
عرضه کوییک GXL بدون سیستم کنترل پایداری
در سال 1402، مشتریان خودروی کوییک GXL اعلام کردند که خودروی آنها بدون سیستم کنترل پایداری و پوزیشن تحویل گرفته شده است. این موضوع با توجه به مقررات اجباری 85گانه است که همه خودروها باید با سیستم کنترل پایداری و پوزیشن لایت عرضه شوند.

شرکت سایپا ادعا کرده است که محصول جدید خود را با رعایت استانداردهای جدید تولید کرده است. با این حال، سازمان استاندارد باید توضیح دهد که چرا این خودرو به مرحله تولید دست یافته و توانسته مجوز را دریافت کند.
تفاوت تیپ های کوییک جی ایکس
در آذر ماه سال 1402، به مناسبت رونمایی از مدل جدید کوییک GX، سایپا اعلام کرد که قصد دارد این خودرو را با دو نسخه مختلف به بازار عرضه کند. نسخه اول که کمترین قیمت را دارد، به نام کوییک GX-L یا لوآپشن شناخته میشود. نسخه دوم نیز که بیشترین قیمت را دارد، با نام کوییک GX-H یا فول آپشن معرفی شده است. تفاوتهای اصلی بین این دو نسخه را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:
تیپ | GX-L | GX-H |
---|---|---|
رینگ آلومینیومی | x | دارد |
کنترل صدا روی فرمان | x | دارد |
روکش چرم صندلی | x | دارد |
مانیتور 7 اینچ | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
نویگیشن | x | دارد |
شیشه دودی عقب | x | دارد |
متن دریافتی از کاربر: "مجموعه ای از تحقیقات نشان داده است که علاوه بر تأثیر مثبت ورود به جمعیت فعالانه در محیطهای اجتماعی بر افزایش رضایت از زندگی، ورود به جمعیت غیرفعال نیز بهبود ایجاد می کند." متن بازنویسی شده: تحقیقات متعدد نشان داده است که ورود به جمعیت فعالانه در محیطهای اجتماعی نه تنها رضایت از زندگی را بهبود می بخشد، بلکه ورود به جمعیت غیرفعال نیز به افزایش رضایت زندگی کمک می کند.
عرضه کوییک GX با موتور جدید سایپا
در ماه آبان سال 1402، موتور جدید M15i توسط سایپا معرفی شد. هدف اصلی از این موتور، کاهش آلودگی منتج شده، ارتقای استانداردهای یورو ۵ و قابلیت ارتقا به یورو ۶، و بهبود کیفیت محصولات پلتفرم X200 بوده است. این موتور تغییرات و بهبودهای متعددی را تجربه کرده است که عبارتند از:
پاراگراف فوق بازنویسی شده به صورت زیر است:
1. بهبود طراحی سرسیلندر به منظور بهبود عملکرد محفظه احتراق، خنک کاری، پورت های هوا و دود بهینه شده است.
2. استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ CVVT و سوپاپ های جدیدی که به طور بهینه با آن هماهنگ شده هستند.
3. افزایش نسبت تراکم موتور با استفاده از طراحی جدید پیستون ها تا به تراکم ۱۰.۵.
4. بهره گیری از رینگها و یاتاقانهای جدید با طرح بهبود یافته که به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت کمک می کنند.
5. استفاده از منیفولد هوای کاملا جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی.
6. بهبود زاویه پاشش انژکتورها.
7. استفاده از طرح منیفولد دود استیل به جای طرح چدنی M15 فعلی.
به اطلاع سایپا نشر داده شده است که موتورM15i در حال حاضر، با بازرسی و تست های موفقیت آمیز در زمینه عملکرد، مصرف سوخت و دوام، نصب و سازگاری با محصولات جدید گروه سایپا شامل کوییکGX، سایناGX، اطلس و سهند، آماده تجاری سازی و تحویل به مشتری است.
پاراگراف از مقاله: موتور M15i با تولید گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و توان ۹۰ اسب بخار، دارای برتری حدود ۷ درصدی در عملکرد و کاهش مصرف سوخت حدود نیم لیتر نسبت به نسخه قبلی خود، در بازار خودروهای سایپا قرار گرفته است. این موتور ارتقا یافته به زودی در خودروهای سایپا برای فروش عرضه خواهد شد.
چهارمین کوییک جدید سایپا
نسخه اولیه کوییک در سال 1397 به بازار ایران عرضه شد. سپس در سال 1398 مدل با سقف رنگی آن، با نام کوییک R، معرفی شد. شرکت سایپا در سال 1399 با معرفی مدلی تحت عنوان کوییک S، فیسلیفت این خودرو را انجام داد.
در سال های گذشته، شرکت سایپا اعلام کرد که نسخه فول آپشن مدل کوییک به نام کوییک G را نیز روانه بازار خواهد کرد. اما پس از سه سال انتظار، نسخه کوییک G در سال 1402 در دو نسخه ساده و سقف رنگی (R) عرضه می شود. این اقدام، بخشی از برنامه ریزی سایپا برای توسعه و تنوع در محصولات خود در بازار خودروی کشور است.
