![بررسی اولین درایو کیا EV9 2024: بزرگتر بهتر است]()
کیا در حال حاضر دو کار را به خوبی انجام می دهد: کراس اوورهای سه ردیفه و خودروهای الکتریکی. تلوراید محبوب به افزایش میانگین قیمت تراکنشها و ارزشهای باقیمانده خودروساز کمک کرده است، در حالی که EV6 دارای محدوده قابلتوجهی و یکی از بهترین نرخهای شارژ DC در صنعت است.
این دو فلسفه - فضای سه ردیفه و یک پلت فرم 800 ولتی EV مقاوم در برابر آینده - را با هم ترکیب کنید و کیا EV9 2024 را دریافت کنید. بر اساس همان پلت فرم مدولار جهانی الکتریکی (E-GMP) مانند EV6، هیوندای آیونیک 5 و جنسیس GV60، EV9 تا حد زیادی به نقاط قوت برقی خواهر و برادر خود عمل می کند و در عین حال چند ترفند خاص خود را اضافه می کند که در ورق فلزی پیچیده شده است. به نظر می رسد که متعلق به Blade Runner یا Ghost In The Shell است. نیازی به دفن لد در اینجا نیست: کیا EV9 یک کراس اوور الکتریکی عالی است. گالری: 2024 Kia EV9 First Drive 19 عکس آمار سریع 2024 Kia EV9 GT-Line باتری موتورهای لیتیوم یونی 99.8 کیلووات ساعتی دوگانه دائمی مغناطیسی خروجی سنکرون 379 اسب بخار / 516 پوند 70 پوند قیمت در حال حاضر تست رانده وحشی
EV9 یک وسیله نقلیه بزرگ است که از سپر تا سپر 197.2 اینچ و بین چرخ های جلو و عقب 122.0 اینچ اندازه دارد. این به ترتیب 0.3 و 7.8 اینچ از Telluride بزرگتر است. و با باتری 99.8 کیلووات ساعتی موجود در مدل دوربرد عقب و همه مدلهای دو موتوره، کیا نیز بسیار سنگین است - GT-Line بارگیری شده که من رانندگی کردم 5800 پوند بود.
متأسفانه، SUV بزرگ احساس میکند که میرا نشده و بیش از حد فنر دارد، ترکیبی که به این معنی است که موجهای بزرگ سرنشینان شما را تبدیل به سرنشینان میکنند و نقصهای کوچک باعث میشود سواری پرحرفی شود. چرخهای استاندارد ۲۱ اینچی این پرچمدار احتمالاً به این مشکل اضافه میکنند، اگرچه ممکن است به دلیل طراحی عجیب و غریب لگو گیرهشان ارزشش را داشته باشد. حداقل احساس میکند EV9 تمام تلاش خود را میکند تا درام ناشی از این نقصها را به حداقل برساند، و به جای تصادف، با صدای بلند به ضربهها برخورد میکند. در مورد صداها، در EV9 چیز زیادی برای صحبت کردن وجود ندارد. عقبترین مسافران ممکن است با غرش لاستیکها در سرعتهای بالا مواجه شوند، اما در غیر این صورت، صدای باد و جاده محدود میشود.
اخبار بد با آن شکایات کیفیت سواری شروع می شود و به پایان می رسد. تقریباً با هر معیار دینامیکی دیگری، این یک ماشین عالی است. من فقط میتوانستم GT-Line را در مدت زمانی که با کیا بزرگ کار میکردم، برانم، به این معنی که 379 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور برای بازی با بسته استاندارد "Boost" داشتم. تریمهای کمتر دو موتوره Boost را بهعنوان یک آپشن ارائه میکنند و بدون آن، همان قدرت را دارند اما ۷۳ پوند فوت کمتر. در همین حال، EV9 تک موتوره و کوتاه برد 215 اسب بخار و 258 پوند فوت قدرت دارد، در حالی که نوع دوربرد آن 201 اسب بخار و 258 پوند فوت قدرت دارد.
