![BMW سری 8 اصلی یک قطعه هنری V12 با طراحی کامپیوتری بود]()
بیامو سری 8 اصلی در سال 1989 صحنه خودرو را زیبا کرد و طراحی پیشرفته و ویژگیهای پیشگامانه را به نمایش گذاشت. با وجود ویژگی های قابل توجه آن، گرند تورر با چالش هایی در بازار مواجه شد و توجهی که شایسته آن بود را دریافت نکرد.
به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند. چرا ما آن را دوست داریم؟
ب ام و سری 8 به دلیل بهبود عملکرد قابل توجه خود نسبت به سری 6 اصلی تحسین برانگیز شد. با ضریب درگ فقط 0.29 Cd= (در مقابل 0.39 برای سری 6)، موتور V12 جفت شده با گیربکس دستی شش سرعته، و فناوری پیشگام دریچه گاز الکترونیکی درایو به سیم، استانداردهای جدیدی را در این بخش تعیین کرد. طراحی unibody، سبک تر از مدل قبلی خود به لطف مدل سازی CAD، به تجربه رانندگی منحصر به فردی کمک کرد. علاقه مندان از ویژگی های لوکس و مهندسی پیشگامانه آن که نشانگر عصر جدیدی برای BMW بود، قدردانی می کنند. گالری: BMW 8 Series (E31) 35 عکس کی خودرو به بازار عرضه شد؟
توسعه سری 8 بی ام و در جولای 1981 آغاز شد و طراحی نهایی در سال 1986 تکمیل شد. سری 8 یکی از اولین بی ام و هایی بود که حداقل تا حدی با استفاده از نقشه های CAD طراحی شد و به دنبال آن آزمایش هایی در تونل باد انجام شد. با این حال، عرضه به تعویق افتاد تا با فروش قوی سری 6، که سلف غیرمستقیم سری 8 در نظر گرفته می شد، تطبیق یابد. اولین نمایش بزرگ سرانجام در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سپتامبر 1989 انجام شد. چه موتورهایی داشت؟
سری 8 نقطه عطف مهمی را رقم زد زیرا اولین موتور V12 جفت شده با گیربکس شش سرعته دستی را در خودروهای جاده ای ارائه کرد. محدوده موتور نیز شامل آسیاب های 4.0 و 4.4 لیتری V8 بود. سه تکرار از V12 در طول تولید سری 8 با حجم های 5.0، 5.4 و 5.6 لیتری ارائه شد. آیا فروش خوبی داشت؟
متأسفانه، فروش سری 8 اصلی تحت تأثیر ترکیبی از عوامل اقتصادی قرار گرفت. رکود جهانی در اوایل دهه 1990، جنگ خلیج فارس و جهش قیمت انرژی مجموعاً بر بازار خودروهای لوکس تأثیر گذاشت. در آمریکای شمالی، BMW در سال 1997 سری 8 را متوقف کرد و تنها 6920 خودرو فروخت. با این حال، تولید برای سایر بازارها تا سال 1999 ادامه یافت و در مجموع 30609 دستگاه در سراسر جهان فروخته شد. فروش کم به این معنی بود که برنامه های بلندپروازانه برای نسخه M8 با عملکرد بالا در سال 1991 کنار گذاشته شد. حتی BMW حتی نمونه اولیه M8 را ساخت
یکی از وحشیانه ترین ایده های BMW در دهه 1990، توسعه M8 به عنوان یک رقیب فراری بود. مجهز به نسخه تخصصی موتور S70، تغییرات آن شامل افزایش حجم به 6064 سی سی، دو میل بادامک بالای سر برای هر سیلندر، بدنه گاز جداگانه با سوپاپ های غلتکی، چهار سوپاپ در هر سیلندر، منیفولدهای ورودی فیبر کربن و زمان بندی سوپاپ ها متغیر بود. پیشبینی میشد که M8 به حداکثر سرعت خیرهکننده 198 مایل در ساعت برسد، پیشبینی میشد که خروجی قدرت 640 اسببخار و گشتاور 479 پوند فوت داشته باشد که حتی از M8 Competition امروزی قدرتمندتر میشود. گالری: نمونه اولیه BMW M8 12 عکس
تغییرات اضافی شامل تغییرات بدنه مانند سپر جلوی جدید، آینههای بالهای بازطراحیشده، قوس چرخهای بازتر و دریچه هوا در کاپوت میشود. با تمرکز شدید بر کاهش وزن، عناصر خودرو از پلاستیک تقویت شده با شیشه، از جمله کاپوت، درها و درب صندوق عقب ساخته شدند. با استفاده از چرخهای فیبر کربنی و حذف صندلیهای عقب، وزن خودرو به کمتر از 3200 پوند کاهش یافت. پنجره های ساخته شده از Lexan و جابجایی مخزن روغن به صندوق عقب بیشتر به اقدامات کاهش وزن کمک کرد.
متأسفانه، پروژه جاه طلبانه M8 به دلیل درک بیامو از کمبود تقاضای بازار در بحبوحه رکود اقتصادی دهه 1990، به پایان رسید. تنها نمونه اولیه، که بنا به گزارش ها برای استفاده منظم در جاده ها نامناسب تلقی می شود، در Giftschrank BMW ذخیره شده است.
گنجینه های جاودانه اروپایی بیشتر: آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام بود ولوو 850 جعبه ای سریع، ایمن و راحت روی چرخ بود