
با توجه به محبوبیت پورشه ۹۱۱ در همه نسلها، چندین شرکت مانند سینگر، گونتروورکس و توتیل به نمونههای قدیمی این خودرو روی آورده و آنها را به روشهای متنوع بازسازی میکنند.
با اما تصمیم خلاقانه شرکت اوراتی (Everrati)، مدل پورشه 964 RSR به صورت الکتریکی بازتولید شده است، تا به این ترتیب احترامی به این خودرو معروف شود.
پورشه 964 RSR، با یک کیت بدنه-پهن، باله بزرگ و یک پیشرانه 3.8 لیتری با 325 اسببخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی، عملکردی شبیه به خودروهای مسابقهای مدرن داشت. در سال 2022، یک نمونه از این خودرو با قیمت 1.2 میلیون دلار به فروش رسید.
پورشه 911 اتاق 964 در حالت استاندارد نیز یک خودروی بسیار زیبا و جذاب است که امروزه با توجه به رشد محبوبیتش، بسیار مورد علاقه است. این خودرو از سال 1989 تا 1993 تولید شده و بیش از 62 هزار دستگاه از آن تولید شد.

کارشناسان اوراتی پس از حذف شش سیلندر پیشرانه از ماشین پورشه 911 کررا RS اتاق 964، دو موتور برقی در قسمت عقب و یک باتری در نزدیکی محور جلو نصب کردند، تا به منظور حفظ توزیع وزن و کنترل بهتر خودرو، هیچ تخلفی ایجاد نشود.
مشخصات پیشرانههای برقی و مجموعه باتری خودروی مورد نظر در این مقاله مشخص نیست. اما به نظر میرسد تنها تغییراتی که در این خودرو به وجود آمده برای بهبود عملکرد آن بوده است. طبق اعلام شرکت پورشه در بریتانیا، این خودرو الکتریکی یک شتابدهی صفر تا صد در 3.7 ثانیه دارد که تقریبا یک ثانیه سریعتر از 964 RSR است.
تجهیز خودروهای کلاسیک با پیشرانه برقی میتواند به عنوان یک فرصت دوباره برای زنده کردن این خودروها به حساب آید. واقعیت این است که هزینه نگهداری و تعمیر پیشرانههای قدیمی رو به افزایش گذاشته است، علاوه بر این با سختگیری قوانین آلایندگی، حرکت این خودروها در معابر نیز با مشکلاتی مواجه است.
لازم به ذکر است که نسخه های مدرن و بازیافت شده خودروهای کلاسیک، به طور عمومی، برای بیشتر خریداران قابل دسترس نیستند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.