EV9 GT-Line در حالتهای Eco و Normal، با یک دریچه گاز تنظیمشده بهخوبی، نیرو را بهراحتی انجام میدهد که برای تازهکارهای برقی قابل دسترسی است. اما رفتن به اسپورت، پای راست من را به یک سوئیچ روشن و خاموش شتاب تبدیل کرد، به خصوص زمانی که ترمز احیاکننده را روی تهاجمیترین پدال تک پدال آن تنظیم کرده بودم. سوار شدن بر روی جاده های پرپیچ و خم، سرگرم کننده تر (و کارآمدتر) از حد انتظار بود، به طوری که ریجن ترمز ترمزهای مسیر را ساده می کرد و در هنگام خروج از گوشه غرغر می کرد. سیستم تعلیق نیز در هنگام رانندگی با این روش، مجموعه ای نسبتاً زیبا دارد - نمی توان این را در مورد کراس اوورهای سه ردیفه بیش از حد گفت. همه عروسک
EV9 در میان استعدادهای پویای خود، اولین برداشت را نیز از بین می برد. بخش عمده ای از جذابیت آن ناشی از وسایل حرکتی جسورانه آن است، چه چهار مربع در GT-Line، چه هرم های شیک ترون در سطح متوسط زمین، یا چرخ های برش برش در تزئینات Wind و Light. چراغ های جلوی درخشان و کاپوت بلوف بلندی که نزدیک می شوید به شما خوشامد می گوید. و هنگامی که به سراغ Land یا GT-Line می روید، در قسمت جلویی نیز نورهای پیکسلی نرمی دریافت می کنید که کمی جذابیت بصری ایجاد می کند و چهره عظیم بدون جلوپنجره را از بین می برد.
امتداد قوس چرخها و خط کمربند به سمت عقب بهنظر میرسد که از یک بازی ویدیویی سوپر نینتندو خارج شدهاند، و چراغهای عقب T شکل که تا ستون D گسترش یافتهاند، شباهت سایبرپانک را بیشتر میکنند. ممکن است این روند آیندهنگرانه با تطابق مجدد به زودی قدیمی شود، اما در حال حاضر، من آن را دوست دارم.
در داخل، EV9 بسیار معمولیتر به نظر میرسد - به نحوی خوب. داشبورد عریض و کم و کف صاف به سرنشینان صندلی جلو دید عالی و فضای زیادی برای جابجایی انسان میدهد، و کنسول مرکزی بزرگ دارای فضای ذخیرهسازی دو طبقه است و برای فضای حرکتی بیشتر به روی زمین باز است. صندلیها نرم و نگهدارنده هستند و تکیهگاههای پارچهای مشبک تقریباً عالی هستند. مواد نیز بسیار زیبا هستند، با روکش چرم مصنوعی و بسیاری از پلاستیک های مات که به زیبایی ظاهری مطبوع را می پوشانند.
Land و GT-Line دارای صندلیهای سطلی ردیف دوم استاندارد هستند که تقریباً به راحتی صندلیهای جلو هستند و برای خنثی کردن عدم پشتیبانی از رانها که بسیاری از خودروهای برقی با باتری پنکیک در صندلیهای عقب دارند، شیب را تنظیم میکنند. گرمایش، تهویه، و تکیهگاههای برقی، راحتی بیشتری را بهبود میبخشد و بچهها را با اقامتگاههای درجه یک ناراحت میکند. کنسول میانی در جلو دارای یک کابین عمیق و مفید رو به صندلیهای عقب است، با لیوانها و جیبهای درب که وسایل ضروری سفرهای جادهای را در دسترس شما قرار میدهد.
