![معماری 48 ولتی تسلا سایبرتراک بدون انقلاب است]()
صنعت خودروسازی در دهه پنجاه به سیستم های الکتریکی 12 ولتی متصل شد و از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است. حتی خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی با باتریهای کششی ولتاژ بالا هنوز یک باتری 12 ولتی برای کارکردن مواردی مانند تنظیمکنندههای پنجره، موتور صندلی، چراغهای جلو و غیره دارند. در حالی که ما چندین خودروی 48 ولتی «هیبریدی ملایم» را در طول سالها دیدهایم، تسلا اولین خودرویی است که با سایبرتراک 48 ولتی را با یک خودروی الکتریکی خالص عرضه میکند و تیم بازاریابی آن از شما میخواهد در مورد آن بدانید.
ماسک در مصاحبه ای گفت: "کل زنجیره تامین، کل زیرساخت طراحی برای 12 ولت طراحی شده است." "به همین دلیل است که برای مدت طولانی در این عدد به شدت کم گیر کرده است." این چیزی است که او به آن علاقه زیادی دارد، به طوری که تسلا راهنمای ساخت یک ماشین 48 ولتی را برای مدیران عامل خودروسازان بزرگ ارسال کرد، چیزی که رئیس فورد جیم فارلی در توییتر تأیید کرد.
به نظر میرسد یک نمونه دیگر از تسلا در راههای جدیدی است که شرکتهای قدیمی را مجبور میکند تا عقبنشینی کنند. به بهروزرسانیهای نرمافزاری که اخیراً منتشر میشوند، یا اخیراً به Gigacasting فکر کنید. تغییر Cybertruck به برق 48 ولتی به همین صورت است، اما مانند همیشه در مورد تسلا، حقیقتی برای تجزیه و تحلیل از پیام های هذلولی آن وجود دارد.
اول از همه، چرا افزایش ولتاژ ایده خوبی است؟ قانون اهم به ما می گوید که ولتاژ برابر با جریان ضربدر مقاومت (V=IR) است. با فرض یک مقاومت ثابت، افزایش ولتاژ جریان را کاهش می دهد. کاهش جریان به این معنی است که می توانید از سیم های کوچکتر برای انتقال همان مقدار برق استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در وزن، پول و بهبود کارایی خودرو می شود. جریان بالاتر همچنین با انرژی بیشتر از دست رفته به عنوان گرما مطابقت دارد. بنابراین، یک سیستم 12 ولتی نه تنها در سطوح توان بالاتر ناکارآمد است، بلکه به اجزای آن نیاز دارد که سینک های حرارتی بزرگتری نسبت به سیستم های ولتاژ بالاتر داشته باشند.
خودروسازان در دهه 1950 از برق 6 به 12 ولت تغییر جهت دادند تا نیازهای رو به رشد نیرو ناشی از قطعات الکتریکی پیشرفته تر، به ویژه سیستم های جرقه زنی برای موتورهای با تراکم بالاتر را برطرف کنند. از آن زمان، صنعت به طور کلی با برق 12 ولتی گیر کرده است، حتی با اینکه تعداد سیستم های الکتریکی در خودروها به شدت افزایش یافته است.
معماری الکتریکی 48 ولت آئودی Q8.
صنعت خودرو در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به سمت استاندارد ولتاژ بالاتر حرکت کرد و نیاز به نیروی الکتریکی بالاتر در خودروهای سواری را پیش بینی کرد. یک مقاله SAE در سال 1999 که توسط مهندسان فورد در مورد یک سیستم 36 ولتی نوشته شده بود، نتیجه گرفت که «[n] ویژگیهای جدید عملکردهای الکتریکی با نیاز به توان چند صد وات یا بیشتر به در دسترس بودن منبع تغذیه با ولتاژ بالا نیاز دارند تا بتوانند در این زمینه عملی شوند. راندمان مدت، هزینه سیم کشی، بسته بندی و کنترل های نیمه هادی.
اما تغییر بزرگ هرگز اتفاق نیفتاد.
سام ابوئل سامید، تحلیلگر اصلی تحقیقاتی در Guidehouse Insights گفت: «[خودروسازان] توانستند کاراییهایی را در جای دیگری بیابند که نیاز به صرف این پول اضافی را برای استفاده از سیستمهای ولتاژ بالاتر از بین میبرد.
با این حال، اکنون ما خودروهای 48 ولتی در بازار داریم.
ابولصمید گفت: «با ورود به اواخر دهه 2000، شروع به افزودن ویژگیهای زیادی به خودروها کردیم. گرمکن صندلیها، فرمانهای گرمکن، دمپرهای تطبیقی، همه این موارد که انرژی الکتریکی مصرف میکنند. بعلاوه، مایل به برق انداختن سایر اجزای الکتریکی روی موتور برای کاهش تلفات انگلی است.
