![سیستم تعلیق پورشه 911 راک کرالینگ در اصل برای خودروی 919 لمانز ساخته شده بود.]()
در دسامبر، رومن دوماس، اسطوره لمانز، فرمان پورشه 911 کاررا 4S را برعهده داشت که رکورد ارتفاع خودروهای چرخدار را شکست. اما دوما تنها ارتباطی نیست که این رکورد 911 با اندورو 24 ساعته افسانهای دارد. تعلیق ترفند آن در اصل برای لمانز در نظر گرفته شده بود.
در حالی که بیشتر پیشرانه این کاررا اصلاح نشده است، سیستم تعلیق آن کاملاً بازسازی شده است و مجهز به سیستمی است که پورشه آن را Warp Connector می نامد. در اصل برای 919 هیبریدی برنده لومان ساخته شد، در اوایل توسعه آن خودرو کنار گذاشته شد و تا این پروژه استفاده نشده بود.
این برخلاف سیستم تعلیق در هر پورشه دیگری است. چگونه کار می کند
به جای اینکه اجازه دهیم هر گوشه به طور مستقل عمل کند، سیستم تعلیق Warp Connector در جهت مخالف حرکت می کند و هر چهار گوشه را برای حداکثر کشش به هم متصل می کند. محور جلو و محور عقب هر کدام به صورت عرضی به فنرها و دمپرهای نصب شده در مرکز خود متصل می شوند. برای محور جلو، این فنر و راهاندازی دمپر در زیر کاپوت، درست در جلوی روکش شیشه جلو قرار دارد. برای محور عقب، فنر و دمپر را میتوان در عقب کابین پیدا کرد، جایی که معمولاً قفسه بستهها را میبینید.
در بالا، یک نمودار سه بعدی از سیستم تعلیق Warp Connector ارائه شده توسط پورشه.
"اتصال" در Warp Connector آخرین قطعه پازل است. این یک میله جامد است که هر محور را از طریق یک سری نقاط محوری به صورت طولی به هم متصل می کند. میله نوعی کشش پیچشی بین جلو و عقب ایجاد میکند، بنابراین اگر یکی از محورها به روش خاصی مفصلبندی شود، میله نیرویی را به محور دیگر وارد میکند و آن را وادار میکند تا در جهت مخالف مفصل شود.
این بدان معنی است که هر نیروی رو به بالا که وارد چرخ می شود - مثلاً یک لاستیک که روی یک سنگ بزرگ حرکت می کند - به نیروی رو به پایین به سه چرخ دیگر تبدیل می شود. چرخ مقابل نیروی رو به پایین خود را از طریق فنر و دمپر متمرکز دریافت می کند، در حالی که محور مقابل نیروهای رو به پایین خود را از طریق میله Warp Connector دریافت می کند. ماهیت به هم پیوسته این سیستم به این معنی است که هر چهار گوشه همیشه روی یکدیگر اثر میگذارند و یکدیگر را فشار میدهند تا به سطح زیر متصل بمانند. نتیجه یک 911 است که می تواند ثبات خود را بر روی سنگ های بزرگ، شیب ها و موج ها حفظ کند. در اینجا یک نمایش از سیستم در عمل آمده است:
مهندسان برای ساختن یک نمونه اولیه در اندازه کامل با چنین تنظیمات سیستم تعلیق به شدت متفاوت مردد بودند. بنابراین آنها ابتدا یک مدل مقیاس ساختند.
Sven Schaarschmidt، مهندس شاسی این خودروی رکورددار میگوید: «مخترع [تعلیق] با ایده ساخت یک خودروی مدل RC دقیقاً با همان سیستم آمد. "به نظر کمی متفاوت از ماشین واقعی بود، اما اصل کار دقیقاً یکسان بود. ما توانستیم با ماشین روی میز بازی کنیم، چرخها را حرکت دهیم و به تمام اتصالات نگاه کنیم. این به ما ایده داد که آیا واقعاً می تواند در یک ماشین بزرگ کار کند یا خیر.
یک سوال باقی می ماند: اگر Warp Connector در این 911 به خوبی کار می کند، چرا از پروژه 919 حذف شده است؟
شارشمیت به Motor1 گفت: «مشکل این بود که [مهندسین 919] تعدادی مسائل دیگر را با خودرو حل می کردند. آنها می خواستند ماشین را ساده کرده و سیستم را حذف کنند تا تجزیه و تحلیل همه مسائل آسانتر شود. بعد ماشین آنقدر خوب کار می کرد که دلیلی برای بازگرداندن آن نمی دیدند.»
پورشه نمیگوید که آیا قصد دارد با مفهوم Warp Connector کارهای بیشتری انجام دهد یا خیر، اگرچه با توجه به اینکه چقدر فضایی را که در رکورد رکورد 911 اشغال میکند، برنامههای تولیدی قابل قبول احتمالاً کم هستند. با این حال، این یک قطعه مهندسی چشمگیر است که ارزش برجسته کردن را دارد. به هر حال این به دستیابی به یک رکورد جهانی کمک کرد.
اگر بخواهیم حدس بزنیم، ظاهر شدن مجدد Warp Connector احتمالاً در یک برنامه ورزش موتوری اتفاق میافتد، زیرا به هر حال از آنجا شروع شده است. ماشینهای مسابقهای نیازی به نگرانی در مورد اشغال کمی کابین یا فضای ذخیرهسازی اضافی ندارند، و آن را به انتخابی جذاب برای استفاده در مسابقات تبدیل میکند. اما این فقط یک حدس و گمان است.
اطلاعات بیشتر درباره رکورد شکن پورشه 911 صخره خزنده پورشه 911 که رکوردشکن است ثابت می کند خودروسازان هنوز هم می توانند کارهای جالبی انجام دهند نمونه های اولیه پورشه 911 با محورهای پورتال از بلندترین آتشفشان جهان صعود کردند