و در حالی که ردیف سوم دو حالته آنقدرها هم خوب نیست، مطمئنا بد هم نیست. فضای سر و زانو برای یک ساعت گردش کافی داشتم و EV9 شامل دو شارژر USB-C است. با قرار گرفتن همه صندلی ها، فضای بار قابل توجه 20.2 فوت مکعب وجود دارد که به 43.5 پشت ردیف دوم و 81.7 در پشت ردیف اول افزایش می یابد. تلوراید گازسوز دارای فضای بیشتری برای مسافر و بار است – و همچنین تا هشت نفر، نه هفت نفر – اما تفاوت بسیار ناچیز است. EV9های محرک عقب همچنین دارای یک فضای ذخیره سازی 3.2 فوت مکعبی در زیر کاپوت هستند، اگرچه نسخه دو موتوره آن را به 1.8 کاهش می دهد، فقط برای یک کابل شارژ کافی است و نه چیزهای دیگر. Plug And Play
در انتهای محدوده EV9، Light تک موتوره دارای یک باتری 76.1 کیلووات ساعتی و یک موتور 215 اسب بخار است که مسافت قابل احترامی معادل 230 مایل در هر بار شارژ به آن می دهد. به سراغ برد بلند سبک بروید و واحد 99.8 کیلووات ساعتی و موتور عقب 201 اسب بخاری را دریافت خواهید کرد، اگرچه امتیاز EPA 304 مایلی ممکن است باعث کاهش افت قدرت شود.
دو موتوره Wind and Land هر دو باتری بزرگتری دارند و می توانند 280 مایل را در تست EPA طی کنند، در حالی که GT-Line پرچمدار می تواند 270 مایل را طی کند. این اعداد کاملاً با مسافت 310 مایلی تسلا مدل Y و 335 مایل مدل X سازگاری ندارند.
یکی از بزرگترین مزیت های معماری E-GMP نسبت به سایر پلتفرم های EV سیستم شارژ 400/800 ولتی آن است. باتری ولتاژ بالا در دوربرد EV9 می تواند شارژ سریع DC تا 210 کیلووات را بپذیرد و زمان شارژ سریع 10 تا 80 درصدی آن 24 دقیقه است. عجیب است که باتری کوچکتر می تواند شارژ 235 کیلوواتی را انجام دهد. هنگام استفاده از شارژر AC خانگی 240 ولت/48 آمپر، باتری بزرگتر در 8 ساعت و 45 دقیقه شارژ می شود، در حالی که باتری کوچکتر دو ساعت از آن زمان شارژ می شود.
برخلاف سایر خودروهای E-GMP، EV9 قابلیت شارژ خودرو به خانه و خودرو به شبکه را دارد. کیا میگوید این شاسیبلند به طور متوسط عملکردهای ضروری در خانه را برای دو روز در حالت خاموشی روشن نگه میدارد. جالبتر اینکه، EV9 همچنین در زمانی که نرخ برق بالاست – مانند اواسط بعد از ظهر در یک روز گرم تابستان – شارژ باقیمانده باتری را به خانه برمیگرداند و پس از کاهش نرخ شارژ، باتری را شارژ میکند. کیا میگوید این امر به کاهش مقداری از هزینه شارژ یک شبه کمک میکند، زیرا وقتی برق گران است، خودرو برق خانه را تامین میکند.
همانند EV6 کوچکتر، EV9 می تواند از طریق یک اینورتر هوشمند برق که به پورت شارژ متصل می شود، شارژ خودرو به بار را انجام دهد. گروه موتور هیوندای همچنین با خودروسازان دیگر در یک شبکه شارژ سراسری جدید برای کاهش درد پیدا کردن دوشاخه همکاری می کند و خودروهای برقی آن نیز با استاندارد شارژ SAE J3400 که بیشتر به نام NACS/Tesla شناخته می شود، سازگار خواهند بود. پرداخت، Squirt
به سراغ تریم سبک پایه 230 مایلی بروید و برای لذت بردن از مالکیت EV9 باید 56395 دلار از جمله مقصد 1495 دلاری خرج کنید. این یک معامله بد برای افرادی نیست که در سه ردیف احتراق داخلی معامله میکنند، به شرطی که تعطیلات خود را در هواپیما بگذرانند، نه با ماشین، به خصوص با توجه به فضای داخلی جادار و مجموعه فناوری چشمگیر کیا که شامل دو صفحه نمایش 12.3 اینچی، اپل کارپلی بیسیم و Android Auto و مسیریابی ناوبری خاص EV.
