![مزدا CX-90 PHEV 2024 همه چیز در مورد دادن و گرفتن است]()
در مد معمولی مزدا، حتی بزرگترین SUV آن نیز برای رانندگی سرگرم کننده است. CX-90 سه ردیفه جدید – که جایگزین CX-9 نیز خوب می شود – به لطف معماری دیفرانسیل عقب و دو پیشرانه جدید: شش خطی و چهار سیلندر، قدرت رانندگی واقعی را به کلاسی بی درخشش می رساند. پلاگین.
من دومی را آزمایش می کنم. یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با بسته باتری 14.8 کیلووات ساعت و یک موتور الکتریکی تک. اولین PHEV آمریکایی مزدا دارای 323 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور است که با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک جفت می شود. مشخصات سریع 2024 مزدا CX-90 PHEV Premium Plus موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر پلاگین هیبریدی باتری 14.8 کیلووات ساعتی خروجی 323 اسب بخار / 369 پوند فوت EV برد 22.2 مایل حداکثر شارژ قیمت 58920 دلار
اگرچه این نسخه از CX-90 5236 پوند وزن دارد، اما خیلی حجیم به نظر نمی رسد. گشتاور موتورهای الکتریکی آن را به سرعت از خط خارج می کند در حالی که چهار سیلندر فضای بیشتری می افزاید. آن را سریع نگویید، اما CX-90 بهتر از هر یک از رقبای V6 تنفس طبیعی خود از خط خارج می شود.
کامل نیست در سرعت های پایین مقداری ناهمواری وجود دارد. انتقال بین موتور الکتریکی و موتور گازی بدون درز نیست. در حالی که چهار سیلندر در اطراف شهر زمزمه می کند، وقتی پای خود را محکم روی دریچه گاز می گذارید صدای بلند و کمی خشن است. اما با یک موتور کوچک با این وزن می توان انتظار داشت.
خبر خوب این است که می توانید CX-90 را با باتری تا 26 مایل رانندگی کنید. این از لحاظ فنی بدترین پلاگین سه ردیفه دیگر است - Volvo XC90 Recharge و Kia Sorento PHEV هر دو 32 مایل مسافت را طی می کنند - اما مزدا تنها در دو ساعت و نیم با شارژر سطح 2 شارژ می شود در حالی که کیا و ولوو این کار را انجام می دهند. به ترتیب حدود سه و پنج ساعت. ناگفته نماند CX-90 همچنین دارای دو حالت ترمز احیا کننده است: عادی و زیاد.
مزایا: پیشرانه تورکی، هندلینگ عالی، شارژ سریع
CX-90 دارای سیستم تعلیق سفت تری نسبت به سایر سه ردیفه است. این استحکام بیشتر بر کیفیت سواری تأثیر میگذارد – در روسازی شکسته احساس میکند – اما همچنین تعادل خوب و توزیع وزن عالی را در مواقعی که شما از حکاکی دره سه ردیفه SUV خود استفاده میکنید، ایجاد میکند. فرمان پاسخگو و سریع است، اما به طور مصنوعی سنگین به نظر می رسد، انتخابی عجیب برای حمل و نقل خانوادگی.
فضای داخلی ممتاز است - و نه فقط برای کلاس. CX-90 با یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت با پشتیبانی کمری و یک صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در هفت جهت وارد قلمروی لوکس میشود. هر سه ردیف در این تریم Premium Plus از چرم Nappa استفاده میکنند که صندلیهای کاپیتان ردیف دوم، صندلیهای جلو تهویهشونده و فرمان گرم شونده را اضافه میکند.
ردیف دوم برای نویسنده 6 فوتی شما بسیار جادار است، با فضای کافی برای سر و پا، اما ردیف سوم آنقدرها هم جادار نیست. به طور ناشیانه در ورودی باریک و ردیف سوم حرکت کنید و CX-90 تنها 36.9 اینچ فضای سر و 30.4 اینچ فضای پا دارد – دومی چند اینچ کمتر از حد متوسط برای کلاس است. و این به فضای تنه گسترش می یابد. CX-90 با 14.9 فوت مکعب از ردیف سوم عقب تر از رقبای خود بسیار عقب است.
