خبرهای جدید بیمه رانندگان تاکسی 1402

مقالات خودرویی

آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

بهمن ۱۴۰۲: شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، درباره خدمات بیمه درمان تکمیلی توضیح داد که در نخستین بار در سالهای اخیر با همکاری شرکت شهر سالم، که در حال حاضر مسئول ارائه خدمات درمانی کارکنان شهرداری تهران است، برای تاکسیرانان فراهم شده است. این خدمات با هدف ارتقای سطح سلامت و رفاه تاکسیرانان و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران برای ارائه خدمات درمانی مناسب، به تاکسیرانان ارائه می‌شود تا تا سقف اعتبارات تخصیص داده شده از این خدمات بهره‌برداری کنند.

از روز شنبه ۷ بهمن ماه، فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی آغاز می‌شود. رانندگان تاکسی متقاضی می‌توانند در مدت ۱۵ روز از سامانه insurancetaxi.tehran.ir برای ثبت‌نام استفاده کنند. باید توجه داشت که ثبت‌نام فقط برای رانندگان تاکسی با پروانه تاکسیرانی معتبر امکان‌پذیر است و پس از اتمام زمان ثبت‌نام، امکان حذف و اضافه کردن افراد وجود نخواهد داشت. همچنین، افراد تحت تکفل رانندگان تاکسی نیز درصورت پرداخت حق بیمه، می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.

چرا تاکسیرانان جدید بیمه نمیشوند؟

در آذر ماه ۱۴۰۲، مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، دربارهٔ فرآیند پیگیری بیمه رانندگان تاکسی در ایران توضیحاتی ارائه داد. او اشاره کرد که برخی افراد در سال‌های قبل، به نام راننده فعالیت می‌کرده و بیمه دریافت می‌کردند، اما از سال ۱۳۹۲ آن‌ها در لیست تأمین اجتماعی فریز شده و بروزرسانی نشده‌اند، به این ترتیب بیمه‌گزاران از لیست بیمه رانندگان تاکسی استفاده می‌کنند. بنابراین سازمان تأمین اجتماعی اعلام میکند که سقف اعتبار برای این بخش پر شده است و امکان بیمه‌گرفتن برای رانندگان جدید وجود ندارد.

به طور کلی، 313 هزار و 994 نفر به عنوان رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری در نظام بیمه و تأمین اجتماعی ثبت شده‌اند. با این حال، از این تعداد، 110 هزار و 534 نفر هیچگونه اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی وزارت کشور ندارند. این موضوع به دو معنا می‌تواند تفسیر شود: این افراد به‌خاطر اشتباه یا سوء مدیریت از ابتدا در سیستم به‌طور نامناسب ثبت شده‌اند یا در طول سال‌ها از تحت پوشش استفاده از بیمه خارج شده‌اند، اما همچنان از یارانه تخفیف 50 درصدی برای بیمه بهره‌مندند.

با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی قابلیت حذف افراد غیرمستخدم شده را دارد، اما نتوانسته است رانندگان جدید را به سامانه بیمه اضافه کند، یک تفاهم نامه بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان تأمین اجتماعی منعقد شده است. این تفاهم نامه قرارداد خرید آنلاین بیمه رانندگان را به دست می‌دهد، اما به دلیل عدم اراده صحیح و متناسب برای انجام این عمل، سامانه هنوز فعال نشده است. این موضوع بعد از گذشت 4 سال پیگیری‌ها همچنان به عدم شفافیت در این زمینه منجر شده است.

در حال حاضر، شهرداری، با دو کشف روزانه نانو نقطه در مقابل بیش از 70 هزار راننده تاکسی، 15 هزار راننده اتوبوس شهری و 9 هزار راننده مینی بوس پروانه فعالیت دارد.

بیمه خویش‌فرما برای رانندگان تاکسی‌ اینترنتی

تصویب نمایندگان مجلس در آبان ماه سال ۱۴۰۲: در جلسه علنی و پس از بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند ج ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم، تصویب شد. طبق این تصمیم، ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی فعالیت می‌کنند و بازنشستگی ندارند، می‌توانند خود را نیز در سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.

