
در جشن سالگرد ۹۰ سالگی خود، شرکت نیسان قصد دارد پنج مدل سفارشی جدید را در ژاپن به بازار عرضه نماید.
شرکت نیسان در تاریخ 26 دسامبر 1933 تأسیس شد و تاکنون 90 سال از تأسیس آن میگذرد. به مناسبت 90 سالگی این شرکت بزرگ، نیسان تصمیم گرفته است که مجموعه "سالگرد 90" یا 90th Anniversary را در کشور خود برگزار کند. این تصمیم به منظور گرامیداشت این دوره بزرگ در تاریخ وجود نیسان و رونق و تلاشهای آن در حوزه خودروسازی اتخاذ شده است.
این مجموعه شامل انواع مختلفی از خودروها است که شامل سه مدل هاچبک ساکورا با رده kei، لیف نوت و نوت آئورا و یک مینی ون به نام سرنا است. در این مجموعه 5 خودرو حضور دارند. اما برخی از علاقهمندان احتمالا ناراضی خواهند بود زیرا دو مدل جذاب Z و GT-R در این مجموعه وجود ندارند.
بدنه این خودروها با طیف خاصی از رنگ مسی مایل به قرمز تزئین شده است که به همراه قطعات و رینگهای مشکی، یک طراحی چشمنواز به ارمغان میآورد. همچنین، استفاده از ترکیب مسی و مشکی در داخل کابین این خودروها، ظاهری متفاوت و جذاب را به ارمغان میآورد. علاوه بر این، کفپوشهای مزین به نشان 90th Anniversary و امکان افزودن برخی ویژگیهای دیگر به این خودروها، با سفارش خریدار قابل انجام است.

از بین این پنج خودرو، ساکورا و لیف دارای پیشرانه برقی هستند، در حالی که نوت و نوت آئورا دارای سیستم هیبریدی هستند. خودروی نیسان سرنا از سال 1991 در بازار وجود دارد، اما مدل موجود در مجموعه "سالگرد 90" از نسل ششمین مینی ون نیسان است که از سال 2022 تولید میشود. این خودرو به صورت دو نسخه درونسوز و هیبریدی عرضه میشود اما هنوز مشخص نیست که کدام نسخه برای حضور در مجموعه "سالگرد 90" انتخاب شده است.
در روزهای اخیر، نام نیسان چندبار در رسانهها به چشم مخاطبان و تحلیلگران خبری خورشیدی شده است. اخبار شگفتآینده و مهمی عنوان شده که به تولید نسل نوت نیسان اشاره میکنند. طبق اعلام شرکت رنو که مالکیت 43 درصد سهام نیسان را در اختیار دارد، قصد دارد سهم خود را بهرهگیری از بازار کاهش دهد و تا 15 درصد از سهام این شرکت را بهرهبرداران دیگر منتقل کند. این صورتحساب با واگذاری 5 درصد از سهام مترتب شده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.