معایب: سواری سخت، فضای کمتر از میانگین، گران قیمت
یک صفحه نمایش 12.3 اینچی به صورت استاندارد در مدل Premium Plus در مقابل صفحه نمایش 10.3 اینچی هنوز هم بزرگ در CX-90 پایه و تریم های کمتر ارائه می شود. هر دو دارای Apple CarPlay و Android Auto بیسیم و یک دکمه کنترل مرکزی قدیمی برای کنترل همه آنها هستند. متأسفانه، صفحه نمایش پایه یک صفحه نمایش لمسی نیست و صفحه نمایش 12.3 اینچی تنها به عنوان یک صفحه نمایش لمسی زمانی که خودرو ساکن است عمل می کند. مزدا میگوید این به دلایل ایمنی است، اما تجربه کاربر را خستهکننده میکند. برنامههای شخص ثالث مانند Spotify و Google Maps برای دسترسی به عملکردهای اصلی به چرخاندن چندین دکمه نیاز دارند.
CX-90 از 40970 دلار شروع می شود و هزینه مقصد 1375 دلاری را نیز شامل می شود اگر به سراغ مدل اصلی انتخابی با موتور 3.3 لیتری شش سیلندر خطی بروید. ارزانترین CX-90 PHEV قبل از آپشنها 51915 دلار است، بنابراین دقیقاً ارزان نیست. Premium Plus را مانند نمونه آزمایش شده در اینجا انتخاب کنید – که دارای چرم استاندارد Nappa، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی و صندلی های تهویه شده است – و قیمت آن قبل از آپشن ها 58825 دلار است.
حکم: مانند اکثر شاسی بلندهای مزدا، CX-90 انتخاب راننده در بین سه ردیف است. این خودرو دارای قدرت کافی، تنظیم عالی سیستم تعلیق، و یک قفسه فرمان مرتب شده است که باعث میشود این SUV سنگین بسیار سرگرمکننده باشد. برد 26 مایلی با قدرت الکتریکی یک امتیاز اضافی است، و اگرچه با PHEV گران می شود، CX-90 هنوز بسیار مقرون به صرفه تر از برخی از گزینه های "لوکس" است در حالی که به همان اندازه خوب است.
نقطه ضعف بزرگ مزدا این است که خانوادههایی که واقعاً به ردیف سوم با فضای چمدان نیاز دارند، ممکن است نیاز داشته باشند جای دیگری را جستجو کنند. CX-90 در مقایسه با برخی از سه ردیف سنتی تر، از نظر فضای مسافر و بار کم است.
بررسی سایر شاسی بلندهای مزدا 2024 مزدا CX-90 اولین بررسی درایو: سرگرمی رانندگی در همه اندازه ها ارائه می شود 2023 بررسی مزدا CX-50: کفش های بزرگ برای پر کردن
عکس ها: جف پرز برای موتور1 نظرات رقبای کیا سورنتو PHEV Volvo XC90 سوالات متداول شارژ
آیا مزدا CX-90 بزرگتر از CX-9 است؟
آره. در حالی که هر دو SUV دارای سه ردیف صندلی هستند، CX-90 جدیدتر تقریباً دو اینچ طولانی تر از CX-90 خروجی است. طول CX-90 201.6 اینچ و CX-9 199.4 اینچ است.
مزدا CX-90 گازی است یا برقی؟
هر دو. CX-90 با یک موتور 6 سیلندر خطی 3.3 لیتری توربوشارژ یا یک پیشرانه هیبریدی پلاگین با یک بسته باتری 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک بسته باتری 14.8 کیلووات ساعتی در دسترس است. CX-90 کاملاً برقی نیست.
آیا مزدا CX-90 یک SUV لوکس است؟
به نوعی در حالی که مزدا از نظر فنی یک برند لوکس محسوب نمی شود، فضای داخلی CX-90 درجه یک است و با چرم ناپا اختیاری عرضه می شود.