کسانی که به برد بیشتر یا سیستم چهارچرخ متحرک دو موتوره نیاز دارند، با قیمتی پایینتر احساس میکنند، به طوری که Wind سطح متوسط 65395 دلار هزینه دارد. در بالای این محدوده، GT-Line قرار دارد که قیمت آن از 75395 دلار شروع می شود و با تست ارتقاء صندلی عقب و رنگ آمیزی اضافی به 78090 دلار می رسد. برای مقایسه، قیمت تسلا مدل Y از 43990 دلار شروع میشود، هرچند که محدوده رقابتی و صندلیهای هفت سرنشین را با قیمت 51990 دلار دریافت میکند. تسلا مدل X ۷۹۹۰۰ دلاری از نظر فضا به کیا نزدیکتر میشود، اما هزینه بیشتری دارد، مخصوصاً با صندلیهای ردیف سوم اختیاری ۳۵۰۰ دلاری.
استایل (و سیاست های مربوط به شخصیت) یک موضوع سلیقه ای است، اما به نظر من کیا EV9 در کل بسیار جذاب تر از هر تسلا است. همچنین به خوبی رانندگی می کند، با کنترل بدنه و عایق صدا بهتر نسبت به مدل های X و Y، با فضای بار و مسافر بیشتر. و زمانی که کیا و سایر خودروسازان از پورت سوپرشارژر داخلی استفاده کنند، تجربه شارژ به همان خوبی یا بهتر خواهد بود.
صرفنظر از تأثیر آن بر سودآوری، قیمتهای فروش آتش تسلا مطمئناً در مورد دلارهای مصرفکننده به خودروهای تازه وارد مانند کیا EV9 فشار وارد میکند. اما E-GMP سه ردیفه هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد، با شارژ دوطرفه کم هزینه، زمان شارژ سریع DC چشمگیر و دینامیک خودرو بالاتر از حد متوسط. این همچنین جادارترین خودروی برقی موجود در بازار است - حداقل در حال حاضر - بنابراین خانواده هایی که به دنبال قطع سیم پتروشیمی هستند از سوار شدن در EV9 به همان اندازه که من از رانندگی با آن لذت بردم لذت خواهند برد.
خودروهای برقی خانوادگی: هیوندای Ioniq 7 چراغهای عمودی را در عکسهای جاسوسی جدید نشان میدهد سوالات متداول Rivian R1S، Lambo Urus و Shelby F-150 Super Snake Meet In Drag Race
آیا کیا EV9 جایگزین Telluride می شود؟
خیر. کیا هر دو مدل تلوراید احتراق داخلی و EV9 تمام الکتریکی را در کنار یکدیگر به فروش می رساند و به مصرف کنندگان امکان انتخاب پیشرانه را می دهد.
آیا کیا EV9 می تواند خارج از جاده باشد؟
تریمهای چهارچرخ متحرک دو موتوره 7.8 اینچ از زمین فاصله دارند و گشتاور زیادی برای همراهی با آن وجود دارد. با این حال، با وجود لاستیکهای کارآمد و بدون حالت رانندگی خارج از جاده، بهتر است EV9 را بیشتر به عنوان یک جنگنده آبوهوا در نظر بگیرید تا یک خزنده صخرهای.
آیا کیا EV9 یک هفت نفره است؟
سطوح پایه Light و سطح متوسط Wind دارای یک نیمکت وسط سه حالته برای همراهی با صندلی ردیف سوم هستند که به EV9 برای هفت صندلی می دهد. انتخاب لند یا GT-Line نیمکت را به نفع صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم کنار میگذارد و به آنها صندلیهای ۶ نفره میدهد.