با توجه به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آئین‌نامه اجرائی مربوط به این ماده در ظرف سه ماه پس از تبلیغ و لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و تصویب می‌شود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اشاره کرد که رانندگانی مانند اسنپ و تپسی در سکوهای مجازی فعالیت می کنند ولی از بیمه تحت پوشش خود محروم هستند. تعداد این رانندگان حدود 300 هزار نفر است. با تصویب این بند مجوزی، به این رانندگان امکان می دهد که در صورت نیاز، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وضعیت حق بیمه رانندگان تاکسی‌های آنلاین

در ماه مرداد سال ۱۴۰۲، میرهاشم موسوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، جزئیات برنامه سازمان تأمین اجتماعی برای رانندگان تاکسی‌های آنلاین توضیح داد. او به تأسف، بیان کرد که وجود یک خلأ قانونی در این حوزه باعث شده تا در برنامه هفتم توسعه، حکم‌هایی برای بیمه های پلتفرمی ارائه شود تا افراد مشغول به کار در این حوزه نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. همچنین، در هفته گذشته، دستوری به معاونت بیمه‌ای سازمان داده شد تا به حوزه‌ی مشاغل پلتفرمی از جمله اسنپ، تپسی و سایر مشاغلی که در سکوهای نوظهور فعالیت می‌کنند، رجوع کنند. هدف این تدابیر، تسلیمی توافقی با صاحبان کسب و کار این حوزه است تا برای کارکنان خود بیمه‌های مناسبی فراهم کنند. درصورت عدم توافق، سازمان تأمین اجتماعی براساس اصل ۲۹ قانون اساسی موظف است تمامی مشاغل را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

ماده 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طور خلاصه می گوید که همه افراد حقوق تأمین اجتماعی را برای سطوح مختلف از جمله بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیازهای بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه دارند.

گفته شده است که وظیفه بیمه‌گزاری اجباری افراد دارای حق تأمین اجتماعی برعهده ما است. طبق اصل 29، پوشش بیمه اجباری به عنوان حق همگانی تعریف شده است. بنابراین، ما قطعاً از طریق بسترهای قانونی و با استفاده از بیمه‌های اجباری مشاغل، این افراد را بیمه خواهیم کرد. توصیه‌ی سازمان تأمین اجتماعی این است که با همکاری کارفرمایان، ابتدا به صورت توافقی این موضوع را دنبال کنیم. اما اگر توافقی از جانب کارفرمایان حاصل نشود، از بسترهای اجباری قانون برای بیمه‌گزاری این افراد استفاده می‌کنیم.

ثبت نام بیمه تاکسیرانان تنها از طریق سامانه

در دی ماه 1401، مریم قلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده، مدیر اداره رفاه تاکسیران در تهران، برای اطلاع‌رسانی بهتر به تاکسیرانان شهر تهران درباره استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، اعلام کرد که شرط استفاده از خدمات بیمه تکمیلی برای تاکسیرانان، ثبت‌نام در سامانه‌ای است که از طریق پیامک به آن‌ها ارسال می‌شود و مهلت ثبت‌نام آن یک ماه است.

با رعایت تغییرات معنایی، می‌توان پاراگراف را به شکل زیر بازنویسی کرد: وی بیان داشت که مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی آسیا پس از تاریخ 23 دی‌ماه تمدید نخواهد شد. از متقاضیان خواسته شد تا در نهایت مهلت مقرر به ثبت‌نام خود اقدام کنند و آن را به تاخیر نیندازند. فرایند ثبت‌نام بیمه تکمیلی آسیا برای تاکسیرانان به صورت آنلاین انجام می‌شود و به معنی این است که پس از پایان فرایند ثبت‌نام، این تاکسیرانان می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی تاکسیرانان تهران

در دسامبر 2022، مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، اعلام کرد که تاکسیرانان شهر تهران می‌توانند دریافت بیمه تکمیلی را به صورت رایگان ثبت کنند. بعلاوه، در صورت تمایل، آنها می‌توانند خانواده خود را نیز با پرداخت مقداری هزینه بیمه کنند. ثبت نام بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی از تاریخ 23 آذرماه شروع شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. یکی از شرایط لازم برای دریافت بیمه، داشتن کارنامه رانندگی معتبر است.

برای ثبت نام در سامانه بیمه تاکسیرانی، متقاضیان باید به نشانی اینترنتی سامانه مراجعه کرده و پس از مطالعه و موافقت با شرایط ثبت شده در سامانه، به گزینه "ادامه" کلیک کنند. سپس، بر روی گزینه "ورود" در سامانه تاکسی کلاب کلیک کنند تا وارد سامانه شوند.

