![بی ام و می گوید فروش خودروهای ICE به اوج خود رسیده است اما گیربکس دستی باقی مانده است]()
در جریان یک میزگرد رسانه ای اخیر، والتر مرتل، مدیر مالی BMW، تغییر قابل توجهی در پویایی فروش این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت که از نقطه اوج فروش خودروهای موتور احتراقی فراتر رفته است. مرتل تاکید کرد که خودروهای برقی در حال حاضر بیشترین رشد فروش این برند را هدایت می کنند.
به گفته مرتل، پیشبینی میشود روند فروش خودروهای احتراقی ادامه داشته باشد و به تدریج کاهش یابد. او این روند را ناشی از مقررات زیست محیطی قریب الوقوع برای محدود کردن فروش خودروهای سنتی دانست. با در نظر گرفتن مهلتهای قانونی در مناطقی از چین و اتحادیه اروپا تا برخی از ایالتهای ایالات متحده، خودروسازان با فشار فزایندهای برای تسریع توسعه و تولید خودروهای الکتریکی مواجه هستند.
کتابچه راهنمای کاربر را ذخیره کنید! بیامو دیویژن گیربکس دوکلاچه را کنار میگذارد، دستورالعملها هفت سال دیگر عمر میکنند آمریکاییها: در نهایت میتوانید یک گیربکس دستی در BMW Z4 خود دریافت کنید
بیامو در پاسخ به این چالشها، ۱۵ درصد سهم فروش تمام الکتریکی را در سال گذشته به دست آورد. حتی جالبتر اینکه i4 M50 برای دومین سال متوالی پرفروشترین محصول BMW M بود. این شرکت به طور بلندپروازانه قصد دارد تا سال 2026 سهم 33 درصدی را هدف قرار دهد و از شش مدل جدید تحت خط تولید Neue Klasse EV خود رونمایی کند. اولین موردی که در سال 2025 وارد بازار می شود، یک شاسی بلند الکتریکی در اندازه X3 باشد.
با این حال، مرتل اذعان کرد که حاشیه سود BMW برای موتورهای احتراقی و خودروهای تمام الکتریکی حداقل تا سال 2026 با یکدیگر هماهنگ نخواهد شد. او به هزینه های بالاتر مربوط به استفاده از فناوری های جدید باتری در مدل های بعدی اشاره کرد.
با وجود تغییر به سمت تحرک الکتریکی، BMW همچنان متعهد به فروش وسایل نقلیه با گیربکس دستی است. این شرکت تایید کرده است که M2، M3 و M4 به ارائه گیربکس های دستی، حداقل برای نسل فعلی خودروها ادامه خواهند داد. هنگامی که در مورد درصد فروش گیربکس دستی سؤال شد، BMW به TopGear گفت که 15 تا 20 درصد از مدل های M3 و M4 با گیربکس های سه پدالی و حتی بیشتر برای M2 فروخته می شوند.