![کادیلاک CT5-V با سوپر کروز آینده ای است که می توانم از آن پشتیبانی کنم]()
روی کاغذ، باید درایو بدی بود. من و خواهرم بعد از تعطیلات خانوادگی در پنسیلوانیا به شهر نیویورک برمی گشتیم. بعد از یک روز طولانی ضیافت نزدیک به نیمه شب بود. هوا سرد بود و بین ایالتی 80 خالی و تاریک بود. ابرهای بلند ماه را محو کردند.
دستور العمل عالی برای یک سفر تلخ و خسته کننده، جایی که خستگی و خستگی شما را به حالت زامبی می برد. درعوض، این یکی از لذتبخشترین سفرهای ماشینی بود که تا به حال رفتهام، در مسیری که معمولاً احساس میکردم. این به این دلیل است که تقریباً در تمام مسیر 120 مایلی از پنسیلوانیا ما تا دهانه تونل لینکلن، سوپر کروز در فرمان بود.
جنرال موتورز سوپر کروز را به عنوان "اولین تکنولوژی واقعی رانندگی بدون هندز برای جاده های سازگار" توصیف می کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها آن را سیستم «کمک اضافی» سطح 2 می نامد، که در آن خودرو بدون محدودیت زمانی ثابت، شتاب، ترمز و فرمان را کنترل می کند، اما راننده موظف است برای تحویل گرفتن آن آماده بماند. جنرال موتورز در اواخر سال 2017 سوپر کروز را معرفی کرد. برای سال 2024، به عنوان یک آپشن در هر سدان کادیلاک و اکثر مدل های کاربردی و استاندارد در Escalade در دسترس است.
قرار نیست از Super Cruise در آب و هوای نامساعد استفاده کنید، و نمیتوانید در حین درگیر بودن آن را مسخره کنید - اگر برای مدت کوتاهی نگاهتان را از جاده دور کنید، مانیتورهای خیرهکننده هشداری را چشمک میزنند و سیستم به طور کامل خاموش میشود. اگر جلب توجه نکنید این امر جلوی بدگویی های یوتیوبی را می گیرد که با ورود «خودرانی کامل» تسلا شاهد آن بودیم. اگر مانند من، شما هم از آن دسته مسافرهایی هستید که به طور مداوم از رانندگی همه انتقاد می کنید، برای درگیر نگه داشتن سوپر کروز مشکلی نخواهید داشت.
قبلاً سوپر کروز را در جهشهای محدود نمونهبرداری کرده بودم، اما این اولین بار بود که از آن در محیط مورد نظرش استفاده میکردم: یک رانندگی طولانی و کسلکننده بین ایالتی. عملکرد بی عیب و نقصی داشت. وقتی با خودروی کندتر بالا میآید، بهطور خودکار سیگنال میدهد، به لاین عبوری تغییر میکند و با فضای کافی به لاین سمت راست بازمیگردد. هر زمان که با وسایل نقلیه ای که آهسته تر حرکت می کردند سوار می شدیم، ماشین به آرامی سرعت خود را کاهش می داد، منتظر فرصتی می ماند و با لطف یک راننده کهنه کار خطوط را عوض می کرد. Super Cruise تنها سیستم سطح 2 موجود نیست، اما در تجربه من، روانترین سیستم است. میتوانید با سوپر کروز، چای داغ بنوشید و هرگز قطرهای نریزید. Super Cruise تنها سیستم سطح 2 موجود نیست، اما در تجربه من، روانترین سیستم است.
یک مبادله پیچیده در مسیر بازگشت من به نیویورک وجود دارد که در آن I380 به I80 متصل می شود. یک رمپ خارج از مسیر، ترافیک به سمت غرب را از بین میبرد و رانندگان به سمت شرق را مجبور میکند تا یک منحنی چپ با دید مسدود را پایین بیاورند که در یک لاین درست در راس آن قرار میگیرد. هر سیستم سطح 2 که من در اینجا رانندگی کردهام، برای این نیم مایل چرخش میکند. نه اینکه انسانها خیلی بهتر عمل میکنند: من رانندگان را تماشا کردهام که این تقاطع را تقریباً به هر شکلی که میتوان تصور کرد، حرکت میدهند. اما سوپر کروز دقیقاً از آنجا اسکیت کرد، تا سرعتی مطمئن در پیچها پایین آمد و خیلی قبل از نقطه ادغام به سمت خط درست حرکت کرد.