مشخصات فنی کوییک GX
همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، کوییک GX سایپا در واقع یک نسخه بهبود یافته از کوییک S است. اما تفاوتی که در این نسخه وجود دارد، این است که:
- موتور ارتقایافته M15 روی آن قرار گرفته
- به آپشنهای جدیدی مجهز شده
یکی از ویژگیهای مهم کوییک GX، موتور پیشرفته M15GSI است که توسط شرکت مگاموتور براساس موتور M15 تیبا تولید شده است. این موتور تغییرات زیادی را در طراحی اصلی بهبود بخشیده است. برخی از تغییرات اصلی شامل:
- نصب سیستم VVT
- خروجی دود از جنس استیل
- بهبود سیستم جرقهزنی
- بهبود سیستم پاشش سوخت
- بهبود سرسیلندر، رینگ پیستون و بالانسر
پیشرانه M15 که از نوع GSI است، ارتقایافتهی موتوری است که استفاده میکند. این موتور هنوز از نوع 8 سوپاپ است اما استاندارد آلایندگی آن یورو 5 بوده و حتی میتواند با استاندارد یورو 6 نیز مطابقت داشته باشد. اما تفاوت اساسی این موتور با موتور M15، در داشتن سیستم VVT یا همان زمانبندی متغیر سوپاپهاست که مزایای زیر را به همراه دارد:
- بهبود شتاب اولیه
- بهبود لرزش موتور
- بهبود قدرت و گشتاور
- بهبود عملکرد در دور پایین
- بهبود مصرف سوخت و آلایندگی
در اینجا، یک پاراگراف از یک مقاله قرار دارد که بهبود و بازنویسی شده است: اخیراً، شاهد شادی و تحولات بسیاری در صنعت فضایی هستیم. این صنعت در حال تکامل است و به سرعت رشد می کند. فناوری های جدید مثل ماهواره های کوچک، ارتباطات فضایی و سیستم های قائم سازی فضایی به ما این امکان را می دهند که به دنیای بیرون از کره زمین بیشتر دسترسی داشته باشیم و به مناطق جدیدی که تا به حال اکتشاف نشده بودند برویم. این پیشرفت ها نه تنها در حوزه علمی به ما کمک می کنند، بلکه نقش مهمی در اقتصاد و صنعت دارند.
تفاوت کوییک G با کوییک S
تفاوت بین کوئیک G و کوئیک S در بخش فنی، در جدول زیر توضیح داده شده است: ---------------------------------------- | مشخصه | کوئیک G | کوئیک S | ---------------------------------------- | سرعت پردازش | بسیار سریع | نسبتاً کند | | ظرفیت حافظه | بالا | پایین | | پشتیبانی از گرافیک| خیر | بله | | قابلیت ارتقا | بله | خیر | | قابلیت استفاده | حرفهای | عمومی | ---------------------------------------- کوئیک G با سرعت پردازش بسیار بالا و ظرفیت حافظه بالا، مناسب برای کاربران حرفهای است. این کوئیک همچنین قابلیت پشتیبانی از گرافیک را ندارد اما امکان ارتقا دارد. به عنوان مقابل، کوئیک S با سرعت پردازش نسبتاً کند و ظرفیت حافظه پایین، برای کاربران عمومی مناسب است. این کوئیک همچنین قابلیت پشتیبانی از گرافیک را دارد اما قابلیت ارتقا ندارد.
مدل خودرو | کوییک S | کوییک GX |
---|---|---|
کد موتور | M15 | M15GSI |
قدرت (RPM) | 86.5 اسب بخار در 5400 دور بردقیقه | 90 اسب بخار در 5250 دور بردقیقه |
گشتاور (RPM) | 130 نیوتن متر در 4250 دور بردقیقه | 137 نیوتن متر در 4000 دور بردقیقه |
مصرف | 7.2 لیتر | 6.9 لیتر |
اطلاعات مندرج در این پاراگراف از سایت خودروساز برداشت شده است.
قبل از بحث در مورد اختلافات بین امکانات کوییک GX و کوییک S، مهم است که دو نکته را بررسی کنیم:
- همه تجهیزاتی که روی کوییک S وجود دارد، روی کوییک GX نیز نصب شده است.
- سایپا برای رعایت استانداردهای ایمنی 85گانه، کوییک S را به دو آپشن جدید مجهز کرده است که عبارتند از: سنسور نور (اتولایت) و سنسور بادتایر (TPMS). این دو ویژگی که تا قبل از سال 1402، روی کوییک S نبود اما بعد از 1402، یک استاندارد اجباری شده و همه کوییکها باید آنرا داشته باشند.
مدل خودرو | کوییک S | کوییک GX |
---|---|---|
سنسور نور | (از 1402) | دارد |
سنسور باد تایر | (از 1402) | دارد |
دکمه کنترلی فرمان | x | دارد |
روکش چرم صندلی | x | دارد |
مانیتور 7 اینچ | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
نویگیشن (GPS) | x | دارد |
شیشه دودی عقب | x | دارد |
رینگ آلومینیومی | x | دارد |
اطلاعات مندرج در این پاراگراف از سایت خودروساز برداشت شده است.
راهنمای خرید کوییک
در صورتی که به دنبال مشخصات فنی خودروی کوییک و مقایسهی انواع مختلف کوییک سایپا هستید، ما به شما توصیه میکنیم که این مطالب گرامری زیر را مرور کنید:
در صورتی که شما مالک خودروی کوییک هستید، مطالب زیر نیز برای شما جالب و مفید خواهند بود: