![نقد و بررسی Acura TLX Type S: تقریباً متفاوت اما هنوز خوب است]()
آکورا میگوید که سدان TLX 2024 بهروزرسانیهایی دارد، اما تشخیص آن از نگاه کردن سخت است – به خصوص در مورد مدل پرچمدار Type S. جلوپنجره قاب نازکتری دارد و رنگهای جدید و گزینههای چرخ نیز وجود دارد. فرش ضخیمتر (مشترک با تمام TLXهای 2024) و عایق اضافه (مشترک با A-Spec سطح متوسط) وجود دارد. رادار موجهای میلیمتری شیشه جلو و تکدوربین جلوپنجره، میدان دید وسیعتری نسبت به سدانهای 2023 دارند تا از نظر تئوری کمک راننده بهتری داشته باشند، و یک نمایشگر مرکز اطلاعات سرگرمی بزرگتر نیز وجود دارد.
اما با این حال، این تغییرات آنقدر جزئی هستند که تقریباً فرصت رانندگی Type S 2024 را رد کردم. سپس یک رانندگی در آخرین لحظه به نمایشگاه CES در لاس وگاس نشان داد که ممکن است از سواری ظاهراً آرامتر و مجموعه کمک راننده بهتر AcuraWatch لذت ببرم - با یک انفجار در برخی از جاده های انحنای صحرای موهاو که به سرگرمی می افزاید. آمار سریع 2024 Acura TLX Type S موتور توربوشارژ 3.0 لیتری V6 با خروجی 355 اسب بخار / گیربکس 354 پوند فوت 10 سرعته اتوماتیک درایو نوع چهار چرخ متحرک 0-60 مایل در ساعت 5.1 ثانیه (تخمینی) در حال فروش
مانند قبل، چیزهای زیادی در مورد TLX Type S 2024 وجود دارد. موتور 3.0 لیتری توربوشارژر آن صداهای مناسبی را ایجاد می کند، همراه با موسیقی طبیعی شیرین هوندا سری J V6 صداهای مناسبی را ایجاد می کند. سیستم چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا با بردار گشتاور واقعی ظاهری استاندارد در تیپ S ایجاد میکند و با ارسال نیرو به چرخ عقب بیرونی، بهطور فعال جلو فرمانی در گوشههای میانی را از بین میبرد. (سیستمهای بردار گشتاور کمتر از ترمز محو کننده و کاهش قدرت برای تقلید از SH-AWD استفاده میکنند.)
و TLX هنوز هم برداشتی جذاب از سدان لوکس سایز متوسط است، بهویژه در مروارید خاکستری شهری جدید برای سال 2024 آزمایشگر من - سایهای ناردویش که از دودی در تاریکی به درخشان در نور مستقیم تبدیل میشود. کاپوت بلند و عرشه کوتاه در هنگام جفت شدن با برآمدگی خرطومی جلو کمی غیرعادی هستند، اما نسبت داشبورد به محور عالی به نظر می رسد و زیره های محرک جلو را به خوبی پنهان می کند.
در داخل، دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی اطلاعات زیادی را ارائه می دهد و نمایشگر مرکزی بزرگتر نیز خوب به نظر می رسد. حیف که هنوز روی رابط کاربری پیچیده True Touchpad Acura اجرا می شود. امتیازدهی سیستم صوتی باورنکردنی ELS Studio 3D این خودروساز است که صدای غیرفشرده را با وفاداری باورنکردنی پخش میکند و کیفیت سرویسهای استریم را از طریق یک پردازشگر صدای چشمگیر بهبود میبخشد.
آکورا TLX Type S همچنین در یک جاده پر پیچ و خم بسیار سرگرم کننده تر از آنچه به یاد دارم بود. لاستیکهای تابستانی آزمایشکننده من - پیرلی P Zeros - با سرسختی جاده را در دست گرفتند، که با توجه به تجربیات متوسط من در گذشته با این مارک تایر، شگفتانگیز بود، و نگرش تیپ S در پیچها خنثیتر از معادل بزرگتر MDX بود. اگر واقعاً به آن فشار میآورم، حتی میتوانستم یک اورفرمان ملایم دریچه گاز را اغوا کنم، حسی که فکر میکردم کاملاً با یک آکورای مدرن در تضاد است. صدای خرخر اگزوز و دریچه گاز پاسخگو تنها به لذت افزوده است.
حالا، اگر فقط انتقال می توانست ادامه داشته باشد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور یک گیربکس خوب در شرایط روزمره، با تعویض دنده های بالا و پایین بدون درز در هنگام عبور از ترافیک. حتی برای یک پاس سریع دو لاین نیز به طرز بسیار ماهرانه ای ضربه می زند. اما هنگامی که به سختی در دره ها فشار می آورید، به نظر می رسد که به دنبال دنده های غیرمجاز برای کار در حال انجام است، و پاروهای تعویض دنده و تعویض دنده قبل از خط قرمز را نادیده می گیرد، مگر اینکه پای شما کاملاً روی زمین باشد. من کلاه معذرت خواهی دستی خود را برای یک دقیقه در قفسه می گذارم، اما حداقل، این خودرو سزاوار تنظیم دنده های تهاجمی در اسپرت ترین حالت های رانندگی است.
و اگرچه آکورا ادعا می کند که TLX جدید در سرعت های بزرگراه نسبت به قبل بهبود یافته است، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. به نظر میرسید که باد در رانندگی طولانی من به سمت وگاس به ستون B برخورد کرد - میدانید که ساعتها در نقطه کنار گوش من صدای هق هق میدهد - و هنوز هم لاستیکهای زیادی روی پیادهروی متوسط میخورد.
تلاش های این خودروساز در مجموعه کمک راننده AcuraWatch نیز کوتاه بوده است. هر زمان که خودرویی در یک لاین مجاور به خط کشیهای جادهاش تجاوز کند، کروز کنترل تطبیقی TLX بیش از حد واکنش نشان میدهد و به ترمز میخورد. و با وجود میدان دید وسیع تر از دوربین و رادار، به نظر نمی رسد که سیستم مرکز خط خیلی خوب کار کند. یادم نمیآید آخرین باری که با یک آکورا مدرن رانندگی کردم، هیچ کدام از این مشکلات را داشته باشم، بنابراین فکر میکنم سیستم فقط به تنظیم دقیقتری نیاز دارد.
حکم: TLX Type S با قیمت پایه 58,195 دلار شامل مقصد و هندلینگ 1,195 دلار، حدود 5000 دلار ارزان تر از BMW M340i است که با قطعاتی که Acura استاندارد دارد، قیمت دارد. TLX همچنین حدود 1000 دلار گرانتر از جنسیس G70 است که به همین ترتیب مجهز است. رنگ مروارید 600 دلاری تستر من و لاستیک های تابستانی لوازم جانبی 3340 دلاری نصب شده روی چرخ های لوازم جانبی طلایی، قیمت کل را به 62،477 دلار رساند - مگر اینکه مجبور باشید رینگ های پر زرق و برق داشته باشید، مقداری پول پس انداز کنید و فقط گوشت های تابستانی را از بازار بعدی خریداری کنید.
TLX Type S با قیمت کمتر از 60000 دلار، یک سدان بسیار شیک است، با مواد داخلی زیبا و دیفرانسیل عقب با تکنولوژی بالا، شانس مبارزه با Bimmer گرانتر و تاریخ G70 را به آن میدهد. هنگامی که Acura صفحه لمسی پیچیده و صدای مزاحم باد را مرتب کرد - و شاید یک چوب شش سرعته اضافه کرد - Type S یک برنده غیرقابل صلاحیت خواهد بود.
Four-Door Foes 2022 Genesis G70 First Drive: Rules Of Engagement 2023 بررسی شارژ ولوو S60: سرعت، اما نه زیاد نظرات رقبای اسپرت آئودی S4 کادیلاک CT5-V مرسدس-AMG C43 سوالات متداول
آیا Acura TLX Type S سریع است؟
تاحدی. TLX Type S دارای یک موتور 3.0 لیتری V6 توربوشارژ است که 355 اسب بخار قدرت و 354 پوند فوت گشتاور به آن می دهد و شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت آن 5.1 ثانیه تخمین زده می شود.
آیا آکورا TLX Type S دارای دو توربو شارژ است؟
خیر، TLX Type S دارای یک توربوشارژر تکی است که روی موتور 3.0 لیتری V6 خود پیچ شده است.
کدام Acura TLX سریعترین است؟
TLX Type S سریعترین TLX این دسته است. موتور 3.0 لیتری V6 توربوشارژ آن قویترین موتور این گروه است و سرعت 0-60 مایل بر ساعت تخمینی 5.1 ثانیه آن حدود یک ثانیه سریعتر از A-Spec است.