این امر باعث شد که برخی از خودروسازان به سمت استفاده از سیستم های 48 ولتی بروند، اما Abuelsamid توضیح می دهد که همه از حداقل دو مبدل DC-DC برای اجرای قطعات الکتریکی 12 و 5 ولت استفاده می کنند. در حالی که ممکن است یک خودروساز برای مثلاً یک استارت-ژنراتور یکپارچه یا یک میل ضد غلتشی فعال به 48 ولت نیاز داشته باشد، دلیل کافی برای صرف پول کلان برای جایگزینی یا طراحی مجدد قطعات الکتریکی که قدرت زیادی ندارند وجود ندارد. قرعه کشی. رفتن به ولتاژ 48 ولت ممکن است سیم کشی کوچکتری را امکان پذیر کند، اما محدودیت عملی برای کوچک بودن سیم شما در وهله اول وجود دارد. بعلاوه، سیستمهای 48 ولتی به اتصالات و محافظهای قویتری نیاز دارند تا احتمال ایجاد قوس را کاهش دهند. چهل و هشت ولت نیز در مورد حد بالایی برای یک سیستم الکتریکی است که به استانداردهای ایمنی سختگیرانه تری نیاز ندارد.
در حالی که تشخیص دقیق 48 ولت در Cybertruck سخت است - تسلا سالها پیش بخش روابط عمومی خود را منحل کرد، بنابراین کانالهای کمی داریم که از آنها بپرسیم - میدانیم که برخی از قطعات ولتاژ پایینتری دارند. پیت بنن، رئیس بخش الکترونیک ولتاژ پایین تسلا، در مصاحبهای گفت که تقویتکنندههای صوتی Cybertruck 24 ولت هستند و خودرو دارای تجهیزاتی است که میتواند با یک باتری 12 ولتی نیز در صورت 48 ولت روشن شود. باتری می میرد
بررسی کاتالوگ قطعات آنلاین Cybertruck نشان می دهد که برخی از قطعات 48 ولتی باید به طور خاص برای کامیون طراحی شده باشند. نام قطعات برای هر دو تنظیم کننده پنجره توجه داشته باشید که قطعات 48 ولت هستند. با این حال، شماره قطعه برای مجموعه سنسور رادار کامیون بسیار شبیه به مدل Y است، که می تواند به این معنی باشد که یک قطعه 12 یا 5 ولتی است.
بنابراین، کاری که تسلا در اینجا انجام می دهد، به نظر نمی رسد تفاوتی اساسی با آنچه دیگر خودروسازان قبلا انجام داده اند داشته باشد. مهندسان تسلا و ماسک ادعا میکنند که وزن دسته سیمها و تعداد سیمهایی که از خودرو عبور میکنند را کاهش دادهاند، اما این به لطف یک سیستم داده جدید Etherloop نیز هست.
سیستم هدایت با سیم تسلا سایبرتراک.
سیستم 48 ولتی Cybertruck همچنین امکان استفاده از فرمان با سیم (SBW) را فراهم میکند که اولین نمونه در نوع خود در خودروهای تولیدی است که شفت فرمان سنتی ندارد. (اینفینیتی Q50 SBW را ارائه میکند، اما یک ستون سنتی بهعنوان پشتیبان در جای خود دارد.) Abuelsamid مشکوک است که تسلا این کار را برای Cybertruck انجام نمیدهد، زیرا از قطعات تامینکنندهای استفاده میکند که یک سیستم SBW برای خودروهای 48 ولتی ایجاد کرده است. در برخی ویدیوها که شامل اجزای مختلف Cybertruck هستند، میتوانید نشان ZF را روی قفسه فرمان Cybertruck ببینید. احتمالاً، تسلا از قطعات طراحی و ساخته شده توسط ZF استفاده می کند که می تواند هم در خودروهای برقی و هم در خودروهای احتراق داخلی کار کند.
اما فراتر از SBW، Abuelsamid متعجب است که استفاده از 48 ولت در یک EV چیست. هنگامی که از ولتاژ 12 به 48 ولت در یک خودروی احتراق داخلی گام بر می دارید، می توانید از حدود 2/2.5 به 10/12 کیلووات برق موجود برای سیستم های الکتریکی مختلف پرش کنید - یک سود بزرگ. "برای یک EV، این یک مشکل نیست،" زیرا ولتاژ بسیار بالاتر به راحتی در دسترس است. یک EV در حال حاضر با ولتاژ 400 ولت به بالا کار می کند و تمام انرژی شما از باتری تامین می شود. حتی برای یک EV رده پایین، حداقل 100 کیلووات را در نظر دارید که در آنجا دارید، و به طور کلی خیلی بیشتر. باز هم، واقعاً نیروی محرکه خوبی برای رفتن به 48 ولت برای آن وجود ندارد."
پس شاید تسلا شطرنج چهار بعدی بازی نمی کند. نمیتوان گفت که سیستمهای 48 ولتی بیفایده هستند - شاید این تنها راهی بود که تسلا میتوانست سیم به سیم عمل کند. اما فراتر از آن، دیدن اینکه تسلا چقدر متفاوت از سایر خودروسازانی است که از سیستمهای 48 ولتی استفاده میکنند، دشوار است و مزایای یک خودرو الکتریکی حتی کمتر مشخص است.
این سیستم داستان Cybertruck را خلاصه می کند. آیا این یک کار نابغه انقلابی است یا تا حد زیادی هوشمندانه؟
اطلاعات بیشتر در مورد سایبرتراک اولین تصادف سایبرتراک تسلا در جاده های عمومی راننده را دچار جراحات جزئی می کند برف پاک کن سایبرتراک دارای اسپویلر مخصوص به خود است تا از تکان خوردن آن جلوگیری کند