ماندن در بخش تحت سلطه کراس اوورها، با طراحی بیرونی تیزتر، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و برخی بهبودهای مکانیکی بسیار مورد نیاز، همه چیز را ادویه می کند. در حالی که ایالات متحده فقط GTI و Golf R را دریافت می کند، گلف استاندارد همچنان در سبک های بدنه هاچ بک و واگن در سراسر اروپا در دسترس خواهد بود.
فولکس واگن گلف به روز شده را در چندین رنگ به نمایش می گذارد. این هاچ بک در فرم های هیبریدی پلاگین eHybrid و GTE و همچنین GTI مقیم آمریکا عرضه می شود. حالت کاربردی تر Variant در ظاهر R-Line نشان داده شده است. تنها مواردی که در خط تولید غایب هستند R چهار چرخ متحرک و دیزل عملکرد GTD هستند.
بزرگترین تغییرات بیرونی، چراغهای LED بازطراحیشده هستند، با گلفهای گرانتر که دارای چراغهای جلوی تمام الایدی با نشان روشن فولکسواگن هستند. با هزینه اضافی، مشتریان میتوانند یک راهاندازی LED ماتریسی پیچیدهتر با پرتو بالا تقریباً دو برابر قدرتمندتر از نور بالا معمولی انتخاب کنند. در عقب، چراغهای عقب شیکتر دارای گرافیک سهبعدی با سه الگوی قابل انتخاب هستند - مشابه آنچه آئودی در برخی از مدلهای خود ارائه میکند.
با فیس لیفت گلف، فولکسواگن چهار رنگ جدید متالیک (آبی کریستالی یخی، آبی شقایق، نقرهای صدفی، مشکی گرنادیلا) و پنج طرح چرخ آلیاژی از 16 تا 19 اینچ اضافه میکند. هر سطح تریم موجود (Golf، Life، Style، R-Line، GTE، و GTI) دارای سپرهایی بهروز شده است و تمام مدلهای کلاس Style بالا سقف مشکی دارند.
با انعکاس گلف پیش از فیس لیفت، دو سبک بدنه کاربردی تر در مشخصات eHybrid، GTE و GTI ارائه نمی شوند. امیدواریم که واگن عملکرد گلف R Variant ادامه یابد.
فولکسواگن قبلاً کابین بهروزرسانیشده را در اوایل ماه جاری در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته بود. بله، هات هاچ در حال بازگشت به دکمههای معمولی روی فرمان است، و باید همان داستان گلف R باشد. مهم است که توجه داشته باشید که مدلهای کمتر گلف Mk8 که در اروپا فروخته میشوند، با کنترلهای سنتی عرضه میشوند و تنها مدلهای گرانتر از آن استفاده میکنند. کلیدهای حساس به لمس خسته کننده
فیس لیفت فولکس واگن گلف نوع R-Line 2024 (مدل اروپایی)
فیس لیفت فولکس واگن گلف GTI 2024 (مدل اروپایی)
بزرگترین تغییر در داخل، سیستم اطلاعات سرگرمی نسل بعدی با صفحه نمایش بزرگ به سبک تبلت است که اندازه آن در گلف های ارزان تر 10.4 اینچ و در مدل های گران تر 12.9 اینچ است. لغزنده های مخوف برای کنترل سیستم تهویه مطبوع هنوز وجود دارد، اما آنها (بالاخره!) روشن هستند. یک هدآپ نمایش اختیاری نیز در دسترس خواهد بود.
گلف سطح پایه به یک واحد بنزینی 1.5 TSI با قدرت 113 یا 148 اسب بخار مجهز خواهد شد که هر دو قدرت را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به محور جلو می فرستند. یک نسخه هیبریدی ملایم از همان موتور، با نام 1.5 eTSI، خروجی های یکسانی دارد اما منحصراً با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه عرضه می شود.
اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید، یک 2.0 TSI بزرگتر با 201 اسب بخار و یک DSG هفت سرعته وجود دارد. جالب اینجاست که هیچ اشاره ای به موتور سه سیلندر کوچکتر 1.0 TSI که قبلاً روی ارزان ترین گلف پیش از فیس لیفت ارائه می شد، وجود ندارد.
در سمت دیزلی، 2.0 TDI آزمایش شده قرار است 113 اسب بخار قدرت و شش سرعته دستی یا 148 اسب بخار و DSG هفت سرعته داشته باشد. هر دو نسخه مشعل روغنی فقط دیفرانسیل جلو هستند.