سامانه اینترنتی ثبت نام بیمه تاکسیرانان
سامانه اینترنتی ثبت نام بیمه تاکسیرانان

برای آشنایی با روش ثبت نام در سامانه تاکسی کلاب و همچنین برای به دست آوردن اطلاعات درباره خدمات بیمه برای تاکسی رانندگان، لطفاً به فایل‌های زیر مراجعه کنید: - منابع بهبود و توسعه در آموزش و ثبت نام در سامانه تاکسی کلاب - معرفی خدمات بیمه برای تاکسی رانندگان بهبود مربوط به مکانیسم شرکت در تاکسی کلاب و اطلاعات درباره بیمه رانندگان تاکسی می باشد.

متن ارسالی شما را نتوانستم بخوانم. لطفا متن مقاله را به صورت متن یکجا برای من ارسال کنید. با تشکر

آغاز فرآیند بیمه برای رانندگان جدید

در مهر ۱۴۰۱، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد که قانون سازوکار بیمه رانندگان به وضوح تعریف شده است و دهک‌بندی‌ها باید طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ انجام شود. بسیار مهم است که با همکاری مراجع معرفی‌کننده، از جمله تاکسیرانی، سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه که حمل و نقل درون شهری و برون شهری را پوشش می‌دهند، پالایش انجام شود. هدف این پالایش این است که در صورت وجود افرادی که متقاضی بیمه هستند، اما اهل قانونی نبوده و میزان درآمد و هزینه‌هایشان با یکدیگر مطابقت ندارد، از سیستم حذف شوند و جایگزینشان با رانندگان جدید صورت پذیرد.

به گفته وی، فهرست‌ها ارائه شده‌اند و در حال حاضر در حال هماهنگی و کنترل با شرکت‌ها هستند تا آمار نهایی احصاء و با استفاده از همان مراجع، افراد جدید معرفی و بیمه شوند. در برخی اوقات، افرادی بوده‌اند که هنوز تاکسیران نبوده‌اند، اما بیمه شده‌اند. علاوه بر این، تعدادی از افراد در گذشته راننده تاکسی بوده‌اند و اکنون در شغل دیگری مشغول شده‌اند. هدف این است که افرادی که دیگر به شغل رانندگی مشغول نیستند، از این بیمه خارج شوند و افراد مستحق بتوانند از فواید این بیمه استفاده کنند. این فرایند در حال پیشروی است و فایل‌ها در حال تبادل هستند. این کار به طور مرحله به مرحله انجام می‌شود و نیاز است تا فهرست‌ها تنقیح شده و افراد جدید توسط همان مراجع مناسب برای بیمه‌گذاری معرفی شوند.

بنا به گفته آقای شکوری، تعداد مشمولان جدیدی برای بیمه تقریباً بیست هزار نفر است و در حال حاضر در حال بررسی نهایی قرار دارد تا هیچ تضییعی رخ ندهد. این فرایند به آرامی و گام به گام ادامه خواهد یافت، و تا پایان سال تکمیل خواهد شد و شامل تمامی رانندگان درون و خارج از شهر می‌باشد.

بیمه رایگان تکمیلی برای تهرانی‌ها

به صورت طبقه‌بندی شده 400 هزار راننده تاکسی فعال در کشور در حال فعالیت هستند. برخی از آنها بیمه تامین اجتماعی دارند و برخی از بیمه‌های دیگر پوشش دارند. همچنین بعضی از آنها بازنشسته شده‌اند و نیازی به بیمه ندارند. این اطلاعات توسط مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، ارائه شده است.

با بررسی های موجود، یافته شده است که حدود 100,000 راننده تاکسی هنوز بیمه ندارند. ایجاد 100,000 صدای خالی بهینه خواهد بود، چرا که همه رانندگان فعال در صنعت تاکسی بتوانند از بیمه رانندگان استفاده کنند.

با توجه به اطلاعات دریافتی از آقای ضامنی، آن فرمودند که افرادی که از بیمه حذف شده اند، به تعداد افرادی که پروانه فعالیت دارند و منتظر بیمه هستند، اضافه خواهند شد. در صورتی که راننده‌ای هستید و پیام حذف بیمه به شما ارسال شده است، به شهرداری محل زندگی یا کار خود مراجعه کنید و مستندات مورد نیاز را ارائه دهید تا هیچ اشتباهی در فرآیند حذف اتفاق نیفتد.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی در برخی شهرداری‌ها با امکانات بهتری در دسترس قرار گرفته است. به عنوان مثال، در شهر تهران، بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی به صورت رایگان ارائه می‌شود و در مشهد نیز با تخفیف 70 درصدی در دسترس قرار می‌گیرد.

