![آخرین هیوندای EV Aero Gimmick 4 مایل به برد اضافه می کند]()
هیوندای و کیا در تلاش برای افزایش کارایی خودروهای الکتریکی خود از فناوری هوشمند جدیدی به نام Active Air Skirt رونمایی کردند. این سیستم نوآورانه بر به حداقل رساندن مقاومت آیرودینامیکی در حین رانندگی با سرعت بالا تمرکز می کند و در نتیجه برد رانندگی و پایداری خودروهای باطری را بهبود می بخشد.
AAS با کنترل جریان هوای ورودی از قسمت پایین سپر عمل می کند و به طور موثر آشفتگی ایجاد شده در اطراف چرخ های خودرو را بر اساس تنظیمات متغیر مربوط به سرعت خودرو در هنگام رانندگی با سرعت بالا مدیریت می کند. این سیستم که بین سپر جلو و چرخهای جلو قرار دارد، در طول کارکرد عادی مخفی میماند، اما در سرعتهای بیش از 50 مایل در ساعت زمانی که مقاومت آیرودینامیکی از مقاومت غلتشی فراتر میرود، وارد عمل میشود. این سیستم با سرعت 43 مایل در ساعت به موقعیت ذخیره شده خود باز می گردد و از نظر استراتژیک از عملیات مکرر در محدوده سرعت خاص جلوگیری می کند. گالری: عکس های هیوندای / کیا اکتیو بادی اسکرت 2
AAS به طور انتخابی فقط قسمت جلوی لاستیک ها را پوشش می دهد نه اینکه تمام قسمت جلو را کاملاً پنهان کند. خودروسازان کره جنوبی توضیح میدهند که این رویکرد متناسب در بهبود عملکرد آیرودینامیکی، به ویژه با توجه به کف پلت فرم تخت پلت فرم E-GMP، مؤثرتر است. علاوه بر این، این پوشش جزئی به افزایش نیروی رو به پایین، افزایش کشش خودرو و پایداری در سرعت بالا کمک می کند.
قابل توجه است که AAS به لطف استفاده از مواد لاستیکی در قسمت پایین، حتی در سرعت های بیش از 124 مایل در ساعت نیز کار می کند. این ماده نه تنها خطر آسیب اجسام خارجی در هنگام رانندگی با سرعت بالا را کاهش می دهد بلکه دوام سیستم را نیز تضمین می کند.
هیوندای و کیا قبلاً آزمایشهایی را انجام دادهاند که نشان میدهد با نصب AAS در جنسیس GV60، ضریب درگ (Cd) تا 0.008 کاهش یافته است که به معنای بهبود 2.8 درصدی درگ است. تخمین زده می شود که این بهبود باعث افزایش برد بیشتر در حدود 3.7 مایل شود.
انواع مختلف اکتیو آئرو: لادا با ترمز هوای اندازه سقف، برداشتی عجیب از Active Aero Toyota ثبت اختراعات Active Aero Tech است که سرویس کامیونها را آسانتر میکند.