به موتور هیدروژنی که می تواند قدرت احتراق را در اتومبیل های مسابقه ای حفظ کند گوش دهید

مقالات خودرویی
به موتور هیدروژنی که می تواند قدرت احتراق را در اتومبیل های مسابقه ای حفظ کند گوش دهیدموتورهای احتراق داخلی نمرده اند. جدای از امکانات سوخت های مصنوعی سازگار با آسیاب های امروزی، توسعه موتورهای احتراقی با نیروی هیدروژن نیز در حال انجام است. دسامبر گذشته، مروری بر چهار دیگ 2.0 لیتری توربوشارژ در حال توسعه با AVL Racetech داشتیم. اکنون ما نگاهی عمیق به نحوه استفاده این شرکت از هیدروژن برای ساخت موتور احتراقی قدرتمند، پر سر و صدا و پایدار برای آینده داریم. همکاران ما با Autosport اخیراً از تأسیسات AVL Racetech در اتریش بازدید کردند، جایی که این چهار سیلندر در حال آزمایش دینو است. یک ویدیوی 13 دقیقه‌ای تأیید می‌کند که صدای آن تقریباً شبیه یک موتور کوچک و پرقدرت به نظر می‌رسد – وقتی که لوله‌های اگزوز در اثر انفجارهای کنترل‌شده درون سیلندرها به رنگ قرمز آلبالویی در می‌آیند، قلبش زوزه می‌کشد. در این جلسه دینو خاص، موتور به حداکثر قدرت 405 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه می رسد و حداکثر گشتاور به 375 پوند فوت در 4000 دور می رسد. پیش از این، موتور 410 اسب بخار قدرت داشت اما تنها 368 پوند فوت گشتاور داشت. همانطور که در این ویدئو آمده است، لزوماً نمی‌دانید که این موتور تنها با صدا هیدروژن می‌سوزاند. و تشخیص تفاوت های بصری در اجزای مختلف موتور نیاز به یک نگاه دقیق دارد. با این حال، این یک موتور بسیار متفاوت با موتوری است که در ماشین سواری معمولی خود پیدا می کنید. پل کاپوس، مدیر موتورهای جرقه‌زده و وسایل نقلیه مفهومی در AVL Racetech می‌گوید: «هیدروژن یک مولکول بسیار واکنش‌پذیر است. دوست دارد روی هر سطحی که تصورش را بکنید مشتعل شود – سطوح داغ، قطرات روغن داغ، شمع‌های بسیار داغ، دریچه‌های داغ. خطر آتش سوزی بزرگ وجود دارد. مهندس ارشد توسعه، نیلتون دیناز، چالش های پیش روی شرکت را بیشتر توضیح می دهد. "هیدروژن سوخت واقعا عجیبی است. خود باید فرآیند احتراق را تعدیل کند زیرا به سرعت می سوزد. به همین دلیل است که ما با تزریق آب نزدیک می شویم." فشار بالا یک واقعیت واقعی با موتورهای هیدروژنی است. منیفولد ورودی و ریل های سوخت به طور خاص برای استفاده از سوخت طراحی شده اند، و مبادا فراموش کنیم، این یک سوخت بسیار خشک در مقابل گاز پمپ معمولی است که مایع است. انژکتورهای سوخت نیاز به روغن کاری دارند و حتی یک توربوشارژر مخصوص هیدروژن نیز در آن دخیل است. فشارها بسیار بالا هستند، بنابراین ساختار اصلی موتور باید آن فشار را بدون دمیدن از هم تحمل کند. بدون بنزین، بدون مشکل: تویوتا فکر می کند که هیدروژن می تواند خودروهای اسپرت با موتورهای احتراقی را نجات دهد یاماها باگی با موتور احتراق هیدروژن سوز رونمایی شد اما سیستم به خوبی کار می کند. این ویدئو نشان می‌دهد که آسیاب نیرویی مشابه موتور قهرمان مرسدس-ای‌ام‌جی توربو-چهار، در حالی که از منبع سوخت فراوان استفاده می‌کند، تولید می‌کند. در مرحله بعدی موتور در شرایط مسابقه آزمایش می شود. و اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است اتومبیل‌هایی با موتور هیدروژنی در لمانز در سال 2026 مسابقه دهند.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