![مزدا6 در ژاپن مرده است]()
مزدا متأسفانه برای سدان سایز متوسط خود در ژاپن وقت گذاشته است. قدیمی شدن 6 در بازار داخلی خود که تولید آن در اواسط آوریل به پایان می رسد متوقف می شود. اگر عجله دارید، هنوز زمان برای ثبت سفارش وجود دارد. از زمان عرضه 22 سال پیش، Atenza/6 226437 فروش داشته است.
از سال 2012، نسل کنونی 6 سدان/واگن دوتایی در سالهای گذشته در حال پیشرفت است. بازنشستگی این خودرو از بازار ژاپن به دنبال خروج این خودرو از ایالات متحده و بریتانیا به ترتیب در سالهای 2021 و 2023 صورت گرفت. 23 عکس
به همان اندازه ناامید کننده است که مزدا قصد دارد برای پر کردن خلاء ناشی از مرگ 6 انجام دهد - که چیزی نیست. بیانیه مطبوعاتی مختصر که در مورد خروج این خودرو از ژاپن صحبت می کند، نشان می دهد که چگونه خط کراس اوورهای CX این نقش را به عهده خواهند گرفت. آنهایی از ما که هنوز از سدان ها و واگن های خوب لذت می برند، قطعاً خواهان جایگزینی مستقیم هستند. این به ویژه با توجه به اینکه مزدا 3 بسیار کوچک است و به عنوان یک واگن کاربردی تر ارائه نمی شود، صادق است.
در اوایل سال 2022، مزدا نسل بعدی 6 را بر روی پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب خود رد کرد. با این حال، این امر مجلات ژاپنی را از حدس و گمان در مورد یک مدل بالقوه نسل چهارم منصرف نکرد. Best Car در سال گذشته گفت که شرکت Zoom-Zoom ممکن است پس از بازخورد مثبت دریافت شده برای CX-60 و CX-90، نظر خود را تغییر داده باشد. روزنامه نگاران تا آنجا پیش رفتند که ادعا کردند یک دستگاه 6 مبتنی بر RWD برای تولید چراغ سبز نشان داده است.
با این حال، لحن آخرین بیانیه مطبوعاتی مزدا چیز دیگری را نشان می دهد. در همین حال، شایان ذکر است که 6 برای همیشه مرده نیست زیرا این خودرو همچنان در کارخانههای خارج از ژاپن تولید میشود. با این حال، با پایان مونتاژ در سرزمین خورشید طلوع، به این معنی است که خودرو احتمالاً از بسیاری از بازارهای بین المللی که نسخه ساخت ژاپن را دریافت کرده اند، بازنشسته خواهد شد.
خداحافظ: نسخه بیستمین سالگرد مزدا6 2023 فاش شد، اما نه برای ایالات متحده امضای مزدا6 2019: مزایا و معایب