فیس لیفت فولکس واگن گلف eHybrid 2024 (مدل اروپایی)
فیس لیفت فولکس واگن گلف GTE 2024 (مدل اروپایی)
کسانی که دیزلی نمی خواهند همچنان می توانند eHybrid با 201 اسب بخار قدرت، DSG شش سرعته و دیفرانسیل جلو را تهیه کنند. مدل برقی شده از یک بسته باتری لیتیوم یونی بزرگتر (از 10.6 کیلووات ساعت تا 19.7 کیلووات ساعت) استفاده می کند که برای برد الکتریکی تا 62 مایل (100 کیلومتر) مناسب است. گلف eHybrid قبلی حداکثر برد 50 مایل (80 کیلومتر) داشت.
مدل پلاگین هیبریدی اکنون از شارژ AC با 11 کیلووات (به جای 3.6 کیلووات) پشتیبانی می کند و می تواند تا 50 کیلووات شارژ مستقیم داشته باشد، در این صورت 25 دقیقه طول می کشد تا باتری از 10٪ به 80٪ برسد. . فولکس واگن تخمین میزند که با شارژ کامل باتری و باک پر بنزین، میتوانید تا 621 مایل (1000 کیلومتر) را قبل از سوختگیری طی کنید.
در مورد نسخه های هیجان انگیزتر، گلف GTE دارای خروجی ترکیبی 268 اسب بخار است که از طریق DSG شش سرعته به محور جلو تحویل می شود. بسیار شبیه eHybrid معمولی، از موتور قدیمی 1.4 TSI به واحد 1.5 TSI با هندسه توربوشارژر متغیر تغییر می کند. در مقایسه با نسل قبلی خود، دریچه برقی شده 27 اسب بخار قدرت بیشتری دارد.
فیس لیفت فولکس واگن گلف GTI 2024 (مدل اروپایی)
فیس لیفت فولکس واگن گلف GTI 2024 (مدل اروپایی)
با صرفه جویی در بهترین حالت، این GTI به روز شده با چرخ های آلفارومئو است. متأسفانه، هات هچ گیربکس دستی خود را به جای یک DSG هفت سرعته که 261 اسب بخار قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند - یا 20 اسب بخار بیشتر از مدل پیش فیس لیفت شده، از دست داده است.
فولکسواگن همچنین قبل از این فیس لیفت نسخهی قویتر Clubsport را در اروپا داشت که 296 اسب بخار قدرت داشت، اما فعلاً نمایش داده نمیشود. خودروی فولکسواگن که به نمایشگاه CES آورده شد ممکن است یک Clubsport بوده باشد که به عرضه این خودرو در ایالات متحده اشاره دارد.
احتمالاً گلف R اواخر امسال پوشش خود را از دست خواهد داد، در حالی که بازگشت GTD با شک و تردید وجود دارد که نشان میدهد چگونه دیزلیها پس از رسوایی آشفته گروه فولکسواگن از بین رفتهاند.
ما ممکن است به آخرین به روز رسانی مهم فولکس واگن گلف در دوران احتراق داخلی، پس از نیم قرن حضور در بازار و تولید حدود 37 میلیون دستگاه، نگاه کنیم. نسل نهم پرفروشترین خودروی اروپا تا کنون بهعنوان یک مدل الکتریکی در پلتفرم سیستمهای مقیاسپذیر گروه فولکسواگن تایید شده است. این خودرو نزدیک به پایان دهه در ولفسبورگ آلمان وارد تولید خواهد شد و در آنجا با سایر خودروهای مبتنی بر SSP مونتاژ خواهد شد.
باید دید که آیا این دو به صورت مسالمت آمیز همزیستی خواهند داشت تا اینکه فولکس واگن تصمیم بگیرد فقط از خودروهای برقی استفاده کند. یک چیز قطعی است - این برند آلمانی متعهد شده است که از سال 2033 فقط خودروهای الکتریکی در اروپا تولید کند، بنابراین روزهای ICE Golf بدون توجه به آن به شماره افتاده است.
گلف R نمی تواند خیلی عقب بماند: فروش فولکس واگن Golf R در سال 2023 بیش از دو برابر شده است: فولکس واگن گلف R 333 نسخه محدود فاش شد: بله، 333 خودرو با 333 اسب بخار