سفر سوپر کروز من به اندازه یک قطار دیدنی لذت بخش بود. سیستم نظارت چشمی به جای احساس بار سنگین، مرا تشویق کرد تا از دیدگاه مسافر در مسیری که تقریباً همیشه راننده آن هستم لذت ببرم. دو ساعت مکالمه آسان بود، رول مناظر مانند یک دوش آب گرم کار می کرد تا ذهنم را به خوبی درگیر کند. داشبورد را کمنور کردم و نور لهجهای سفید از پنلهای درها و جای پاها مانند نور ملایم مهتاب بود. شبح وار و شیرین بود، مثل یک خانه ارواح خیرخواهانه که ارواح کتت را می گیرند و برایت نوشیدنی درست می کنند.
بخشی از لذت سوپر کروز کنتراست این خودروی خاص بود. وقتی برای خودتان فرمان میروید، کادیلاک CT5-V 2024 یک سدان اسپرت عالی است. با پکیج V، سیستم تعلیق تطبیقی Magnetic Ride Control و مدیریت کشش عملکرد را دریافت میکنید، فناوری که این دستگاه پلتفرم آلفا را از یک خودروی لوکس مجلل و آرام به یک بلعنده در گوشههای صاف جادههای عقب تبدیل میکند.
بله، CT5-V بلک وینگ و موتور 6.2 لیتری سوپرشارژر آن، چهره شما را در یک پرتاب سخت دوباره مرتب می کند. بله، این خودرو احتمالاً آخرین سدان V8 جهان با گیربکس شش سرعته دستی خواهد بود. اما CT5-V غیر بلکوینگ بیتفاوت نیست. این خودرو همان شاسی و سیستم تعلیق تطبیقی را مانند پسر بزرگ، قابلیت تنظیم فرمان، میرایی، و حس پدال ترمز به سیم دارد.
خودروی آزمایشی من مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک بود که به وزن کمی اضافه میکند و وسوسه بیش فرمانی که همیشه در سگهای برتر 668 اسب بخاری وجود دارد را از بین میبرد. اما بدون آن LT4 که در زیر کاپوت نفس عمیق می کشد، غیر وینگ این فرصت را به شما می دهد که از تعادل، ظرافت و آرامش شاسی CT5 قدردانی کنید. وقتی برای خودتان فرمان میروید، کادیلاک CT5-V 2024 یک سدان اسپرت عالی است.
در روزهای قبل از رفتوآمد در بزرگراه سوپر کروز، CT5-V را در جادههای مورد علاقهام در پنسیلوانیا سوار شدم. اینها دو لاین سریع و روان هستند که گونه به گونه با کوه های آپالاچی می رقصند، با چاله های مهیج و یخبندان. دستور العمل در اینجا ساده است: V6 360 اسب بخاری، گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، اگزوز چند حالته، و احساس فرمان و پدال ترمز را به حالت تهاجمی خود انتخاب کنید. میرایی سیستم تعلیق را در حالت کاملا نرم بگذارید. به این ترتیب CT5-V به یک بمب افکن جاده ای قابل توجه تبدیل شد.
من نزدیک به صد مایل را در CT5-V به این روش طی کردم، در جادههای مسیر گوزنها دویدم و به صدای ترک اگزوز در تعویض دندههای کامل گاز و سوختن در هنگام بیش از حد گاز گوش دادم. سپس، آن شب، همه دکمهها را فشار دادم تا حالت Jetsons را درگیر کنم و اجازه دهم که مایلها بچرخند.
علاقهمندان به خودرو ساعتهای بیپایان را در بحث درباره «گاراژ دو خودروی عالی» میسوزند، این ایده این است که هیچ وسیله نقلیهای نمیتواند به طور کامل همه چیزهایی را که یک سر دنده میخواهد در بر بگیرد. با سوپر کروز، CT5-V یک ضد استدلال قانعکننده ارائه میکند: خودرویی که میتواند همه چیز را اداره کند.
بررسی بلک وینگ 2022 Cadillac CT4-V و CT5-V Blackwing: دو سدان عالی، یک نام عالی 2022 Cadillac CT5-V Blackwing First Drive: Fire-Breathing Finale