آخرین مهلت برای ثبت نام بیمه تاکسیرانی

در سال ۱۴۰۰، مریم قلی‌زاده، مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، اعلام کرد که فرآیند پیش‌ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی آغاز شده است. از این پس، رانندگان و خانواده‌هایشان می‌توانند اقدام به ثبت‌نام خود برای دریافت بیمه تکمیلی کنند. فرآیند ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن پیامک شده به شماره موبایل رانندگان و مراجعه به باشگاه رفاه تاکسیرانان انجام می‌شود. این برنامه دو سطح بیمه تکمیلی را در نظر گرفته است، سطح اول که برای بیمه تکمیلی رانندگان است و سطح دوم که تعهدات بیش‌تری نیز دارد.

کاربر عزیز، متنی که برایم فرستاده‌اید را مطالعه کردم و برای بهبود و بازنویسی آن اقدام کرده‌ام: رانندگان می‌توانند بر اساس نیازهای خود و خانواده‌شان، نوع بیمه رانندگی را انتخاب کنند. در صورتی که سطح دوم بیمه را انتخاب کنند، باید فرق قیمت 412 هزار تومان را پرداخت کنند. سطح انتخاب شده قابل تغییر یا حذف نمی‌باشد، به جز در صورت تولد یک فرزند جدید.

با تاکید بر این نکته که داشتن بیمه تامین اجتماعی الزامی نیست، وی اظهار داشت که شرکت بیمه آسیا برای رانندگان تاکسی پوشش بیمه ارائه می‌دهد و مدت اعتبار آن یک سال می‌باشد. طبق گفته مسئول رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، این طرح برای رانندگانی که کارنامه تاکسیرانی رایگان دارند اجرا می‌شود، اما برای شامل شدن اعضای خانواده، هزینه‌ای باید پرداخت شود.

با توجه به عدم قابلیت استرداد مبلغ واریزی، رانندگانی که دارای بیمه تکمیلی از سوی ارگان‌ها و سایر موسسات مشابه هستند، باید از ثبت‌نام در این طرح خودداری کنند؛ زیرا در این صورت بر اساس مقررات برنامه، از لیست شرکت‌کنندگان حذف می‌شوند.

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در جلسه علنی شورای شهر تهران، میثم مظفر، عضو این شورا، اعلام کرد که رانندگان تاکسی دارای کارنامه هوشمند پروانه، بدون توجه به سن، می‌توانند در زمان مقرری که شهرداری تعیین می‌کند، برای ثبت‌نام و دریافت بیمه درمان تکمیلی اقدام کنند و خانواده‌های خود را رایگان تحت پوشش بیمه قرار دهند.

جوابیه تامین اجتماعی درباره بیمه تاکسیرانان

متن بهبود یافته: در خرداد ۱۴۰۰، آقای قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، درباره مشکلاتی که برای بیمه رانندگان تاکسی به وجود آمده است، توضیحاتی ارائه کرده است. او به طور خلاصه مشکلات را به شرح زیر توضیح داده است.

سازمان تامین اجتماعی و تاکسیرانی، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند، اما متأسفانه سازمان‌های مسئول امنیت مالی آنها تاکنون اقدامی برای تامین این منابع نداشته‌اند.

۲- برای گرفتن حق بیمه ۲۷ درصدی تاکسیرانان، نصف این مبلغ توسط خود تاکسیرانان و نصف دیگر توسط دولت (از طریق سازمان هدفمندی) باید پرداخت شود. اما تاکنون سازمان هدفمندی سهم تاکسیرانان را به اندازه ۱۳.۵ درصد پرداخت نکرده است.

منابع مالی برای بیمه رانندگان باید از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود، اما این سازمان تاکنون اقدامی ننموده است. بنابراین، تامین اجتماعی، هم‌اکنون 12 هزار میلیارد تومان مطالبه نشده از سازمان هدفمندی دارد.

4. در شرایط کنونی، رانندگان تاکسی می‌توانند با پرداخت کامل 27 درصد حق بیمه، خود را بیمه کنند.

با توجه به اطلاعات اعلام شده اخیراً درباره یک لیست جدید شامل هفت هزار نفر تاکسیران که باید به تامین اجتماعی پیوسته باشند، سازمان هدفمندی اعلام کرده است که قادر به پذیرش این تعداد بزرگ از افراد جدید نیست.

