
در اواخر سال 2022، یک شرکت به نام ExoMod، یک نسخه تقلید شده از دوج چارجر 1969 را با قیمت 329 هزار دلار معرفی کرد. این خودرو در آزمایشات نشریه موتورترند موفق به شتاب صفر تا 96 کیلومتر در 4 ثانیه، تحمل شتاب جانبی 0.78 جی، توقف کامل از سرعت صد کیلومتر در مسافت 33.5 متر و پیمایش 400 متر با سرعت 204 کیلومتر در 11.9 ثانیه شد.
حالا با معرفی محصول جدید شرکت اگزومُد به نام D69 کربن روبرو هستیم. این خودرو نسخه اصلی دوج دیتونا ۱۹۶۹ را بازتولید کرده و دارای طراحی بدنهای بسیار زیبا با باله بزرگ عقب است. این خودرو به علت طراحی خاص بدنهاش، شهرت زیادی دارد.

متفاوت از شرکتهای دیگر که خودروهای قدیمی را بازسازی میکنند، اگزومُد به تولید خودروهای مدرن متکی است. این شرکت در این پروژه از خودروی دودج چالنجر ریدای وایدبادی استفاده کرده و پس از جداسازی قطعات فولادی بدنه، قطعات فیبرکربنی خودروی جدید را به بدنه اصلی متصل کرده است. همچنین، رنگآمیزی بدنه مطابق با سلیقه مشتری انجام خواهد شد. برای انجام این فرآیند، حدود ۲ هزار ساعت زمان نیاز است.
پیشرانه دوج چالنجر Redeye وایدبادی با 807 اسب بخار قدرت، هنوز هم در حال استفاده است و ضمانت سازنده برای 5 سال یا 60 هزار مایل (96.500 کیلومتر) ادامه دارد.

در سال ۱۹۶۹، حدود ۵۰۳ دستگاه از مدل دوج دیتون آماده ساخت شدند. این خودرو اصلیاً برای رقابت با فورد در مسابقات نسکار طراحی شده بود، ولی به دلیل مقررات، مجوز ساخت نمونههای خیابانی نیز داشت. فقط تعداد کمی از این خودروهای دوج دیتون آماده ساخت باقی ماندهاند و در حال حاضر با قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش میرسند.
بنابراین، خرید اگزومد D69 کربن میتواند برای مشتریان ثروتمند و علاقهمند به خودروهای کلاسیک آمریکایی، کاملاً منطقی باشد. با پرداخت 395 هزار دلار، مالک خودرویی میشوند که نه تنها در تیراژ محدود تولید شده است، بلکه نسبت به نمونه اصلی، چند صد کیلوگرم سبکتر است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.