![مازراتی توسعه Quattroporte الکتریکی را متوقف کرد]()
برند پریمیوم Stellantis، مازراتی، با اعلام توقف توسعه سدان بزرگ باتریدار Quattroporte Folgore خود، در مسیر خود به سمت خط تولید تمام الکتریکی با موانعی روبرو میشود. توضیح رسمی این تصمیم ادعا می کند که این برند نگران عملکرد خودروی جدید است اما ممکن است عوامل نگران کننده دیگری در پشت پرده ها وجود داشته باشد.
بهطور دقیقتر، منابع رسانههای ایتالیایی نشان میدهند که Stellantis در حال حاضر روی پرونده تجاری این خودروی الکتریکی پرچمدار کار میکند. به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، گزارش شده است که این خودروساز از تامین کنندگان خواسته است تا قیمت قطعات را تا 6 درصد کاهش دهند، پس از درخواست کاهش مشابه در سال 2023. گالری: 2021 Maserati Quattroporte Trofeo 9 عکس ها
این عقبنشینی سومین تاخیر در خط تولید خودروهای الکتریکی مازراتی است، پس از عرضه به تعویق افتادن نسخههای برقی باطری GranTurismo کوپه و Grecale SUV متوسط. نسخه دوم در ابتدا در سال 2023 انتظار می رفت اما اکنون برای انتشار اواخر امسال برنامه ریزی شده است. نسخه بدون آلایندگی GranCabrio نیز در حال حاضر در دست توسعه برای عرضه برنامه ریزی شده در سال 2024 است. GranTurismo Folgore اکنون در نهایت به فروش می رسد و تحویل در حال انجام است.
بخش دیگری از طرح Dare Forward 2030 برای برقیسازی کامل شامل لوانته است. تا اواسط دهه، این SUV باید یک نسخه کاملاً الکتریکی را نیز دریافت کند که محدوده اولیه خودروهای الکتریکی این برند را تکمیل کند. با توجه به جزئیات اولیه، انتظار میرود که Levante Folgore از نسخهای کمقدرتتر از مجموعه سه موتوره GranTurismo Folgore استفاده کند.
چالشهای تولید این شرکت فراتر از تاخیرهای توسعه است. بنا بر گزارش ها، Stellantis 1000 کارگر تولیدی مازراتی را در کارخانه Mirafiori در تورین، ایتالیا از 12 فوریه تا 3 مارس به طور موقت اخراج خواهد کرد. این کارخانه Quattroporte و مدل های دیگری مانند SUV بزرگ Levante و کوپه بزرگ GranTurismo را تولید می کند.
برنامههای آینده مازراتی: مازراتی گیبلی در سال 2024 متوقف میشود، V8 نیز در اینجا تمام 16 خودرویی است که مازراتی قصد دارد تا سال 2024 عرضه کند