تفاهم‌نامه‌هایی از سوی تامین اجتماعی به وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها، وزارت راه، سازمان مدیریت و سازمان هدفمندی ارسال شده‌اند. امضای این تفاهم‌نامه‌ها و پرداخت حق بیمه رانندگان، تعهدات دولت را نشان می‌دهد و سبب می‌شود که سازمان تامین اجتماعی نیز پوشش بیمه‌ای رانندگان جدید را فراهم کند.

چرا تامین اجتماعی تاکسیرانان را بیمه نکرد؟

متن با اصلاحات:

خرداد 1400: آقای ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور، در مورد عدم پاسخگویی نهادهای مرتبط درباره بیمه رانندگان تاکسی ناراضی است. او اعلام کرده است که با وجود توافق با سازمان تامین اجتماعی در سال 1399، بیمه رانندگان جدید تاکسیرانی هنوز نامعلوم و بدون تعیینی است. صحبت‌های ایشان را به این صورت می‌توان خلاصه کرد:

در سال 1389، بر اساس یک تصمیم اجرایی دولت، پرداخت 50% حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی توسط دولت انجام می شود.

از این زمان به بعد، سازمان‌های مرتبط از جمله شهرداری و سازمان اصناف، به‌روزرسانی مداومی را در لیست رانندگان فعال در این حوزه انجام می‌دادند و این لیست را به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دادند.

در سال 1392، بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد که لیست رانندگان بیشتر از اعتبار تخصیصی دولت است و به همین دلیل امکان به‌روزرسانی لیست رانندگان دیگر وجود ندارد.

در سال ۱۳۹۸، سازمان تامین اجتماعی در پیگیری همکاران اتحادیه تاکسیرانی، لیست ۴۷۰ هزار نفری افرادی که حق بیمه یارانه‌ای داشتند را به اتحادیه تحویل داد. با بررسی‌های انجام شده توسط اتحادیه، مشخص شد که حدوداً نیمی از افراد موجود در لیست در واقع در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت نمی‌کنند. به عبارت دیگر، این اسامی یا به اشتباه در سامانه ثبت شده‌اند یا پس از سال ۹۲ از حوزه حمل و نقل عمومی خارج شده‌اند.

در نهایت، در آبانماه ۱۳۹۹، اتحادیه تاکسیرانی و سازمان تامین اجتماعی به توافقنامه‌ای دست یافتند. این توافقنامه شامل یک لیست اولیه می‌شد که حاوی هفت هزار رانندهٔ فعال در صنعت تاکسیرانی بود و همچنین ضوابطی برای حذف رانندگان غیرفعال تدارک دیده شده بود. متأسفانه، تا خردادماه ۱۴۰۰، اجرای این توافقنامه به تعهد داده شده نرسیده است.

آقای ضامنی اعلام کرده بود که ما آماده‌ایم تا اطلاعات رانندگان فعال در تاکسیرانی را به صورت آنلاین به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهیم تا این فرایند به صورت سریع و دقیق تر پیش برود. اما متأسفانه سازمان تامین اجتماعی نه تنها سیستم آنلاین را پذیرفته نکرد، بلکه همچنین روش دستی که قبلاً توافق شده بود نیز اجرا نشده است.


اخبار مهم تاکسی و تاکسیرانی

مطالب منتخب زیر، اخبار مهم درباره تاکسی ها را شامل میشود. این اخبار شامل نوسازی خودروهای تاکسی قدیمی، تخصیص سهمیه بنزین برای تاکسی ها، ثبت نام برای دریافت سهمیه بنزین از طریق اسنپ، افزایش قیمت های کرایه تاکسی و نیز شرایط معاینه فنی در تاکسی ها می‌باشد.

اخبار بیمه نامه در ایران

در مقالات زیر، آخرین اطلاعات مربوط به تعرفه بیمه‌ها در سال جدید، قیمت بیمه موتورسیکلت، مقررات مهم درباره بیمه بدنه خودرو و نرخ جدید دیه را مطالعه کنید: - افزایش تعرفه بیمه در سال جدید - نرخ جریمه عدم داشتن بیمه‌نامه - قیمت بیمه موتورسیکلت - روش انتقال تخفیف بیمه ثالث - قوانین مهم درباره بیمه بدنه خودرو - نرخ جدید دیه

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